Frukost!
" De soliga eller regnfria sommardagarna äta vi bakom byggnaden under den stora björken, och vet du, det är spetsen på alltihop! Vore ej den björken där vore hela stället alldeles utan värde för mig. Den ger en sådan härlig skugga, och just där är det litet, litet, lagom dragigt, så att hvarken mygg eller mott trifvas där "
Ur " Ett hem " av Carl Larsson
Så skrev man förr och visst låter det härligt ?
För visst är väl frukosten dagens viktigaste måltid ?
Hur såg Din frukost ut i morse ? ⏰
Knäckebröd med majonäs och kokt ägg (utan äggula) och en liten kopp kaffe med mjölk i :)
Äter alltid frukost :) Dock kan jag ej äta för tidigt på morgonen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
På vardagarna går det undan med frukosten. ⏰
I morse skyfflade jag in en tallrik musli med mjölk på mindre än 2 minuter. Hann med en halv kopp kaffe, samtidigt som jag klappade katterna och gav dem mat. (Iväg som ett jehu till jobb).
Zabelle
Vilket härligt citat!
Min frukost bestod av en skål fil med skivad banan och blåbärsmüsli i. Sen slank en skiva solrosbröd med ost ner också!
Brukar variera mina frukostar, ibland ser den ut som idag, ibland är det gröt med yoghurt och bär, ibland en smoothie och ägg. För att bara nämna några 🙂
/Christina
Kaffe kaffe kaffe och mera kaffe,burp hick,, ☺️
Jag som vart så noga med frukost har på sista tiden fuskat men är stenhård med all annan mat men tydligen behöver jag skärpa till mig igen med en rejäl frukost och det påminde den här tråden om,så nu blir det skärpning av 🙂
Jag klarar mig inte utan frukost. Idag blev det youghurt med müsli och en kopp te, som de flesta dagar :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag är ju dålig på att äta frukost. Har jag varit uppe ett par timmar går det bra och idag blev det grekisk yoghurt med honung.
/Maria
Först kaffe!
Sedan kaffe, ett kokt ägg och en ostmacka med två strängar kaviar på, till ägget.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag tycker alltid om att äta och att äta frukost är gott. Jag kan inte ge mig iväg och göra något utan att äta.
Jag äter ofta gröt till frukost och har förstått att jag inspirerat zabelle till att äta gröt ibland.
Idag åt jag bovegröt med vinbär, jordgubbar, torkade tranbär och pumpafrö på. Ett litet glas mjölk och ett glas proviva, en stor kopp te. Två koppar kaffe när jag kom till jobbet.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#8 🌺 Jaaaa, det är ju så gott, men ibland räcker inte minuterna på morgonen till. Idag blev det en lugnare frukost, havregrynsgröt, juice och kaffe. (satt ner och åt idag 😉)
Zabelle
#9 Jag förbereder allt på kvällen, lägger gröten i blöt så det bara är att putta in den i mikron på morgonen och ställer fram allt jag ska ha. Bären står på bänken och tinar upp under natten. Ett litet tips 🙂
#10 Jag sätter fram tallrikar, mäter upp havregryn, sätter filterpåse i melittahållaren… så jag förbereder lite.
Allting är uträknat på minuten hur länge jag kan sova, men blir en enda grej fel och tar längre tid, då är det kört😓
Jag borde stiga upp 5 minuter tidagre.😴
Zabelle
Men gröt i micron? Det är väl ingen sport? 😇
Men skämt åsido..jag tycker inte gröten blir lika god i micron som i en kastrull på spisen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ida gblev frukosten bara en fralla på skolan, för tidigt för mig att äta frukost innan jag skulle köra xD
#12 jag tycker att den gröt jag gör blir minst lilla god i mikron. Havregrynsgröt änne nog godare i kastrull men sån gröt har jag svårt att äta
Jag tycker inte heller gröt blir så gott i micron xD Alltid mitt på spisen :P
Banangröt (1/2 mosad banan, 1dl havregryn + 2dl vatten) i mikron + gammeldags mjöl + en kopp svart kaffe kl 5 på morronen blev det för mig.