Idérik
är du det.
Det gäller att vara det är man är en slarvmaja som jag.
Jag glömmer alltid att titta efter om jag har alla ingredienser..denna gång fattades vanijsocker. Kakan skulle göras kallna, och delas på mitten och sås skulle kokas på smör vanilj och mjölk.
Jag kom på att jag hade glass i frysen med moccacreme så jag kokade halva byttan med smör och jag tror kakan blev bättre med denna än med vanilj
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Wow bra tips cristine,,
Jo, jag är ganska uppfinningsrik men det där knepet hade jag nog inte kommit på!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jaa det är jag…med mat lagning+bakning just om jag int ha allt hemma o har börjat,men jag kan int säga,att jag alltid lyckas😃
När man är "konstnärlig"skapande person…då har man mycke nytta av,att vara ide rik person🙂
Trolla med mat är jag bättre på än att baka.
Jag hade heller aldrig kommit på ditt knep Cristine🙂
/Maria
Nej, tyvärr.. Jag är inte iderik. 😕
Jag skulle vilja vara mycket mer kreativ.
Den blev så bra att jag fått göra om det.
#5 fotokrafs…
Men va säger du?Du hittar ju på olika sätt ,att ta foton o fixa dom.Är du int då iderik??? hur mycke kreativ???du är väl det i din "område"???👍
Håller med Inisklo!☝️
#7 o #8 Nja, jag tycker att jag hela tiden stöter på problem som jag inte kan lösa
och det gäller inte bara i fotografering. 🤔
Men tack, jag tar det som en komplimang
att jag verkar kreativ 😛
Det som man tycker i dag är problem,kan vara ett minne i morgon,som man då tycker,att jag lyckades kanska så bra ändå…trots allt😉att lösa…på mitt sätt😃
så ka det låta..man ska ta mot allt bra oxå!
Får man skryta? så är jag bra på att hitta på lösningar på olika problem och att konstruera nödlösningar som fungerar tills det kan repareras ordentligt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#11 Det är väll jätte bra.Ni men är ofta jätte tugtiga med såna saker.🙂
Jag är praktisk och brukar kunna lösa problem, men jag tror att en ännu viktigare egenskap jag har är att när jag möter på ett praktiskt problem så sporras jag av att lösa det, medan frugan ger upp direkt om det hon tänkt inte fungerar.
Jag ger mej aldrig, har jag börjat på något så ska det avslutas, jag är slarvig av naturen så när jag ska göra något i köket så tar jag för givet att allt jag ska använda finns där….men det gör det inte, så när jag hade fått ihop en deg till bröd och lagt den att vila sökte jag mjölet jag skulle ha till bakbordet, men se det fanns inget mjöl att strö på diskbänken. Vad gör man då? Jo man tar pulvermjölk att kavla ut degen i.
#14…joo så gör man,eller nåt annat vitt.🙂
#12 men=män…tugtiga=duktig…eller??? 😉