Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 616 ggr
stina63
0

Slutläst

Ja jag brukar läsa på sydsvenskan mellanåt via nätet, De har varit gratis, Men ack de är det inte numera.

För nu måste man betala för att läsa via nätet. Man har 20 artiklar som man får läsa gratis i en månad, Därefter får man betala,

Nåja inte gör de mej något , Men jag reagerade på de. Tänkte jaha dom förlorar nog en hel  del pengar därför så får man betala nu via nätet istället,

Fler som har märkt av detta?

Geru
0

Tja… Det kostar ju pengar att producera artiklarna. Så varför inte? Nyheter är ju inte gratis:p^^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

stina63
0

Nä de vet jag,,

Geru
0

Fast jag kan ju känna likadant. DN kostar ju till viss del nu. Även andra. Antar att det är det eller att få tidningen spammad med reklam.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Maria
0

De flesta tidningar har en "betaldel" numera och jag kan till viss del förstå det för det är färre och färre som prenumererar på papperstidningar.

Vi har alltid haft GP men slutade med den för att den aldrig kom i tid på morgonen. Hur kul är det att läsa en morgontidning när man kommit hem från jobbet.

/Maria

[peter54]
0

#0 Särskilt kvällstidningarna har ju såna där fåniga medlemsavgifter för att man ska få tillgång till vissa artiklar.

Det jag verkligen retar mig på är TV4play, där program ligger uppe max en vecka, därefter måste man betala för premium som det heter. Ändå tvingas man stå ut med samma förb … reklamavbrott i programmen.

Jag har mer eller mindre helt slutat att titta på TV4 numera. I kvällslångfilmen har de totalt 45 minuters avbrott och de bryter till och med direktsända matcher för reklam.

stina63
0

För min del spelar de ingeen roll alls om dom vill ha betalt eller inte, Men jag har inte varit med om det förren i går, Var första gången. Kom upp en ruta där det stod nu  har du tittat på dina 20 fria artiklar för denna månaden gratis, Vill du forstätta så får du logga in preminuera

Kan tänka  mig att nu säljer dom inte tidingar så mycket mera, Nu när många kanske sitter läser via nätet istället, Då förlorar dom mycket pengar, Innan var det inte så stort problem, men nu i dagarna när de är mycket konkurser lite är och där, Då betyder ärven dessa slantar  också om man vill läsa eller titta på via nätet,

penke
0

jag läste/prenumererade tidigare på DN(papp)
jag fick den i tid,men tycke den blev väl dyr (lantis-upplagan)
Och att den innehöll förfärligt mycket reklam..

nu läser jag ibland en del artiklar,för det är i huvudsak
en bra tidning,anständigt objektiv…

jag såg häromveckan,att DeN har vissa "exlusiva" artiklar
för betalande..oki,då får jag vara utan..

information är bara en googling bort.. :)

penke

VildaVittra
0

#5 Inte om man har firefox och adblock installerat. Slipper all reklam då.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[peter54]
0

#8 Tack för det tipset, kanonbra. Nu är till och med reklamen borta här på sidan.

👍

stina63
0

*8 Tack för tipset

Cristine
0

Jag betalar plus i Aftonbladet men läser det sällan!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.