Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 992 ggr
Cristine
0

God morgon 12 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.Det snöar så väldigt så man vet inte vilken månad man är i det verkar ju vara den värsta(januari)

Hmm svårt att ändra i titlarna….Istället för Dagens hälsning så står Editera Inlägg. Kan inte längre lägga in länkar.Någon som vet?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Godmorgon Cristine.

Sitter på jobbet och väntar på första studiepatienten.

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon, godmorgon!!

Jag studsade lite på datumet. Den 12 januari fyller min son . Här hänger snön i luften och jag är snart på väg till jobbet. Jag ska passera bageritet och köpa bröd, det är jag och en kollega som har hand om "tisdagsfikat". Bäst att skynda.

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Toyan
0

God morgon alla!

Lite blåst, lite kornsnö och 3.2 minus.

Idag ska jag jobba em, lite trött och seg så jag hoppas dagen går fort.

Ha en go fettisdag alla LK.are

aggeelin
0

#3 Är det redan fettisdagen? Så fort det går.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Godmorgon!

Allt väl! -12 inatt, och nu är det visst mer snö på gång.

Idag ska det inhandlas fettisdagsbullar, det är ju den dagen som sagts, och i morgon är det Ask-onsdag.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

Gomidda!

Här singlar snöflingorna ner över Malmö. Sitter och tittar på ett gäng byggnadsarbetare som jobbar på ett tak, det ser kallt ut!

När jag slutar jobba i kväll ska jag köpa med mig fastlagsbullar hem.

Ha en bra Tisdag!

Zabelle   

fotokrafs
0

God dag! Idag var cykel- och gångbanorna plogade.

http://www140.lunapic.com/do-not-link-here-use-hosting-instead/136050506756701?9337443342

[peter54]
0

God eftermiddag

Här är bara 3 minusgrader, grått men uppehåll, runt 5 cm nysnö föll under natten. Inget särskilt planerat, bara provat nya kläder inför mormors begravning och tagit en sväng till affären för att köpa semlor dagen till ära.

citytjejen
0

God middag får jag väl säga då! Idag är dagen då jag kom igång med träningen igen efter förkylning och hosta. Blev diverse övningar med balansboll hemma, sen en lång promenad med lagom motstånd i form av snö. Nu lunch hemma, tonfisk- och gräddfilssörja med ruccola och ägg, gött! Sen ska jag möta upp mannen på stan och köpa en ny mobiltelefon.
Nån semla blir det absolut inte, ty det är något av det äckligaste jag vet i sötebrödsväg 
Så det känns som en bra dag det här. Hoppas ni andra också mår bra och har en bra dag!

/Christina

[peter54]
0

#9 I min familj är det bara jag som "kan" äta semla. Min fru och mina barn äter den som en vanlig bulle och då blir den bara en vanlig bulle fast med grädde. Jag lägger den i varm mjölk, då är det inte längre bara en bulle. Då är semlan en delikatessdessert.

Annars är jag ungefär tvärtom jämfört med dig, för semla är det enda i sötebrödsväg jag äter. 

Hans K.
0

God eftermiddag
Nu började det snöa igen "Jippie"..liksom
Men man har ju varmt o skönt inne. Skönt att ha kontorsjobb nu.
Semla vore gott! med mycket mandelmassa *mums*
#0 Visst ser det lite annorlunda ut i länkmenyn, men jag lyckades länka här nere i texten "som vanligt".
Ikväll blir det nog lite terapeutisk skalövning på gitarr. Dorisk skala låter rätt "coolt". Nu kan jag inte spela så bra som den här killen. Men man kan ju öva.
Önskar alla en skön kväll.  Hälsn. /Hans

Fridaaaa
0

#0 Jodå går att lägga in länkar :) Markera texten som vanligt som du vill länka och klicka på "addlink", så går det :P

Varit på praktiken hela dagen, slut nu hehe
Min lärare kommer ut imorgon så är smånervös ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
0

God eftermiddag! Tror det har snöat i över ett dygn nu, i morgon bitti efter jobbet ska jag skotta fram bilen. Det är typ 1, 5 dm men ser ut som ett berg från lägenheten. -4 ute. Kollar in sporten på tv:n lagomt tidsfördriv innan det är dax att hoppa in i duschen och sen till jobbet. En sak är då klar man får motion på jobbet, gud vad vi springer hela nätterna. I morgon kväll ska jag testa ett annat jumpa pass, kul att utmana sig själv. På torsdag har jag bokat mitt favo spinning pass, ska bli så kul! Å vad kul det är att träna! Nu åter till tv:n å sporten. Heja Sverige! Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram

fotokrafs
0

Oj, vad dagen gick fort idag. 
Nästan obehagligt när timmarna flyger iväg. 
Ute snöar det och jag ser en jättesöt fjärilshund
skutta omkring i det vita. 

Nu skall jag dra ut maken i köket och göra semlor. 
Medan han fixar skall jag göra min träning för idag;
86 armhävningar (inte på raken dock)

Ha en fortsatt bra kväll med eller utan semlor

Störde mig på att gifen jag gjorde förut saknade prickar över åäö så jag var tvungen att fixa

Maria
0

#14 Herregud. Jag har aldrig lyckats göra en enda armhävning i hela mitt liv

/Maria

stina63
0

Gokvälls på er

Nu har jag kopplat in den bärbara datorn till bredbandet här hemma. Har inte tänkt på de alls. Jo jag vet jag har det men den var kopplat till den stationära datorn, men den har pajat
Lite lata dagar känns det som jag har nu. Skönt tycker jag de är. Ha en skön tisdag

fotokrafs
0

#15 Finns ju olika sorters armhävningar.
Om du vill så kan du ju alltid börja mot en vägg 

Anders 50
0

#14  Varför just 86 armhävningar? ;-)

Kul med dina giffar! :-)

fotokrafs
0

#18 Jag går efter ett schema. Meningen är att man skall följa schemat tills man klarar 100 armhävningar i rad. Tror dock knappast att jag kommer hålla på så länge. 

Anders 50
0

#19 Inte för att jag vet varför man ska göra så många i rad, men du har nog koll!    

Håller tummarna!

Cristine
0

#19 Dom har jag nog gjort i min ungdom… nu får jag vara glad att jag lyfter en 2 liters vattenflaska på rak arm

[peter54]
0

#19 Är det ett sånt "stegringsprogram" du kör? När jag tränade mycket förr innan jag blev njursjuk, testade jag ett sånt program.

Jag började vecka 1 med 1 armhävning på golvet, 1 armhävning i räck, 1 dip (tricepsarmhävning), 1 squat (djup knäböj) och 1 situp.

Sedan ökade jag med 1 för varje ny vecka så att jag gjorde 52 efter ett år.

fotokrafs
0

#20 #22 Jag kör efter detta hundredpushups.com

one hundred push ups

Bara rolig grej, det är kul att snabbt känna hur man blir bättre.
Fast att göra så många som 100 i rad blir det inte. Känns onödigt 

#20 Tack för pokalen

Cristine
0

>#10 Härligt solo som jag laddat ner.  Efter vad jag kan konstatera så ligger du inte alls långt efter denne kille tvärtom så är du väldigt bra.

Cristine
0

Så det så!