Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 636 ggr
Cristine
0

Är det sant...

att man sugs ner  i kvicksanden.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

examynia
0

kollade på Ultimate survival med Bear Grylls igår å han hoppade självmant ner i kvicksand å visade hur man tog sig upp.. å han sa de att ju mer man sprattlar å försöker ta sig upp ju mer sugs man ner i de. de bästa man kunde göra var att luta sig åt sidorna för att få loss armarna å sen lägga sig på mage för att dra sig upp å försöka fördela sin kroppsvikt precis som när man går genom en vak eller ska rädda nån från en vak.. fördela kroppsvikten.. när han hade dragit sig upp så kravlade han på kvicksanden för att sedan ta sig till fast mark.. rätt häftigt att se på

stina63
0

Ingen aning alls,

Anders 50
0

Det är bara en myt. Men sjunker ner en bit gör du och det blir jobbigt att ta sig upp.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Anders har rätt det är bara en myt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

examynia
0

Men varför sa han så då?:O han sjönk ju ner:S

Anders 50
0

#5 Sprattlar du med ben och armar så arbetar du ju ner dig vad du än ligger i. Ligger du helt still så "sugs" du inte ner.

Jag zappar ibland in på de märkligaste TV-program, ofta USA producerade och där kan de få till det mesta att vara livsfarligt, men programledaren fixar situationen med livet som insats under skrik och vrål. 

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

examynia
0

jahaaaa han menade så.. men då är jag med:P ja men de är skoj att titta på:P å jag skulle itne vilja hamna i kvicksand så:P

TheGeneralIdea
0

Jag har gått för mig att det är luftbubblor i kvicksand som man släpper lös när man trampar i den men är osäker på om det är sant. I så fall skulle ju det betyda att det blir vakuum som gör det svårare att komma upp. :)