Åh supersvårt! Har många favoriter :)
Thai och sallader går bort här i alla fall hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fisk
Inget slår en blodig köttbit! Men jag tycker mycket om italienskt också, pasta med nån god sås t.ex.
/Christina
Jag älskar italiensk mat, Men först på listan kommer Rotmos och fläsklägg eller köttkorv, Husmanskost är först på listan
Jag äter det mesta som är vegetariskt, men bäst är nog bruchetta. Ingen riktig måltid kan tyckas, men det beror på hur stor den är ;)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
De är gott stekt fläsk md löksås,
jag förstår inte varör tahimat är favoriten?
Jättesvårt men jag älskar svensk husmnskost.
Kalopps, dillkött, fisk i all enkelhet som strömming med potatismos. Ärtsoppa, köttbullar, kåldolmar eller kålpudding osv.
/Maria
Ja de är svårt att välja vilken Men jag håller på rotmos ännu,, Finns inget godare än de
Ah, rotmos är gott
/Maria
Thaimat.. nja. Jag har ingen koll
kan allvarligt inte säga om jag ätit thaimat 
skulle vara wokat (typ grönsaker m kyckling)
Tyckte det var kul att raggmunk var favorit bland männen.
Sallad är i och för sig gott och praktiskt som matlåda till lunch
men jag skulle inte ta det som favoritmat.
Svårt att välja någon gratäng eller paj kanske
(ej fisk eller skaldjur)
Maken tror jag har makaronipudding som favorit 
Älskar thai och sallad!! Har nog ätit färdigt mycket av det som kalls svensk husmanskost men rårakor äter vi gärna.
Och så sushi!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag gilar inte susi hehe
Ingen thaimat för min del heller, jag är rädd om mina smaklökar. Jag har en grundregel för min egen del - om jag blir törstig av maten är den för salt eller för kryddstark för mig.
Jag är av samma åsikt som Anders - svensk husmanskost ska det vara. Jag har flera favoriter och det är svårt att bara välja en, men jag kan ju lyfta isterband med stuvad Potatis och rödbetor, eller rotmos med fläsklägg.

Vi äter mycket blandat och olika saker´och jag kan laga mycket olika rätter.
För mer än tio år sen lagade jag pepparrotskött, dillkött stekt fläsk och liknande men numera finns det ingen efterfrågan.
Min mamma tvingades laga stekt strömming en gång i veckan så det har jag aldrig gjort själv men äter det om någon bjuder.
Gul ärtsoppa åt jag innan jag åt dålig mat en gång och det är inget jag lagar själv men äter om jag blir bjuden.
Jag tycker mycket om grönsaker och gör mycket mat med grönsaker/rotsaker i. Kycklingrätter och kött, mycket fisk. Jag gillar kryddat mat, jag upplever mer att jag blir mätt om det smakar något och jag äter inte heller så fort om maten är kryddad.
#15 Det där med att" maten ska smaka något" är något jag ofta får höra som en sorts dissning av den mat jag äter, som aldrig är mer än ytterst lätt saltad och pepprad.
Jag brukar då vända på det hela och svara att min svagt kryddade mat smakar alldeles utmärkt i min mun och om man inte känner smaken är det ett gott indicium för att man redan ätit så mycket starka kryddor att smaklökarna tappat förmågan att känna smaken om den inte är kraftfull.
Jag är en långsamätare och jag har sällan ens kommit halvvägs genom matportionen när övriga i familjen tömt sina tallrikar. För mig har vare sig mättnadskänslan eller äthastigheten något med kryddning att göra, även om jag förstås kan förstå vad du menar.
Jag är mycket rädd om mitt känsliga smak- och luktsinne och skulle inte själv välja att äta starkt kryddad mat. Någon gång har jag blivit bjuden på starkare kryddad mat än jag vill äta, men det är mycket sällan. Alla jag känner vet om min avvikande attityd till detta, jag vet att jag är ensam mot strömmen.

Min fd svärmor och hennes dotter lagade nästan helt okryddat mat. Om jag åt där flera gånger i sträck drömde jag om god kryddat mat. Jag blev heller inte mätt av en normal portion mat utan var tvungen att ta om igen.
mmmm, lax i ugn med sås är jättegott!
Den enda fisk jag inte gillar är lax
Thaimat tycker jag heller inte om.
Jag älskar Grekland men maten deras är inget speciellt tycker jag.
Ha, vad gnällig lag lät
/Maria
Pizza
är det bästa jag vet, pasta med kyckling, brockoli och ostsås kommer som stark tvåa.
Zabelle
#21 Menar du broccoligratäng när du säger broccoli med ostsås? Broccoligratäng är egentligen den enda gratäng jag verkligen tycker om. Riktigt krämig potatisgratäng är också gott om jag får göra den själv - alla andra har ju kökets största vidrighet i sin potatisgratäng. Vita döden kallar jag den.

#22 Ja,det kan man säga. Jag steker upp kycklingen i småbitar, lägger dem på kokt pasta i en form och lägger på brockoli och häller över ostsåsen, in i ugn en liten stund.
Krämig potatisgratäng (med vitlök
) är också en höjdare :)
Zabelle
För att inte tala om älglever eller rådjurslever.
Skär ca 2 cm bitar, bryn tillsammans med lite lök och sen i med massor med grädde, salt och peppar, och låt puttra en stund.
Och där kan man säga samma som när stekt hare står på menyn..såsen är godast! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#23 Jaha, det är inte samma rätt som den jag tänker på, där finns varken kyckling eller pasta, bara broccoli och osttäcket.
#24 Jag gillar också lever egentligen, men numera äter jag av ren princip ingenting som ingår i transplantationsprogrammet.

#16 Jag är likadan. Jag äter långsamt plus har inte massor av kryddor i, smakar bra för mig ändå :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag gillar inte för stark mat där det är mycket starka kryddor, Men jag gillar att maten smakar, Fin kryddning, Salt är en krydda om jag är mycke försiktigt med.
Håller med Anders stekt fläsk, Potatis och löksås, 
kalops eller dillkött eller kåldormar.
Kunde jag så skulle jag äta skaldjur som förrätt varje dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kalops ska jag bjuda på mina förälldrar när jag fyller år, Så gott så
Svårt att välja, det finns ju så mycket god mat.
Men husmanskost får bli nummer ett. Kalopps är en höjdare. Plankstek är också något som jag verkligen gillar. Det gör jag själv numera.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Tänk, jag som från jag var lite har ätit allting även om jag inte var så förtjust i det, vet numera att jag inte tycker om allt. När jag var lite tyckte jag inte om kryddningen i kallops men jag äter gärna köttgrytor av allehanda slag och grönsaker ska det vara i.
riktig thaimat gillar jag,minns hur jag reste runt i landet
för lääänge sedan,det var på min djuriska tid då jag åt allt,
oxå helst allt….. varsom fanns det SMÅ mat-hak,en moppe med stekbord
bara peka på ngt spännande o får det lagat direkt,ibland soppa i en plastpåse
inga som helst problem med magen då,bara när jag ville vara västerländsk efter några veckor med nå´n burgare :- /
favo..det är sällskapet runt som är det viktigaste,
vi äter inte bara för att ge mat åt våra kroppar utan också näring till våra sinnen/själar
(smakar det gott att äta själv)
sallad är ju daglig njut som veggo :-p
smaker skrivs det om,såklart maten ska smaka
inte nödvändigtvis HOT
en bra odlad morot smakar milt och fantastiskt
men,att bara äta en menlös sörja.. det är ju ett straff
undra på att många pensionärer ger över ..
som veggo är det spännande,alla kryddor är ju vegetariska :- )
det tycker jag det indiska köket är duktiga på att balansera
både färg,form o smaker
men,som sagt..i rätt sällskap smakar allting ..favo
; penke
Fisk och äggsås som jag åt idag eller kanske köttgryta!
Husmanskost kommer först.
Sedan Thai och kinesisk mat.
Fisk och äggsås är riktigt gott. Det skulle jag kunna tänka mig att tillaga.
Det är som att mycket av det jag lagade "i ett tidigare liv" dvs, för mer än 20 år sen, har jag ingen längtan att äta. Jag är färdig med det. Och det är konstigt.
#35 Här är det nästan tvärtom, lagar mer och mer sånt som jag inte ätit på många många år.
Kanske för att jag har mer tid nu och tycker det är kul? Och så minns man ju hur gott det var och försöker få till det som då!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#36 Ja, det är ju olika. Mycket av det jag inte lagar tycker jag om men jag längtar inte efter att laga det. Det finns mycket annan mat jag tycker mer om och hellre lagar.
Men rårakor gör jag gärna 
# 36, 37 Flygande Jacob har jag inte lagat på många år, kanske skulle prova om det är lika gott som jag kommer ihåg.
Zabelle
Rårakor och flygade jacob, SÅ mumsigt,
Jag vet int riktigt vilken är min favorit mat
jag gillar nog allt"nästan" o så ser jag ut oxå som en som gillar allt mat…fast jag äter int upp all mat
Prinsens köttfärsbiffar är VÄRDENS GODASTE…ooo nam nam nam on hans stekta rödspetta…pankakor…ooo nu blev jag hungrig o koken är in här…
Där var det nåt som jag tycker just nu är mina favoriter.
OOooo dessa mat rätter nam nam
kom på här mitt i allt,att jag älskar Ungerskt Pörkkölt(vet ej alls hur skriverman namnet)surkål…ooooooooo såååååå GOTT!
Första gången när jag åt detta var min ungerskt granne som gort det.Aldrigt efter den har jag fåt så god surkål.Det är bara han som kan göra det så god,att man nästan äter upp hela kastrullen
Hans fru bli god två av den mat rätten.
Jag har nästan glömt hur god mat mina Ungerska vänner gör.Dax att besöka dom,om int just grannar men dom finns lite runt om Sörmland heh-heh-heee Ungerskt mat är GOTT o korven specielt oooo det vatnas i munnen.Slurp!
Gissa vilken mat gör jag nu?Ja just det SURKÅL
….
#41 Min favoritrestaurang i Göteborg är "Krakow" De har underbar mat och mycket med surkål just.
/Maria
#42…ja va trevligt…för jag trodde,att jag bli ut skrattat på en gång med mina surkål.OOOO Herre min skapare som den kan va go mat.Snart ska jag äta det,men jag låter den "vila"lite innan.
Är "Krakow"Ungersk restaurang?Jaa hej hallå skulle NI int till Ungen?
Den är polsk men maten är nog ganska lika tror jag.
Jo, vi har inte fått tummen ur att boka ännu. Det blir förmodligen Prag. Vi får se…
/Maria
Joo maten är typ samma..har oxå polska vänner..njaa vänner o vänner bekanta som är vänner med Ungerska jänget…njaa kom på att ena kommer från Polen o andra kommer från Romaniet
Jag har många utlänska kompisar,vänner o bekanta.Jag är lyckligt lottat som fåt så mycke olika matkultur som present genom dom o god mat har dom alla,allafall det som jag har ätit