God morgon den 21 januari
Nu har vi rusat förbi julen och är på väg med raketfart mot våren..tack och lov.
Jag tycker att januari är den värsta månaden, i februari börjar det ljusna mer och mer och sedan är våren här.Längtar ni efter det här?
Ha en trevlig dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon Cristeine och alla andra.
Jag tycker också att januari är en tråkig och lång månad. Längtar ockå efter våren.
/Maria
#1 Ja den är åtminstonde mörk med få dagtimmar,sedan tillkommer att man är pank efter julen… men egentligen så kan inte jag klaga för jag har sett mer molnlösa dagar denna månad än på hela året.
Jag måste nog lära mej sätta in rätt datum och tid.
GODMORGON på ER ALLA o HIMLA BRA MÅNDAG på ER…NY DAG HAR FÅTT BÖRJAN SÅ SOM HELT NY VECKA.KUL!VI SKA HÄNGA MED
Det bli alltid lika trevligt,att vara med i svängarna o försöka utmana sig själv,att göra den här dagen bätre än den som var igår
Det är så härligt,att försöka allafall göra så för då blir man mer motiverat,att orka vidade med alla sina krempor osv.
Bätre vara tacksam än vara bitter en osv. Dagar blir mycke av såna som du själv vill o visst vill du ha det bra.Då ska du se oxå,att det bli så bra som möjligt,som du kan på värka till det
Nu ska jag ta kaffe o sen ut mer hunden sen ta bussen o sköta lite ärande o sen är jag "ledigt"igen.
Min prins åkte till Dalarna i går.En veckas semester tillsammans var fort över ,men mycke han vi…
Vi åkte lite runt här i Sörmland,var i olika loppissar o fynda,vi har fåt massage, vi har promenrat i soliga kalla skogar med så mycke snö,att int har jag sätt det i Dalarna nånstans.Utan tv på kvällar med sällskap av radion o lite,lite av "lådan"
värmen som kom från kamin o från oss
ja ja det har varit jätte bra vecka o mycke sömn
Vi har sovit nästan som björnar i sin ide
Nu är jag kvar här nån tid fram över…för jag vill dela mina dagar nu med min vän.Hon har det så tufft nu.Hon är 57 år o har minnesförstörning o det lytar mot???Hon har haft det minst 7 år.Om jag kommer ihåg rätt,men nåntig sånt allafall.Kanse 5 år sen som hon fick diaknos.men än så länge är vi nästan som för…skrattar o skojar osv roligt,men jag har tungt oxå i mitt hjärta för jag ser o märker osv att allt inte ligger så bra till MEN SOM JAG SA I BÖRJAN AV TEXTEN SÅ GÖR VI… VI SKA GÖRA DET BÄSTA AV DAGAR SOM VI ÄR TILLSAMMANS OSV
Nu tar jag int mer av din tid så här o just nu.
KRAM
Godmorgon! Visst är våren en härlig tid men jag försöker vara här och nu. Än så är det tid kvar. Både januari och februari är långa och det kan bli kallt än ett tag. Bättre för mig att vara i nuet. Att mina tankar stämmer med det som är därute.
Dags för jobb. Det känns kallt ute men det gäller att ta en lagom jacka annars är jag helt svettig när jag kommer fram.
Haa en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon!
-13 i morse men det steg fort, bara -6 nu och snålblåst, vilket gör att det känns kallare än igår då det var -21.
Nu ska jag bara tända en brasa i pannan sen bär det till skogs en stund.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Godmorgon vänner
Måndag igen, Väldans vad det går fort, Men januari är seg och mörk: Men jag tycker att febrari är jobbigare,,,hehe
Ha en skön måndag, Själv ska jag åka till jobb jobba kväll
Roligt att höra att du haft en fin vecka med din vän Inisklo, idag finns bra mediciner för att bromsa upp minnesförlust och de kommer allt närmare bot läste jag om i Illustrerad vetenskap.
God morgon!
Nej du Christine, vintern är den bästa åstiden. Det är kallt och vitt och man slipper ha solskyddsfaktor 50 när man går ut.
Idag är det en vecka kvar tills jag fyller år. Mina föräldrar ha sagt att de planerat min present sen i somras, så jag är barnsligt nyfiken.
Jag vet inte vad vi ska hitta på idag, mer än att jag har lite skolarbete. Borde väll fundera på att börja ta oss söderut snart, mor min ville ha hjälp att baka.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

God förmiddag!
Här är det bara 4 minus nu men blåser, ser också fram emot våren Cristine.
#3 Ha det så bra som ni kan, du och din vän Inisklo, skönt för henne att ha dig där.
Ha en bra dag alla Lk:are
Sitter här o önskar er en fin måndag där ute i Etern..
Lena.P är jag i verkliga livet.
"Gomidda"
Blåsigt, kallt och måndag. Nu kan det bara bli bättre! 
Ha det gott allihop
Zabelle
#7…Cristine
#3…Toyan
TACK så jätte mycke om ERAN omtanke.Det värmer mitt hjärta o ge kraft,att se positivt allt o lite till
Ja Cristine hon äter medicin,men???
det bli tufft här men samtidigt säkert så bra som det bara kan när vänner är tillsammans o kan gråta o skratta o krama o prata osv…NJUTA AV VARANDAS SÄLLSKAP som aldrig förr
Bamse kram till ER.
Skönt,att vara hemma igen.Mitt ärande tog 10 min o jag var hemmifrån sen kl.8.30 o kom hem så där halv tim sen
Det är jobbigare ta sig nånstans med buss.Först får jag gå 2km o sen lika dant hem…
men jag får lite motion på köpet o buss biljet kostar 42kr knapt 2 mil
alltså 84kr,att komma hemmifrån.KÄÄK!
Nu var jag "tvungen"att åka men man åker int härifrån bara så där.Jag passa på o göra allt ärande en o samma gång, om man kan.Nå lite mat kan man alltid köpa o sitta i biblan o läsa tidningar.För satt jag där o lekte lite med datan när jag hadde lämnat lånade datan bort,men nu är det data hemma,att jag slipper sånt.
God fortsätning till ER ALLA på denna dag.
God kväll 
Äntligen hemma efter en lång dag i behandlingsstolen. Det börjar bli rejält kallt igen, minus 15 nu. I morse låg en killing långt ute på åkern helt ensam, jag trodde jag skulle bli tvungen att ta fram bössa, men efter 20 minuter reste den sig och knallade mot skogen lite sakta.
Jag fick höra senare att en get blivit påkörd ute vid landsvägen igår kväll, säkert är detta hennes killing.
Go kväll ;)
Kursstart idag, kul :)
Men sitter med ett dåligt marsvin som jag hoppas blir bra :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
oi Fridaakesson…det är just svåraste med djur när dom bli sjuka osv Ja hoppas oxå att marsvinen bli bra igen.
#15 Ja tyvärr är det nackdelen med djur :( Men kan inte leva utan dem heller, så är en smäll man får ta :(
#16 Tänk, det har redan gått en termin!
Marsvin som blir sjuka, blir de friska igen? Tror vi pratat förut om att det är svårt att bota dem? Tråkigt är det när de blir sjuka
.
#13 Den ensamma killingen blir lite vilsen och vet inte riktigt vad den ska göra - stämmer det?
#16 ja det är som du säger..jag har varit med oxå ett o annat med mina djur,men man kan alltid hoppas det,att dom bli bra igen om det int är helt uträknat.Det är så trågit om man själv får bestämma över djuren som tex.hundens liv…ys va jobbit,man känner sig som bövel
Förlåt…att jag "pratar"sånt.hmyyy
Din marsvin är i goda händer…han/hon har ju dig o din kärlek,att vila i
#17 Japp, redan nu börjar kurs 3, men termin 2 :)
Ja ibland, ibland inte. Ingen veterinär öppen nu heller, som jag litar på (få som har jourveterinär tyvärr) så får avvakta till imorgom bitti :(
Men marsvin kan vara svåra att få friska ja :(
#19 Man kan inte göra mer än vad man kan :)
Ja man får ha hoppet uppe hela tiden. Tur att sambon är hemma imorgon, då jag måste till praktiken så han får ha honom tills jag slutar imorgon,
# 20 Va bra,att du har han…
#21 Ja det är tur, annars hade jag fått vara ledig hemma just imorgon, men nu löser det sig som tur är.
#18 Risken är att den inte kommer att kunna hitta tillräckligt med mat utan geten som vet vad och var den finns. Det är inte normalt att ligga i 20-30 minuter helt oskyddad mitt ute på en snötäckt åker och det var därför jag trodde att den redan var körd.
Jag har sådan beslutångest. Sitter med tygprover i händerna och kan verkligen inte bestämma mig. Det är till min brudklänning alltså, och att den inte ska vara helvit är bestämt sen länge, men vilken färg är bäst? Lila eller grönt? Vad tycker ni?
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Mitt förslag.
Grönt tycker jag är fint, borde passa också till ett vår/sommarbröllop. Lycka till.
…jag tycker mycke om båda färger men till dig skulle jag välja grön nej lila.
Lila den skulle vara bra o symboliserar mycke sånt som skulle passa när du bli fru.
Kul…FRU……..
lila är sista chansen färg oxå

Om jag får tycka så Den Gröna. ser ju ut som en sommar äng.
Du är ju bara så duktig…
Hoppas att vi får se lite när ♥Brudklänningen♥ tar form.
♫Spännande,,♬
Lena.P är jag i verkliga livet.
#23 Det låter ju lite som om killingen snart är körd. Det är väl inte lätt att hitta mat i det här vädret?
#28 Nä utan geten har den nog svårt att hitta tillräckligt.