Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 784 ggr
Cristine
1

Danskvällar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ser aldrig att någon skriver att ni ska ut och dansa..har man slutat med det?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Jag har aldrig gått ut för att dansaTungan ute

Dansa låter jag andra göra. Jag kan gärna titta påFlört

/Maria

snigelpiga
0

Nä kan inte gå ut och dansa längre, för att min danspartner dog för 13 år sedan, och nya "växer inte på träd".

Anders 50
0

Det förekommer väl lika mycket nu som förr, men många åker inte för dansens skull utan för att träffa folk.

Men logdanserna på somrarna som var vanliga i min ungdom är inte så vanliga längre. Lika där, man åkte inte dit för dansandets skull utan för att träffa vänner och det motsatta könet.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Jag har själv aldrig varit något för att gå på dans, men jag minns ju Fittja loge när jag var tonåring. Vid Siggefora camping här i trakterna finns en dansbana ute i det fria som används bland annat vid midsommardansen.

På Drottninggatan i Sthlm fanns det ett danshak mittemot gamla Postgirot, Drottninggatan 115 tror jag att Postgirot hade, nedanför Tegnérlunden. Jag minns inte vad dansstället hette nu.

Jag minns att jag brukade se en massa damer i starkt färgade "fodral" när jag  klev av tunnelbanan vid Rådmansgatan för att gå till jobbet när jag var stationärväktare på Postgirot.

Glad

Cristine
0

Jag brukade gå på Nalen iblandSkrattande

kul att se Pjattarna (hette de så?)

[peter54]
0

#5 Swingpjattar Glad

Cristine
0

Ja just det!SkrattandeTungan ute

Deras dojor var farliga

JereMina
0

Min syster är ute och dansar i Östersund ikväll Flört men jag har aldrig varit på dans

Maria
0

#5 Är inte du för ung för swingpjattar?

/Maria

Anders 50
0

#9 Swingpjattarna dök upp i början på 40-talet och stilen höll i sig in på 50-talet om jag inte har fel?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Ah, där ser man jag trodde det var 30-40 tal.

/Maria

AnnL
0

Jag är ute och dansar då och då. Inte fel att kramas lite ibland.Kyss

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

De fanns på 50 talet också, och  några andra som var väldigt aktiva då och kom och okuperade dansgolvet  var frälsningsarmen.

#9 >Det var roligt att höra för ung det är inte ofta man får höra det vid 72 års ålder.Tungan ute

stina63
0

Nä jag går inte ut danser mera, Men ska inte säga aldrig för de händer, Men oftast så träffas vi hemma istället

citytjejen
0

Var ett tag sen jag dansade, det är kul! Fast jag kör bara discodans eller vad man ska säga, styrdans och bugg och sånt tycker jag inte om Glad

/Christina

inisklo
1

Obestämdhmyyy jag älskar,att dansa o tycker om nästan all dans men gillar mest som citytjejen discodans.

Jag vill dansa hemma ibland med min prins,när det kommer nåt bra i radio eller om man spelar nån cd…kul…Glad

När jag ung var jag/vi ofta ut o dansa med mina/våran vännerGladnu är det sällan så sällan,att man kommer int äns ihåg…Obestämdjaa i marknad har jag danssat lite förra åretFlörtmen hemma sist igårSkrattande