Danskvällar
Jag ser aldrig att någon skriver att ni ska ut och dansa..har man slutat med det?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har aldrig gått ut för att dansa
Dansa låter jag andra göra. Jag kan gärna titta på
/Maria
Nä kan inte gå ut och dansa längre, för att min danspartner dog för 13 år sedan, och nya "växer inte på träd".
Det förekommer väl lika mycket nu som förr, men många åker inte för dansens skull utan för att träffa folk.
Men logdanserna på somrarna som var vanliga i min ungdom är inte så vanliga längre. Lika där, man åkte inte dit för dansandets skull utan för att träffa vänner och det motsatta könet.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har själv aldrig varit något för att gå på dans, men jag minns ju Fittja loge när jag var tonåring. Vid Siggefora camping här i trakterna finns en dansbana ute i det fria som används bland annat vid midsommardansen.
På Drottninggatan i Sthlm fanns det ett danshak mittemot gamla Postgirot, Drottninggatan 115 tror jag att Postgirot hade, nedanför Tegnérlunden. Jag minns inte vad dansstället hette nu.
Jag minns att jag brukade se en massa damer i starkt färgade "fodral" när jag klev av tunnelbanan vid Rådmansgatan för att gå till jobbet när jag var stationärväktare på Postgirot.

Jag brukade gå på Nalen ibland
kul att se Pjattarna (hette de så?)
#5 Swingpjattar 
Ja just det!

Deras dojor var farliga
Min syster är ute och dansar i Östersund ikväll
men jag har aldrig varit på dans
#5 Är inte du för ung för swingpjattar?
/Maria
#9 Swingpjattarna dök upp i början på 40-talet och stilen höll i sig in på 50-talet om jag inte har fel?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ah, där ser man jag trodde det var 30-40 tal.
/Maria
Jag är ute och dansar då och då. Inte fel att kramas lite ibland.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
De fanns på 50 talet också, och några andra som var väldigt aktiva då och kom och okuperade dansgolvet var frälsningsarmen.
#9 >Det var roligt att höra för ung det är inte ofta man får höra det vid 72 års ålder.
Nä jag går inte ut danser mera, Men ska inte säga aldrig för de händer, Men oftast så träffas vi hemma istället
Var ett tag sen jag dansade, det är kul! Fast jag kör bara discodans eller vad man ska säga, styrdans och bugg och sånt tycker jag inte om 
/Christina
hmyyy jag älskar,att dansa o tycker om nästan all dans men gillar mest som citytjejen discodans.
Jag vill dansa hemma ibland med min prins,när det kommer nåt bra i radio eller om man spelar nån cd…kul…
När jag ung var jag/vi ofta ut o dansa med mina/våran vänner
nu är det sällan så sällan,att man kommer int äns ihåg…
jaa i marknad har jag danssat lite förra året
men hemma sist igår