Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 442 ggr
aggeelin
0

Irriterad!!

NÄr vi flyttade in här för snart fem år sen (slutet på maj) hade vi ingen fungerande radio. Kring midsommar hittade vi en radio som vi tyckte verkade bra. Det är en liten "låda" som då inte tar så mycket plats. Lätt att byta kanaler på. Den var inte jättebillig men vi ansåg att det var ett bra köp och att vi skulle kunna ha den länge (kvalitet, trodde vi).

Nu har den ett tag krånglat. Det går knappt att hitta kanalerna och om vi hittat kanalen så försvinner den efter ett. Mycket irriterande!! Skrikandes

Hur lång livslängd borde en radio/teknikpryl egentligen ha?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Jag har en känsla av att radioapparater är evighetsmaskiner. Tror aldrig jag varit med om en radio som krånglat.

Märkligt.

/Maria

aggeelin
0

#1 Ja, så trodde jag också!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

penke
0

Ur-gammla rör-radioapparater från (19)40-talet funkar ju än ..
nya,sägs ha ett installerat chip i sig,som gör att apparaten slutar fungera efter X antal dagar
hur ska de annars kunna sälja nya (?)
vårt samhälle/ekonomi bygger på det
köp och släng (slit tar för mycket tid,numera) Skrikandes

;  penke
som har en "25" år gammal förstärkare,med inbyggd  radio..
den har överlevt några cd-maskiner..hmm

[peter54]
0

Jag har min första egna transistorradio kvar ännu, fullt fungerande och frugans finns också kvar. Min är från slutet av 60-talet, frugans är från mitten av 80-talet.

Glad

Anders 50
0

Allt kan krångla, nytt som gammalt. Men jag har uppfattningen att det är bra kvalitet på det mesta nuförtiden.

Visst köper folk nytt i massor, men det tror jag inte beror på att sakerna inte fungerar längre utan att man måste följa modet.

En orsak till fel på elektronikprylar är åska. Den behöver inte slå ner nära men kan orsaka en liten försvagning i en lödning på ett kretskort eller chip och efter ett tag så blir det ett avbrott.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!