Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 509 ggr
Cristine
0

Är du lycklig?

Eller söker du efter den?

Vad är verklig lycka.

Själv tror jag det är att se det vackra i alla ting hur fula de än kan se ut vid första blicken. Att se det stora i de små tingen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
5

Ja det är klart, lycka är inget man får, det är ett aktivt val man gör.

Mycket kan sätta pinnar i lyckohjulet, sjukdom och sorg till exempel och alla drabbas av det i någon utsträckning, men man måste alltid aktivt sträva efter att leva det liv man vill leva och då kommer också lyckan som en bonus.

Lycka står i mycket nära förbindelse med vilja. Viljan är livets viktigaste krydda, utan vilja kan man aldrig uppnå lycka.

Cristine
0

Fint skrivet Peter!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Ja jag är lycklig.
Ett bra jobb är det enda som fattas nu stort sätt, men det kommer sen när jag är kalr med utbildningen :D

Tänker på alla barn och vuxna som har det svårt i andra länder, men även i Sverige, så jag är lyckligt lottad :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
1

Jag är lycklig, Känner mig lyckligt stark och trygg,

Anders 50
0

Lycklig! Ibland mer, ibland mindre, inte gås det omkring i nåt lyckorus för jämnan inte!  Det gör väl ingen?  Flört

Lycka smittar, har man ju konstaterat så det är en fördel om även omgivningen är lycklig.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Ja, jag är lycklig. Jag är en glad skit och försöker se det positiva i tillvaron. Är inte långsint.

/Maria

[VSK]
0

Just nu så känner jag väldigt lycklig Glad

Geru
0

Ja och Nej.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

JereMina
0

Jag är lycklig och har mycket att vara tacksam för även om jag har ont och är trött mycket..

Karmatarerskanise
0

Jag är lycklig :) Finns en del saker till som behöver falla på plats, sen tror jag lyckan är total!

[peter54]
0

#5 Nä lyckorus är väl inte mycket bättre än andra rus Flört

Jag menar med lycklig att jag trivs med min tillvaro och allt som omfattas av den, jag vill inte byta.

fotokrafs
0

Jag är lycklig. Älskar och älskad. Glad och tacksam för mycket.

Fast såklart det finns saker som kunde bli bättre.. jobb och mamma mm