Unna Mig
Jag har insett att jag älskar det skrivna ordet och speciellt det handskrivna. Därför ska jag unna mig en fin penna igen. Jag har redan en luxuös reservoar penna men vill ha en till. Den här gången ska det bli en smal gel-penna med knapp. Givetvis ska den vara designad och i metall. Skruvat? Kanske det, jag tror jag är en penn-nörd också. :-)
Jag gillar också pennor.
Tvä reservoarpennor har jag men det var länge sedan jag använde dem.
Gelpenna med knapp vet jag inte vad det är. Du får gärna beskriva.
Sonen var här i helgen och hade med sig Kalligrafipennor. Han är jätteduktig på att skriva med dessa. Jag tror jag ska skaffa mig en uppsättning.
/Maria
Kolla www.penstore.se. Där hittar du mycket fina grejer.
Dina gamla reservoarpennor lägger du i ljummet vatten med lite tvållösning i över natten. Sen måste du givetvis ha bläck - eller patroner.
Ah, tack för tipset.
/Maria
….kul med pennor.jag har haft alla möjlika genom årets lopp,efter som jag skriver mycke.Än i dag skriver jag alla(nästan)brev till mina vänner med vanligt sätt..papper o penna osv
Jag har en tid samlat pennor o hadde kanska mycke.Hörde sen en dag i radion Lotta Bromens prokram (eller va hon nu heter,men allafall)där hon interjuvar en man som var riktigt samlare med sina tusentas pennor.Jag tog upp adressen o scikade mina pennor till han
Jag tyckte på nåt vis,att han om nån är samlare
o jag hadde int så många..kanse 50st.
En penna som jag var glad o stålt över,att ge till han var Finlands armens penna med texten på.
Själv fick en fin penna av en man många år sen,för att börja skriva min bok
Jag skrev brev till mina vänner o pennan till slut hamnade till sopor
Det är nån år sen.
Penna eller pennor skulle man kuna skriva hur mycke som helst
Härligt Det finns många fina pennor.Jag gillar handstill Men skriver som en kråka, Men jag gillar att köpa och skriva ändå,,