"Hobbit"
Hemma igen efter en helt omtumlande upplevelse med att se Hobbit på bio i 3D.
Det var helt fantastiskt. Det var den stora salongen och den var fylld till bredden. En kille med mikrofon kom in och förklarade det här med glasögonen.
Vilken upplevelse. Min röriga hjärna hängde med bra och det var fantastiskt att se fåglar flyga emot en och jag blev nästan skjuten av en pil
men jag duckade
Historien var också helt trollbindande. Jag har aldrig upplevt några filmer som ser precis ut som min fantasi när jag läste böckerna.
Kan varm rekommendera denna första del. Synd bara att man får vänta till näst jul på tvåan och ytterligare ett år på trean men den som väntar på något gott…
Däremot tog det ett tag innan det snurrade färdigt för mig efteråt. Min man fick hålla i mig för jag kunde inte gå rakt.
/Maria
Hi hi..jag vet inte men jag skulle nog bli alldeles yr och illamående, jag blir iaf glad att höra din upplevelse.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
bumbleboo.Men vilken grej.Roligt.Glad för din o makens skull.
Fast lite surt o vänta så länge.
Men vad då!!Tiden går ju så himla fort..
Har lust på Mammas pojkar o Sunes Resa.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag väntar tills den kommer på DVD eftersom 3D inte är något jag kan uppfatta. 
Får lust att se filmen men tror inte att jag behöver se den i 3D
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det är en fantastisk film och det var min man som bokat 3D. Jag var orolig hur det skulle gå för min yrsel. Det gick inte så bra efteråt. Men jag kunde i alla fall Se 3D
Jag har t.om drömt om filmen inatt.
Jag fick googla fram vissa karaktärer. Det var länge sedan jag läste Bilbo och tror jag ska göra det igen nu.
/Maria
3D är kul att se det i, men glasögonen är jobbiga när man har vanliga glasögon :S glider ner osv
Hobbit kommer jag inte se, har itne ens sett sagan om ringen-filmerna ;) Tycker dem verkar tråkiga och lite väl långa:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Inte tråkiga Frida, något av det bästa i filmväg som någonsin släppts. Vi har köpt alla DVD-utgivna filmer och vi har säkert sett dem en handfull gånger.

Vi såg Avatar igår på TV och den var mycket bättre än vad jag hade trott. Häftiga miljöer som påminner om teckningar och konstverk av Roger Dean.
Alla som har sett de gamla LP-omslagen till rockgruppen Yes skivor, exempelvis "Tales from a Topographic Ocean" känner igen miljöerna direkt när de ser Avatar.
#9 Inte alls min typ av film ;)
Har inte sett twiligt-filmerna heller, försökte titta på första men nä inget för mig :P
Googla bilder på Yes LP-omslag så känner ni igen Avatar-miljöerna direkt på Roger Deans konstverk.
#11 Nu när du säger det. Jag gillade också Yes när det begav sig.
Kanske därför man gillar filmen för att man känner igen sig
/Maria
Jag gillar definitivt inte att läsa Tolkien. Jag vill inte veta exakt hur träden ser ut ;) Och inte gillar jag filmerna om Ringen heller. Men jag ska ge The Hobbit en chans faktiskt, eftersom att alla säger att den är så bra, och annorlunda från de andra filmerna :)
Dock inte i 3D, jag blir åksjuk.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Tänk vad olika vi är
/Maria
#13 Jag har hört tvärtom, att den är ganska lik :)
Vet några som har sett den, som sagt det :)
#15 Mycket, mycket högre tempo i The Hobbit än vad det är i Ringen-filmerna.
Jag gillar alla former av bra fantazy, det kan vara allt från Pirates of the Caribbean till Narnia och Tolkiens sagor, men även sånt som Avengers och Fantastic Four.
Jag tror det har att göra med vilken sorts fantasi man själv har. Jag som har uppskattat tecknade serier i hela mitt liv, har mycket lätt att ta till mig science fiction som Alien, Star Wars, 2001, War of the Worlds av George Orwell, Indiana Jones, Alice i Underlandet och Avatar.
Så länge det är bra gjort och plotten håller hyfsad kvalitet så tycker jag om det. Då är jag mer förvånad när min fru som aldrig har läst serier någonsin, också älskar Sagan om Ringen-filerna och Pirates of the Caribbean (fast där handlar det kanske mest om Johnny Depp).

Jag var inte särskilt imponerad av Mästerkatten i Stövlarna dock, där var plotten otydlig och förvirrad, men den tog sig mot slutet. En annan bra fantazyfilm var "Percy Jackson och Åskviggen". Riktigt bra trots att den verkade riktigt fånig från början.
#15 Givetvis är de lika rent filmatiskt, men det problem jag har med Ringen-filmerna är berättandet. Likaså i böckerna, som sagt. Jag läste 200 sidor av första boken och sen orkade jag inte med det längre, eftersom att det inte händer någonting. Och likadant tycker jag det är i filmerna, speciellt första. De vandrar, och that's it.
Jag försöker lära mig att tycka om Tolkien för att jag nästan blir utstött av mina fantasyvänner, men det går sådär x)
Jag tycker egentligen väldigt mycket om fantasy, men det ska vara rätt fantasy. Jag vill ha det mer som sagor, t.ex Narnia, Terry Pratchetts böcker, Harry Potter osv.
/Rebecca
Ja vill man ha action så gillar man nog The Hobbit bättre.
Håller med Peter. Vi har väldigt lika filmsmak verkar det som
/Maria
Nu blir jag jättenyfiken på filmen!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det finns ganska mycket i C. S. Lewis berättelser om Narnia som påminner om J. R. R. Tolkiens Ringen-trilogi. De var vänner och delade idéer med varandra.
Jag har läst någonstans att Lewis var mer troende (Kristen) och att det speglar sig i hans Narnia på ett annat sätt än Tolkiens värld.
Det kan nog stämma till viss del
/Maria
#21 Det tror jag absolut! Och jag tycker att det märks lite på att Narnia är en så klassisk medeltidshistoria också, och moralen. Det är Tolkiens också, men Narnia är mer… Renodlad, liksom.
/Rebecca
#21 Javisst är det på det viset. Narnia är en kristen berättelse, Lejonet Aslan är ju i själva verket kristendomens gud och calormerna är egentligen morer (muslimer).
Låter som jag får se till att se den här filmen :)