Måla om sovrum
Vi funderar på att måla om sovrummet till våren.
Men vet inte vilken färg! Funderade först på en fondvägg med någon snygg fototapet men det fick vi glömma snabbt när vi såg priserna på dem 
Just nu är rummet ljusare blått med en mörk mörk fondvägg, som är blågrå eller vad man ska säga ^^
Några förslag på bra färger i ett sovrum? Lila, rosa, brunt, gult och oranget går bort ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja de är svåt Frida, Men rött är lite svårt eftersom de är lite uppiggande,
Däremot så hittade jag bokstäver som man kan sätta på väggen. De gjorde jag på ena delen av en vägg där jag har hylla med böcker
sen satte jag upp ett mönster i en halvcirkel ovan sängen, Så det blev rätt snyggt,
Finns mycket man kan göra, se om andra har förslag
Om du målar väggen t.ex ljust grönt(jag skulle tagit ljuslila) och duttar beige med en svamp och sedan målar några stora blommor själv kan det bli så här.
annars finns att köpa billig mönster där man med en svamp fyller hålen.Bilden kom inte med men det är som som stora tulpaner.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har vinrött i sovrummet och det är himla fint tycker jag, mysigt och inte det minsta skrikigt. Beror såklart lite på vad man har för möbler också, jag har bara svarta.
Annars är ju beige oftast ett säkert kort, finns ju många fina nyanser :)
Blått och vitt! Har de själv och trivs bra. Har blå väggar och vita möbler. Bra färger som man inte tröttnar på.
Beiget blir det inte heller, gillar inte såna färger alls :)
#5 Har vit säng så blir nog för vitt ^^,
Och har blått nu, så vill förnya :)
Vårt sovrum var ilsket blått när vi flyttade hit. T.om taket var blåmålat och elementen gula
Snacka om mardrömmar.
Vi målade om i den då moderna färgen "Kaffe latte" och jag gillar färgen fortfarande. Då kan man variera med andra färgen till.
Gardiner (vilket vi inga har), överkast, prydndskuddar med mera.
/Maria
#7 Oj riktigt blått då alltså hehe :P
Jag är sådan som inte gillar orange, brunt, beigt, gult, lila och rosa på väggarna, knappt annars heller hehe. Har gult i hallen men ska förhoppningsvis göra om där med.
#8 Ja hela huset hade fruktansvärda färger i min smak
Gröna färger brukar ge ett varmt intryck. Jag hade ett sovrum en gång med gröna väggar och jag gillade det skarpt. Men det ska vara rätt nyans.
Tänk bara på att om det är en hyreslägenhet så får man inte förändra för extremt då kan man bli återställningsskyldig.
/Maria
#9 Ja grönt gillar jag :)
Det är ett litet hus vi hyr av min sambos styvpappa ;) Han bryr sig inte, så länge vi frågar först hehe :P Och svärmor själv sa att det hade inte skadat hehe :P
#10 Aha, då är det fritt fram
/Maria
#11 Japp! :)
Ska bara komma på bra färg ;)
Och troligtvis blir det till våren/sommaren när man kan vädra ut osv ^^