Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 529 ggr
aggeelin
0

Oplogat!

HÄr har det snöat massor (ska lägga in bilder senare)

Vi som skottar vår väg själva har en skottad och fin väg men det är nog den enda i hela Örebro! Vi var ute en sväng och det är massor av snö på både stora och små vägar!!! Får det vara på detta viset? Hur har ni det?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0

Här snöade det massor i söndags men igår var det fint, men regnade på natten men vi har mycket snö kvar:P

De plogar om det kommer en viss mängd snö har jag hört.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Här tycks det inte kommma ut någon som  plogar under dagen. De har väl ledigt.

Anders 50
0

Plogandet sköts skapligt tycker jag. Inne i samhällen och städer verkar det variera allt efter deras budget för snöröjning. (och arbetsledning)

Det är dyrt att ha igång folk och maskiner på OB-tid. Och alla kan ju tyvärr inte få skottat samtidigt, några blir alltid sist.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Här är det alltid skottat och fint, har traktor som kommer varje dag till gården och plogbilen passerar ofta på vägen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[WickedAlly]
0

Här är det katastrofalt dåligt plogat, och jag bor ändå inte i ett så jättelitet samhälle. De har varit ute men de är så dåliga på att utföra själva jobbet så det kunde lika gärna har vart.

aggeelin
0

Det verkrar som om det plogas bäst på landet

Cristine
0

Ja jag tror det är så, när det snöar hela dagen kan man se dem passera 5 gånger

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Konstig konstigt. Nyss kom snöplogen ute på stora vägen!

Jofiel
0

Jag bor på landet i mörkaste småland och här kom plogbilen för en halvtimme sedan. Det var fösta gången sen snöovädret i söndags. Tur att vi har bra däck på bilen annars hade vi fått hålla oss hemma Obestämd

Fridaaaa
0

#9 Vart i Småland? För runt tingsryd t.ex är det bra plogat, varit hela tiden ^^

[peter54]
0

Landsvägen (272) är oftast mycket bra plogad, men på vår egen lilla 2,7 km långa byväg har plogningen börjat bli sämre, oklar orsak. Igår när jag kom hem 13.45 var vägen helt oplogad och traktorn kom kl 14. Det tycker jag är dåligt med tanke på att han som plogar vår väg har uppdraget av vägföreningen här som han själv är medlem i eftersom han bor efter vägen 1 km bort, han måste se när det är dags.

Inne i Uppsala är plogningen under all kritik och i Nykvarn var bara de stora vägarna plogade, inne bland husen var det inte plogat alls och ett 20 cm snötäcke hade blivit till en verklig misch-masch att köra i. Bilen for båd hit och dit i modden.

Jag läste att i Tierp var snöröjningsbudgeten spräckt redan efter första snöovädret som kom. De hade tydligen budgeterat för ytterligare en vinter som den förra.

Jofiel
0

Jag bor några mil nordost om växjö vid en grusväg där det bara finns 3 hus så det är väl inte högsta prioritet. Fast nu har till och med saltbilen varit här, så nu har de hittat hit Glad

Fridaaaa
0

#12 Aha okej :D Kan ju vara så.
Min styvsvärfar plogar ute på våran grusväg här :) Men plogbilarna brukar vara duktiga på 27an :D (bor på Blekingesidan, kanske 5-6 km från smålandsgränsen :P )

Jofiel
0

#13 Här tror jag det är någon vägsamfällighet som har hand om plogandet men jag är inte helt säker. Flyttade nämligen hit i början av december så det känns nytt allting Glad

Fridaaaa
0

#14 Aha ok! :D