Grönsaker
Vilka grönsaker använder Ni på julbordet ?
..bara nyfiken! 
Grönkål är en favorit. Sedan gör min man en sallad på vitkål, saltkött och majonäs.
Vissa år brukar jag göra egen rödkål också men det hoppar vi över i år.
/Maria
Jag har en jättegod julsallad med broccoli, grönkål, rödkål, rosesallad och apelsin, rödvinsvinäger, lite senap, olja, salt och peppar, rostade pumpakärnor och smulad kvibilleost. Riktigt gott!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Äter inte grönsaker 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det närmaste grönsaker jag kommer på julbordet är rödbetorna i rödbetssalladen, ev. lite rödkål.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag kan inte äta mat utan grönsaker för att det är så gott och så är det nyttigt också!!
Smörstekt purjolök, brysselkål, ärtor, morötter, rödkål och surkål :)
Har aldrig tänkt på att vi hade såpass ändå, men grönt är bra ju.
Jag ska ha glaserade rotfrukter till vildsvinet och till hjorten potatismos blandad med palsternacka, grönkål och rödbetssallad, strutsen är mest delkikatessprodukter så där behövs inte något till
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Här kör vi grönsaksfritt julbord! Tycker inte att grönsaker passar så bra till den typiska julmaten.
/Christina
# 8 Så tycker jag med! Därför blev jag nyfiken på hur Ni gör! 
Jag tycker att det är konstigt med mat utan grönsaker. Jag har alltid fått det till maten från att jag var liten. Det är olika hur man är van
Smörfräst brysselkål och broccoligratäng har vi alltid på julbordet (syrran äter i stort sett bara broccoligratäng och köttbullar). Hade mer vegetariskt tidigare då morfar levde för han var vegetarian.
Nu ska jag koka rödkålen!! Det är grönsaker!
#12 Är det inte en rödsak? 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det är nog dåligt med det men vi äter mycket grönsaker annars.