Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 926 ggr
flisan708
1

Kaffemaskin

Har du hakat på den nya trenden att skaffa dig en expresso/ kapsel maskin? Finns säkert fler namn på dessa. Tror det är en rätt ny trend i alla fall. Precis skaffat mig en kapsel maskin som jag kan göra kaffe, expresso, choklad och te i. Rätt fräsig maskin och gott med. Är då nöjd!

Fridaaaa
0

Tassimo har vi :D
Fick i förtidig julklapp av svärmor :) De varma chokladerna man kan ha där mums ;) Kan då även ha olika sorters kaffe och te med :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Japp.

Har ju en man som är "prylgalen" så en "nespresso" är inhandlad.Flört

Det är tydligen orginalet och kapslarna går bara att köpa på nätet förutom en butik i Stockholm.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Jag har en Dolce Gusto sedan säkert ett år tillbaka. Är helnöjd. FAst man får hålla koll på kaloriinnehållet. En del kapslar är väldigt onyttiga!

penke
0

Nopp!
ny o ny..den är väl drygt två år ?
bla. min bror skaffade en då,
ja .det är gott kaffe
men jag gillar inte att vara låst vid en leverantör
en sorts ..Pod
och tycker de är onödigt dyra,elr har priset pressats numera (?)

just nu,gillar jag min rostfria 'presso på spisen
enkel,snygg och flexibel (med olika kaffen)
jag hade tidigare en "riktig" espressomaskin
en mini(?),den var rolig,även den var från ..stenåldern
en Krupp !! låter väl kaffe-romantik *ler*

;  penke

Karmatarerskanise
0

#4 De är ganska billiga idag.

aggeelin
0

Vi har en som gör god expresso, från kapslar. Gott och enkelt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

Här finns ingen sån maskin och jag skulle bli ytterst förvånad om det dök upp en eftersom det bara är en i familjen som dricker kaffe och ingen som dricker choklad.

Vi har bara en vanlig perculatorbryggare och en vattenkokare. Glad

fotokrafs
0

Oj, jag har inte tänkt på att det skulle vara en ny trend.. men så är det säkert.

Jag har ingen och kommer inte köpa heller. Det är bara jag i lyan som dricker kaffe

Vill jag ha sånt kaffe hälsar jag på väninnan..
hon jobbar dessutom med såna

Cristine
1

Min ligger i garaget sedan ett par år tillbaka.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[WickedAlly]
0

Jag har varit strategisk och köpt en sådan till mor min i julklapp då jag nyligen spenderat för mycket pengar på mig själv och inte tycker att det är tillfälle att unna mig en egen ;)

inisklo
0

Obestämd…nej vi har int sån kaffemaskin o jag (vi)är int så mycke på alla möjliga trender.Vi är kanse lite tröga på detta viset,men vi köper det som vi själv anse är trensdigt för ossSkrattandemen,men…vissa andra saker har vi köpt som glasmaskin o det är oxå lite inne nuFlörto har varit nån tid mer eller mindre.hmyyy så är det.

zabelle
0

Nej vi har ingen sån maskin.
Jag har en kaffekvarn och maler bönor då jag vill ha riktigt gott kaffe.
Annars blir det Zoegas på vanliga bryggaren.

Zabelle   

Fridaaaa
0

#7 Te kan man ju göra med, eller det dricker ni inte?:) Teet smakar mycket godare tycker jag med sådan maskin då det inte blir beskt :D

[Sisa]
0

Har ingen heller..men skulle vilja ha!!  Tur att det snart är jul!   Skrattande

[peter54]
0

#13 Nja, jag föredrar det gamla sättet med stor kula och Twinings Earl Grey, Londonpacketerat, det är det enda te jag dricker, allt annat smakar hö tycker jag. Fruktteerna ratar jag helt och hållet, då dricker jag hellre varm saft.

Flört

Fridaaaa
0

#15 Hehe OK jag tycker det blir beskt då :P

Afturelding
0

Det är bara jag som dricker kaffe hemma hos oss, det känns inte värt det. Mina föräldrar har dock en maskin som maler hela bönor, mycket godare än kapslar tycker jag!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

aggeelin
0

#15 Jag drack Earl grey förut men jag har upptäckt att jag inte tycker om det längre. Jag dricker grönt  och rött te istället. Men gillar inte te som smakar hö, det är hemskt

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MossQ]
0

Nopps har ingen då ingen här hemma vill ha en..vi tycker bäst om vanligt kaffe..och roibus the.-)Glad Den dagen vi vill ha en då köper jag en .-)

chik
0

Flisan Grattis.. Var på ett sådant där säljparty för några år sedan.Ja man hade ju allt möjligt i maskinen .Man laddade den med små byttor med det i som man ville ha..Nä inte min grej--

Lena.P är jag i verkliga livet.