Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 795 ggr
Maria
0

Godmorgon onsdag 28/11

Godmorgon.

Det är min lediga dag idag men jag har bytt för en arbetskamrat är sjuk.

Vi ska ha lumbalpunktion på studiepatienter idag och jag ska vara med och assistera och ta hand om blod och likvor.

(LP är när man sticker en nål i nedre delen av ryggraden och tappar ut likvorvätska)

Jag är så nervös. Det är en massa moment och jag har försökt läsa på.

Har ingen aning om hur detta går till.

Jag har ju själv gjort det en mängd gånger men då ligger man ju med ryggen åt alltSkrattande

Fyy, hoppas denna förmiddag snart är över.

/Maria

zabelle
0

Godmorgon!

#0 Blir någon frivilligt stucken i ryggen….Förvånad 
Du är i alla fall på "rätt" sida om nålen Tyst Det går säkert bra!

Ska ila iväg till frissan i kväll efter jobb och kapa av en bit av kalufsen. Resten av kvällen hade jag tänkt baka och adventpyssla lite.

Ha en bra onsdag!

Zabelle   

[peter54]
0

God morgon Glad

Här regnar det och kvicksilvret är bara precis ovanför nollstrecket, så vägarna kan bli lite spännande idag. Ludvig ska ha storrepetition i musikskolan inför julkonserten och Lovisa har sin vanliga musiklektion.

#1 Inte tror jag att man gör lumbalpunktion på någon som inte måste, det är ett riskfyllt ingrepp.

Toyan
0

God morgon!

Lycka till idag bumbleboo.

Regnigt och 1 plus, ska bli snö senare idag och säkert isgator, gäller att ta det lugnt där ute då.

Fin dag önskar jag er allaGlad

Maria
0

#1 #2 Det är faktist ett ingrepp som görs i dessa studier.

Givetvis är det frivilligt och utförs av en neurolog.  Det är faktiskt en del som säger ja till detta, otroligt nog. Vi måste ha skriftligt godkännande av patienterna. De får även göra en datortomografi om de vill av hjärnan och en fri tandundersökning.

/Maria

inisklo
0

GODMORGON!!!

Ooo va jag känner mig pigg o glad osv trevligt.

Jag ska till ABF tjejträff idag på morgonen.(10- )Jag får hem mina glaskonst.Wow va spännande.Jag gick en sån kurs o på kvällarna,men den är slut nu.o sen på kvällen kan ni gissa går vi på datakurs.Ja ja mannen i mitt liv(just nuTungan ute ) o jag.Ja ja den kursen ta slut i kväll,men dom kurser kan man sen forsätta om man vill.

OOooooo va livet kan vara härligt mmmmm

GOD FORSÄTNING  TILL ER ALLA,HOPPAS,ATT VI ALLA FÅR EN BRA DAG.

aggeelin
0

Godmorgon!

Gårdagens vassa snö har tagit slut och smält bort. Skönt. Det var riktigt otäckt ute igår. Snön slog rätt i ögonen, tror inte att jag varit med om något liknande förut.

Är snart på väg till jobbet för att ta nya tag!

#0 Det där klarar du bra! Du ska assistera så det ordnar sig!

#1 Jag måste också till frisören snart. Glömmer att beställa tid varje dag. Inte bra för snart ser jag inte ut längre Flört.

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Afturelding
0

Godmorgon! Snöstorm har vi här, äntligen lite vitt! Skulle väll klarat mig utan den starka vinden, men äsch, jag har längtat efter snö i två månader ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[MossQ]
0

Skuttar in en snabbis innan promenaden i det vackra vädret hahaSkrattande

Ojj ojj så intressant endå humlan och varmt lycka till:-)

En till som borde gå till frissan..

inisklo..så härligt glad och go du verkar ,sprittande känsla som smittar av sig,så jag sitter här och lerSkrattande

Vill åxå att snön ska komma nu..vi har blitt lovade 10 cm under em fram tills i morg..

Kör och gå och cykla försiktigt hur ni än tar er fram OOOOOOOOOOOOOOOOjjj

Nu e fasiken snön här d snöööööar haha wyipppansssssssssssss:-)))

Nu måste jag gå ut Viiink så länge å kram till den som vill ha :-)

chik
1

Haaa Bumbleboo nu fick jag en bild i huvudet.Tysto inte är det så du skall göra.Haaa.O bra att människor ställer upp..Kyss

Peter,Toyan, agge verkar ju ha skitväder..har inte vi.lagom temp o uppehåll.

Zabelle!!Skall du klippa dig Nuu??Blir ju kallt..Skäms

Inisklo.Jag blir svettig i pannan nu. oj vad ni har mycket roligt..

Aftur.Ja snö.Tycker som du.Härligt.

Ja ni alla fin dag i skitvädret.O jag önskar bumbleboos patiens Lycka till.

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Moss..Hallo där..jag!!Du slank förbi.En så fin dag det bara går till dig-er.O snöar..Nu tycker jag att det börjar bli fusk.

Vill ju med ha det vitt o fint..

flisan708
1

God morgon! #0 vad har du för yrke och var jobbar du? Vilken spännande dag du har. Kommer gå strålande för dig! Sitter än i sängen med morgonkaffet och en vanlig hederlig papperstidning. Brukar bara ha papperstidning i december och under semestern. Lite mysigt är det! Dagens plan, göra ärenden och städa. Ha nu alla en bra dag!

Anders 50
0

Godmorgon!

Så har man lärt sig ett nytt ord igen!  "Likvor" Glad

Avundsjuk på er som får snö.

Glad åt att inisklo hittat mannen i sitt liv! Glad

Har inte bestämt vad jag ska hitta på idag, men har börjat sända julgardinerna till köket en tanke….fasar för strykningen!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

#0 Jag skickar dej i mina tankar styrka i hand Humlan

#5 Så härligt med mannen i ditt liv. Kan du inte sätta in några foton på din glaskonst?

#12 Kan du inte be din särbo lite snällt?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er! :)

Självstudie idag. 2 uppgifter ska lämnas in senast imorgon, så ska sätta fart med dem :)

Idag fyller Lotus 2 år :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MossQ]
0

Hej igen hihi vilka roliga bilder du har chikKyss

Vart inge mer snö då jag kom ut..men d kommer..luugn å fin:-)

Har bänkat mig i fotöljen och myser med ljus loppor och roibus julte *L*

Och er då såklart:-) Ja inte är d ofta man läser i en hederlig pappertidning numer..

Hm ja jag har åxå funderat på julgardiner..hittade ett par på hemtex som jag funderar på att köpa..röd sammet,jättevackra enfärgade och fint fall..

Vill ju ha lite fint tills svärmor kommer i helgen och 1/a advent *L*

Nawwi vilken liten pussgurka Frida..ge han en puss på nosen från mig och viska grattis i hans söta lilla öra *fniss*

*tjillevippen* Jo en sak till! Är åxå nyfiken som Cristine på glaskonst..d e ju så fint..:-)

[Sisa]
0

Hej från mej med!

Lycka till idag, Humlan..spännande!

Jobba ska jag ikväll..och jag ska börja på en ny arbetsplats. Spännande det med..och lite pirrigt!

Fortsatt bra dag till Er!      Glad

# 14  Grattis till Lotus!    Kyss

Afturelding
0

Idag ska det bakas pepparkakor och slås in julklappar! Jag tycker att det är så mysigt att ha inslagna paket liggandes innan jul, det blir lite som julpynt tycker jag.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[MossQ]
0

#17 Tungan ute Va gott :-)

Maria
1

Hallojsan alla.

Det är roligt att läsa de här trådarna och se vad vi alla pysslar med på dagarnaGlad Det är en stor variation i alla fall.

Dagen gick bra idag men fy attan vad nervös jag var innan.

Det är så många moment med blodprov som ska tas, centrifugeras, speciell temperatur, likvor som ska pippeteras, skickas på analys och vissa rör ska frysas.

Jag brukar känna mig som en sådan där i deckarserierna som sitter på ett lab med massa prover.

Vi har frysar i källaren som håller -80 grader. Där gäller det att ha handskar annars får man nästan som brännskador.

/Maria

inisklo
0

Skrikandes….allt som jag skrev nyss flög sin väg nån annans stans.Hyi fabian,att man bliSkrikandesmen ändå är man fulli skrat..sånt händer o jag kan alltid skriva på nytt.Höh..

#8 hmyyy jag som utlänning trodde,att snabbis är bara korv med farten.Det samma kan jag säga till digGlad

# 9 Men kära nån…svettas int nu för min skullFlört

#12 Va gulligt av dig,att säga så.Hmyyyyy

#13 Jaa…jaa…ja.. jag som trodde du vill ha hans foton i sajtenSkrattandeVist vill jag visa alla mina konstvärk till er när jag först lär mig konsten,att göra så…fotografera o mata in o ut ha ha haa…

Ni få ha tålamod o vänta,men fina är dom mina små tulpan tavlor som jag fick hem i dag o kul hadde vi o var o åt i stads hotell.

Livet är som dans på sopor höh va jag skriverFlörtjag menat förstås LIVET ÄR SOM DANS PÅ ROSOR….aj aj aj ja glömde taggar.

[MossQ]
0

Gokväll:-)   Får strax besök men jag vill önska er alla en fin kväll ..menar kanske em…för det är d juhhSkämssnart kväll:-)

Humlan jag ser dig åxå som en lab brutta som i serierna *fniss*

Du verkar va en kul liten själ inisklo..Skrattande Baj baj så länge

chik
0

God kväll i Burken alla.Vår Internet svajar eller försvinner o vad irriterad man blir.för det är ju så mycket som man vill kolla, när man inte kan.

Flisan god efter middag.ja mys pys behöver man..Papperstidning!!ja det köper vi nästan varje dag…

890. Vilka problem herrn har..Oj'Oj..Lycka till..

Vinkar till dig Cristin.

Frida.Grattis till Lotus o heja dig..

Sisa.Oj. Ja ha det så bra..Roligt o träffa nya människor..

Aftur…Men vilken bra tanke. Bak**Luktar det ju så gott.

Bumbleboo.Klart att det gick bra..Men förstår nog lite din känsla..Många moment.

Moss. vad mysigt det ser ut i din lilla hörna..O alltså Theo!!Måste ju vara rocky*När jag tittar på dina kort här, så är det som om det är min hund Rocky..

Inisklo.Vist blir man irriterad när det man har skrivit bara försvinner i periferin.Blä''' Jag hoppas med på o få se****

God Kväll Moss o ni alla…

Jag har då bakat o varit ute o plockat för o göra den obligatoriska kransen på ytterdörren..

Ja man är la bra knäpp..Hittade en så fin sten platt i skogen som jag bar ut till relativt bra körväg…Jag slet som en tok. jag som nästan inte orkar bära ett paket mjölk. Jag har sänt Frank o hämtat men han är ju skadad med, så så fick kärringen ta fram sina gamla takter…O min bil!!!Den kör jag bara det ser det minsta ut som väg..O kör man fort så fastnar man inte.

Så fin kväll här i burken.

Cristine
1

#20 Du får gärna sätta in hans foto ocksåTungan ute

#22 Vink vink tebaks..och du kan väl lägga in ett foto på stenen du kämpat så med.

chik
0

Ja!!Stenen ligger i bilen. tar ett kort i morgon..Där tog denna kärringen slut…

inisklo
1

GOD KVÄLL!HYVÄÄ ILTAA….

Hoppas alla ha det så braaaaaa…

Hoh hoj ja jaa ja ja.Jag fick ingen diplom från data kursen,men över är den nu för denna gång.Ja jaa det var detta.Glad

#21 Obestämdhmyyy ja det säger du…en kul liten själ…ja ja… då säger jag o en stor kroppSkrattande

#22 irriterat… det var som förnamnTungan ute

#23 ja säkärt en dag..en vacker dagFlörtSkrattande

chik
2

God mitt i natta..

aggeelin
0

#26 oj oj oj Skrattande

chik
0

agge. det är ju så sen så det är la inga ungar uppe nu..Lol***

aggeelin
1

#28 nej, nu sover de så vi har ha de där bilderna ifred!

chik
0

Ja!!Lite så jag tänkte..

Anders 50
1

Det lär väl inte bli nån sömn nu på ett tag för er ?  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
1

Jamen jag är ju uppe, fastän jag gillar inte muskelknuttarFoten i munnen

inisklo
1

#26 Förvånad va har du hittat dom???Flört

Jag missade dom igår efter som jag redan den tiden va i snarkilådan,men det va int så illa se dom så här tidigt på morgonSkrattande

[MossQ]
0

woow ja här höll ögonen på att trilla ur *S*

Jaaaa chik dom e så jättelika och såå fina..pussa på din fina Rocky från mig..och du måste ta d lugnt med stenarna..vad bakade du för gott..och hoppas kransen din blir fin:-)))