Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 3241 ggr
[Sisa]
1

Städa

är inte kul!  Att städa extra noga inför julen, känns som en gammal tradition.

Vad är storstädning enligt Dej ?         Skrattande

Karmatarerskanise
0

Har inget som jag kallar storstädning, för jag städar allt varje vecka.

aggeelin
1

Nej, något som storstädning finns inte här. Däremot en liten "fusksstädning" då och då.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
1

Skurar skåp, lister, putsar fönster, dammsuga, moppa osv :D Är storstädning för mig ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
1

Nja, inför julen städar vi som vanligt, alltså ingen sådan storstädning som det vi kallar vårstädning, när alla fönster putsas, alla skåp torkas invändigt och dammtorkningen utförs extra noga bakom böcker i bokhyllorna osv.

stina63
0

Ja då åker allt ut allt är en enorm röra här hemma, Då måste jag bara städa,

Hans K.
2

Det är när man flyttar fram soffan och dammsuger även under den ;-)

Maria
0

Här blir det ingen speciell städning mer än den normalaGlad

Jag är uppvuxen i ett superpedant hem så jag trivs med lite röra. Rent ska det givetvis vara men allting med måttaFlört

/Maria

aggeelin
0

Jag har inte en tanke på att städa extra till jul. Brukar se till att allt är tvättat och att det ser hyfsat ut.

aggeelin
0

Jag har inte en tanke på att städa extra till jul. Brukar se till att allt är tvättat och att det ser hyfsat ut.

Cristine
0

Städar som vanligt .

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
1

Storstädning betyder att gå över rubbet!

Och att julen står för dörren är ju en bra anledning till att sätta igång! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

flisan708
0

När jag storstädar vänder jag upp å ner på lägenheten och städar rubbet. Gör det när jag känner och behöver inte ske någon särskild tid på året.

inisklo
0

Obestämd…jag städar kanska ofta efter som jag är hemma o har tid till sånt,då blir det int så där storstädning,int allafall nån särskild tid på året.Ju äldre bli jag destå mer städar jagSkrattandekul o jag älskar,att det är rent o fint om nån Gevalia gäst kommerFlörtmen bedant är jag inte.Det går inte när man har djur osv

zabelle
1

Jag storstädar inför julen. Putsar fönster, byter gardiner, bonar golv och torkar skåp och lådor. Byter ut soffkuddar och filtar mot julröda samtidigt som adventsljusen och stjärnorna åker fram.

(sen får man ta en ordentlig omgång direkt efter jul för att bli av med alla barren…Tyst)

Zabelle   

Bybo
0

Om/när man ändå ska ha en storstädning, så kan man ju spara den till före Jul heheh…

Förr, så städade jag supernoga, och mest dagen före doppardagen. Då fick man en extra fridfull jul…tyckte jag.

Sitter nog i sedan jag var liten. Mina föräldrar var värsta bohemerna samt ett mycket rörigt hem. Men, dagen/natten före så städades det som attan.

Vi barn gick och lade oss då det var värsta städröran. Och, sedan när vi vaknade, så gick vi med stora ögon och tittade runt. Och, så var det julpyntat överallt.

När mina ungar var små, så körde jag på samma sätt. Men, nu sista åren har jag latat mig med detta.

Och, städningen nu till vardags, är nästan obefintlig Oskyldig

citytjejen
0

Tycker att #3 beskriver storstädning bra, det är liksom även detaljerna som får sig en omgång också! "Vanlig" städning för mig är att man dammar, städar kök och badrum och dammsuger hemmet.

Blir ingen storstädning till jul här eftersom det är så rent redan och vi håller efter rätt bra!

/Christina

chik
0

Storstädning enligt migFörvånad

Ja det är o torka skura överallt..

Jag städar nog lite mer här o där inför storhelger.Tvätta fönster torka runt o damma.Gardinstängerna är här riktiga damsamlare..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MossQ]
1

Här snabeldrakas d och skuras..grannen brukar putsa mina fönster om dom e störande skitiga..Fina gardiner ska ju upp och då dammas d åxå lite extra..

chik
1

MossQ haaa. en sådan rolig bild…

[Sisa]
0

Tycker jag med..roliga bilder!    Skrattande

[MossQ]
2

Hihi ni e så söta :-))))Kyss jag hatar ju att snabeldraka så jag ser nog ut så här i just d momentet *S* Kan tilläga att jag får ofta byta munstycke..fastnar dom i något å jag har bråttom ,så blir jag så jäääkla sur så jag brukar slå sönder dom hihiSkämsNu var d ett tag sen..va mer hetlevrad förrSkrattande

chik
1

Wow Mosss..vad du ser häftig utTyst Ja på dammänglarna bara..

[MossQ]
1

Hahaha nu skrattade jag så ja satte i halsen .. Vilken stollig bild :)))

zabelle
2

Hur du snabbt fixar julstädningen:

1. Skapa en mapp på datorn.
2. Ge mappen namnet ”Stöket i huset.”
3. Ta bort mappen.
4. Datorn kommer att fråga: ”Vill du ta bort stöket i huset permanent?
5. Svara ja.
6 Lägg benen på bordet, ta en drink och läs en god bok. ;-)

Zabelle   

chik
1

Moss. *-*

Zabelle.Den köper jag.Hiii.

[MossQ]
1

Haha en sådan mapp måste jag fixa Zabelle,gud så praktiskt *fniss*

chik
1

Ja men vist är det Moss.Me'To.