Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 580 ggr
[Sisa]
0

Uppfinnarna

På TV4 kl. 20.00 ikväll..tittar Du ?

Människor uppfinner ibland så enkla saker som är så himla bra, att man tycker det är konstigt, att man inte kommit på det själv!

Har Du någon gång uppfunnit något ?    Glad

stina63
0

Spännande men jag skulle vilja,
Blir så irriterad varje gång man ska slänga sopor på jobb, De är säckar som vi slänger i soptunnorna i soprummet.

Jag undrar varför det inte är någon som har installerat tunnorna lite under golvet, En sådan där sänkbar golv som man kan hissa ner och upp, Ska kunna använda manuellt också ifall strömmen går, Så mycket lättare att slänga sopor då

aggeelin
0

Jag har sett lite några gånger och tycker att det verkar vara ett bra program. Just nu ska jag inte se det för jag måste jobba några timmar till.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Jo då, nöden har ingen lag heter det, så många saker har fötts där mennnu kan jag int komma på någon.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

# 1  Det skulle vara en bra uppfinning, Tina!    Glad

En sak jag tyckte var bra..

Det är svårt att borsta tänderna på hunden med en vanlig tandborste..hunden biter oftast i den och håller den fast, eller ?

En ung tjej visade hur man med hjälp av en skrubbhandske kunde stoppa in fingret i hundens mun..man får bättre grepp och kan skrubba rent!  Kanske bara går med små hundar..kanske ingen uppfinning, men ett bra tips!   Glad

Anders 50
2

Har faktiskt uppfunnit en hel del saker, och varit med och utvecklat eller förbättrat mycket.

I jobbet så var jag ofta testförare på nya skogsmaskiner och på nya tillbehör, och då lämnade jag förslag på förbättringar och nya funktioner. Många av dessa finns nu i de nya skogsmaskinerna.

Men det har inte märkts i reda pengar, mer i andra saker, och så förstås i äran!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
1

Min man jobbade för 100 år sedan på Volvo och de hade en förslags/uppfinningslåda där han bidrog med något ganska simpelt. Jag minns inte vad det varSkäms men han fick 10 000 kronor för idén. Det var jättemycket pengar då.

/Maria

[Sisa]
0

# 6  Din man måste vara väldigt gammal!     Skrattande

Cristine
0

* FnissFniss*        *

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
1

#7 Han är urgammalFlört

/Maria