Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1034 ggr
[Sisa]
0

Livet

på andra sidan.

Kanal 7 ikväll..tittade Du ?

Vad tycker Du om dessa tre mediums vardagliga liv ?     Glad

[peter54]
0

Jag tittar aldrig på såna program, jag blir bara beklämd. Jag är helt övertygad om att allt sånt sker inuti ens eget huvud och ingen annanstans. För mig finns ingen "andra sida" om man inte snackar om staket och grönare gräs.

JereMina
0

Jag brukar sällan titta men gjorde det ikväll och Zoe den lilla rosa kvinnan verkar vilja komma tillbaka till att vara flicka.

Maria
0

Jag är som Peter.

Är ganska övertygad om att många tror på detta men också att det är en väldigt stor branch med lurendrejeri.

/Maria

aggeelin
0

Jag tror också att upplevelser finns inuti mitt huvud. Jag har upplevt att min mormor står i fönstret i sitt hus och ser på mig. Men jag tror att jag upplevde det i mitt huvud.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Jag vet bara hur otroligt verkliga alla mina hallucinationer var efter operationen.

Det var verklighet för mig då men samtidigt insåg jag ju att någon faktiskt varit inne i hjärnan och stökat.

/Maria

[peter54]
0

Jag har själv upplevt flera såna utomkroppsliga händelser, att jag i kritiska situationer sett mig själv och övriga i rummet uppfrån ett hörn och så vidare, men det tror jag beror på att hjärnan är i affekt, endera genom syrebrist, hypoglykemisk chock eller något annat.

Jag är övertygad om att alla upplevelser av det slaget oavsett hur de yttrar sig, sker inuti ens eget huvud. Djupt troende som "talar" med gud till exempel, eller medier som plötsligt pratar som någon annan "från andra sidan". Det sker inne i personens egen hjärna.

[Sisa]
0

Jag vet egentligen inte vad jag tror..därför så spännande att läsa, vad Ni har för tankar om detta!    Glad

Men..jag tycker det är intressant att kolla på programmet!

chik
0

Oj. ja vad säger man. jag tror ju men inte så som dessa. har min egna lilla grej…

O såg en liten bit i går o tyckte det var lite Pinsamt.Skäms

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

# 8  Varför pinsamt ?   Obestämd

chik
1

För att det känns som de bara sitter o låtsas.Inte sanningen.De filmar ju ansikterna på de som blir avlästa o man ser ju ögon hur de rör sig, o den som läser av säger vad den ser i ansiktet på den som sitter framför…

Som nu i går med den där mannen.Står Kvinnor på kö!! Om hon nu fick fram det?? Så borde hon ju ha haft en mer klockren beskrivning. ""Din Moster är här o vill hälsa eller något risigt hår o rökning. det är nästan standad.Nä tror inte o pinsamt.

[Sisa]
1

# 10  Det var en annan sida av detta..du tänker på sånt jag inte ser!  Jättebra Chik!    Glad

chik
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sisa…Jag är en pessimism, En lite egen. Vill gärna ha riktiga bevis..

[Sisa]
1

# 12  Så känner jag med..vill ha riktiga bevis!   Glad

Kanske därför jag har så svårt för sånt här.  Jag vill ju så gärna tro, för med ett nytt liv på andra sidan, skulle allt kännas så mycket bättre!

Men att få bevis..det blir nog aldrig möjligt!

[MossQ]
0

Tittar sällan på sådana program nuförtiden!

Fridaaaa
0

Nej kollar inte på sånt, för tror inte på det :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
0

Rätt kul att kolla på då jag själv är mycket intresserad av andliga saker annat därikring. Dock är jag skeptisk till just medium och om de är på riktigt så att säga. Men visst finns det de som verkligen har förmågan precis som det finns många som fejkar.

/Christina

Hans K.
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll.

Det enda jag vet är att jag vet så himla lite om allt :-)
Så jag tror att allt är möjligt. Fast jag gillar personerna i "Det okända" mer.

Den thrillerroman jag försöker författa, handlar om 4 personer som försöker ta sig "till andra sidan", på ett kontrollerat sätt.
Här kommer ett lite stycke från slutet av det första kapitlet.
Två av romankaraktärerna har precis varit med om en tågolycka där mannen vart livräddad av kvinnan. De sitter nu på en parkbänk och betraktar det ikullvälta tåget.

De tystnade och betraktade omgivningen. Bakom dem fanns en gammal stenmur. Det var bara runt 100 meter fram till Skogskyrkogårdens tunnelbanestation.
-Det var nära.
-Va?
-Att du skulle hamnat där, sa Lina och pekade bakom ryggen.
-Vad menar du?
-Skogskyrkogården! Du hade hjärtstillestånd i fem minuter, minst!
Ante vände sig om mot Lina och tittade på henne med en allvarlig  
blick.
-Det hände något där inne i tunnelbanevagnen, när jag var borta.
Han tystnade en stund.
-Jag såg saker!
Han tog tag tag i hennes hand.
-Från en annan ”värld” än den här, sa han tyst utan att släppa  
hennes blick.

….Visst blir man nyfiken på hur det ska gå ;-) Ni får ge er till tåls, jag har inte kommit halvvägs än.

Ha en skön kväll allesammans
Hälsn. /Hans

chik
0

HansSkrikandesOskyldigJag vill läsa Mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[MossQ]
0

Me to :-)))

[Sisa]
0

# 17  Jättebra..vill också läsa mer!

En fråga..Lina och Ante , är det påhittade namn ?  Obestämd

Hans K.
2

#20 Jo, de är påhittade namn på romankarktärerna i boken. Lina är huvudpersonen och Ante "vart döpt på det viset" somdet står i boken. De é en sak som är kul med att skriva. Man får hitta på, låta sin fantasi flöda fritt  och bestämma allt själv :-)

Anders 50
1

Tittar heller inte på sådana program. Men jag tror att det finns en "annan sida" efter livet och min upplevelse av den är bara positiv.

Sen hur det hela fungerar det bryr jag mig inte om, vet bara att numera så är jag inte rädd för att komma dit.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

# 21  Lyckat..mina barn heter Ante och Lina!  Fast Ante är ett smeknamn.   Glad