Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 595 ggr
stina63
0

Hur sover du?

Igår kväll när jag la mig tänkte jag på en sak hur jag låg i sängen. För jag har inte mina armar och händer på samma sätt på höger sida och vänster sida när jag  sover. De är lite konstigt tycker jag

Glad

Fridaaaa
0

Jag sover på sidan, med mitt varma sköna täcke :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

Jo jag sover också på sidan och även på rygg, Men jag märkte att när jag låg på vänster sida så hade jag mina armar i kors. Men när jag ligger på höger sida då har jag enbart västra armen under mitt huvud sen högra armen ligger rakt nerObestämd

Anders 50
0

Jag har nog armarna lika men däremot vill jag ha (har) en högre kudde när jag ligger på höger sida.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Visst är det lite konstigt för det går helt automatisk

[peter54]
0

Armarna är i vägen när jag ska sova på sida och det vore praktiskt att kunna koppla loss den arm jag ligger på. Jag är stel i lederna och därför alltid problematiskt hur armarna ska placeras för att jag inte ska få ont.

Dessutom har jag en vek blodkärlsfunktion så handen får inte hamna ovanför hjärtat då blir den kall och stel, vilket alltid är problematiskt när man ligger på sida.

Ytterligare ett problem är att axlarna inte tål att jag lägger armarna utefter kroppen, jag måste ha en tjock kudde under den arm som är ovan kroppen i sidoläge.

Allt detta för med sig att jag ofta hamnar på rygg även om jag helst somnar på sida.

Anders 50
0

#5 Sedan kan ju en arm vara i vägen om man ligger på sidan tätt intill någon också…Oskyldig

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#6 Ja det funkar inte alls, om jag skulle råka somna i en sån situation kan jag nog glömma armen jag ligger på och lämna in den för partiell kremering.

Flört

[VSK]
0

Jag ligger på vänster sida.

aggeelin
0

Jag sover på magen, helst, eller på sidan. Somnar ofta på vänster sida med katten Charlie på armen :-)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Låter som du snurrar runt lite agge innan du somnarSkrattande

aggeelin
0

Nja, eller efteråt:-)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Namiko
0

Jag somnar på mage, med armarna under kudden. Hur jag sover vet jag inte riktigt då jag vaknar lite olika, men sällan på mage.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

chik
0

Sover.Gör jag nog lite olika. Mest på rygg halvsittande med armar o händer bakom huvudet..Om jag inte sitter i min fåtölj.

Lena.P är jag i verkliga livet.

stina63
0

Förr så låg jag också på magen och hade armarna under kudden Namiko, Men jag vaknade sällen på magen

Då har du en skön fåtölj chik