Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 559 ggr
Cristine
1

Mammas köttbullar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla talar lyriskt om dem.

Vad hade din mamma i för att de skulle bli just hennes köttbullar?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Jag vet faktiskt inte.

Här hemma så har det alltid varit min man som gjort köttbullar. Det finns nog ingen annan maträtt som gör mig så ilsk att tillaga. Kletigt och pilligt och så är det svårt att få mycket sås som dessutom ska bli god.Skrikandes

/Maria

zabelle
0

Hemma var det pappa som gjorde de godaste köttbullarna. Han la i en gnutta kryddpeppar, och ströbrödet fick svälla i grädde. Tungan ute

Zabelle   

chik
0

Jag är uppföd på köpta eller det fans nog inte.Min mamma gjorde aldrig köttbullar..

O jag får aldrig mina o smaka som min Farmors eller min föra svärmor vilka köttbullar så goda.

Lena.P är jag i verkliga livet.

stina63
0

Vet inte men jag har grädde i mina, Sen svartpeppar salt lite grillkrydda och ägg förstås,

Löken glömde jag för de har jag med i köttbullarna

stina63
0

På jobb lagar vi maten till boenden, Vi skiftar om att laga maten, När dom ser att de är jag som lagat maten så säger dom, Ja då går man upp i vikt idag dåSkrattande

[GunillaF]
0

Grädde, ströbröd, ägg, salt, svartpeppar, 1/2 tub kalles kaviar (400 gr köttfärs).

signemo
0

Här tar jag på ett ungefär. köttfärs , salt, peppar,,välhackad lök,ägg o grädde, sen duttar jag i dragon eller hackad persilja efter vad jag är sugen på.

Var rädda om varandra

[Sisa]
0

Min mamma hade i Potatis, leverpastej, grädde, salvia..saftiga och goda!   Kyss

Fridaaaa
0

#8 Leverpastej?! Låter udda:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sisa]
0

# 9  Var nog hennes hemlighet!    Oskyldig

Fridaaaa
1

#10 Hihi :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
0

Jag kan inte minnas så långt tillbaka i tiden att jag minns hur min mamma gjorde köttbullar. Hon har nog inte lagat någon mat överhuvudtaget sedan slutet av 60-talet.

Numera äter jag inte köttbullar eller någon annan kttfärsmat heller för den delen. Det går inte, jag fixar varken lukten eller smaken. Enda undantaget är köttfärssås, men då ska jag göra den själv.

Anders 50
1

Har ingen aning! Hon följde inga recept varken till mat eller bakning. Hon körde med ögonmått!

Och gudagott blev det! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

signemo
0

HM, hur mamma gjorde sina det minns jag inte heller. jag skrev hur jag görSkrattande. Och det klart man gör på ett ungefär.Skrattande Förr blev man tokig när man bad om recept och personen sa, " Jag tar på ett ungefär"  Nu gör jag själv likadantSkrattande

Var rädda om varandra

stina63
0

Signemo jag vet att mamma berättade att hon skulle laga mat när hon var nygift. Hon tänkte inte på att fråga om recept av min mormor och hennes farmor. Så mamma gjorde som mormor gjorde, Tog på måfå,
Hehe de blev vad de blev,, Inget vidareSkrattande Men nu har hon lärt sig men hon ångrar sig att hon inte frågade