SMS
Är sms ett bra sätt att kommunicera med dina barn ?
Om vad sms:ar Du dina barn ? 
Idag har jag sm:at med sonen.
Föst skickade han ett sms där han frågade om vi skulle se på film ikväll. Jag svarade och undrade om han ville vi skulle hämta honom på jobbet och vi bestämde till slut att ses.
Vi pratar med varandra varje kväll per telefon men sms är praktiskt om man vill något när man jobbar t.ex.
/Maria
Har inga barn. Men smsar med mina föräldrar,syskon och vissa andra släktingar ibland :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mycket sms är det. Jag pratar nästan aldrig i telefon, kanske 10 minuter i månaden.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Håller med Aggelin om det blir mycket sms numera. Tyvärr blir det att det blir färre samtal numera. Det tycker jag är synd, gillar att prata i telefon. Men det finns många fördelar med sms, så det överväger det negativa.
Sms.ar aldrig tycker det är besvärligt och väldigt långsamt för mej
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sms är ett bra sätt att kommunicera och det blir massor av såna med prat som annars inte skulle bli av!
sms. ja gör jag varje morgon o önskar mina ungar en bra dag..ja den yngste är ju 20 så ingen bor ju hemma..
sms tycker jag är en bra grej.om man vill lämna ett meddelande..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ibland sms jag men de är till vänner och familjen, Själv har jag inga barn
jag har nyss haft en lång mail-konversation med någon jag känner. Ca 20 mail medan jag samtidigt såg på tv.
Jag är full av beundran!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har aldrig skickat sms till mina barn och jag gör det sällan till min fru heller, det är mest när de är utomlands som frun och jag kommunicerar så. Jag ringer till barnen och till min fru till vardags.
Jag använder oftast sms när det är för sent eller för tidigt att ringa och det brukar handla om folk utom familjen, exempelvis gubbarna i jaktlaget.
På tal om utomlands, så jobbade min man i Korea en period, och jag skrev ett långt SMS om ur mycket jag längtade och saknade och älskade honom osv.
Svaret kom ganska snabb och löd: Dito 
/Maria
Jag brukar skicka sms mest till min man och mina barn.
Men när min 16-åriga son är på fest med sina kompisar vill jag helst ringa för att höra hur han låter. Ett sms kan ju någon annan svara på. Han blir inte så glad när jag ringer men när man är i tonåren är ju alltid mammor jobbiga 
#13 När sonen var tonåring och var ute på fest eller liknande så ringde jag eller han alltid. Jag ville veta var han höll hus.
Svarade han inte så ringde jag hans kompisar och det var ju grymt pinsamt
så han svarade alltid i telefonen och det fungerade perfekt. Han har aldrig haft några tider utan bara kravet på att han ska höra av sig.
/Maria
#14 Det låter ungefär som jag har det just nu 
Ibland kan jag tycka att mobilanvändandet går till överdrift men i dessa fall är det riktigt bra.
Hade jag haft tonåringar nu så hade jag velat chipmärka dem
/Maria
Ja vilken bra idé 
Det finns ju en "hitta-app" i alla smartphones, så i princip är ungdomarna redan cipmärkta.

Skickar sällan SMS, vi använder oss av WhatsApp eftersom det är gratis även till sonen som bor i Spanien. Man kan skicka med filer också utan kostnad.
MMS kostar ju några kronor.
Ringer oftast med Viber där man har tillgång till Wi-Fi, då är detockså gratis oavsett var man befinner sig. Men då måste mottagaren ochså ha installerat samma "app" i sin telefon.
Zabelle
#19 Kostar inget på internet heller? Eller det fungerar utan internet? :)
Zabelle
#21 tack :)
Kollade det nu,måste ha internetanslutning och jag har itne gratis surf så tja lönar sig inte för mig mer än hemma eller där jag har wifi anslutning. Men perfekt för den med gratis surf :D