Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 2912 ggr
examynia
2

vad kan det bero på?

jag är så frusen jmt.. fryser hela tiden, inne, ute, mycket kläder, lite kläder. sommar, vinter, vår å höst.

det känns som att jag fryer innifrån å ut.. är jätte jobbigt fr hjälper ju inte om jag klär på mig.. de kommer ibland stötvis å då fryser jag till så mycket att de blir ståpäls över HELA kroppen..

nån som vet vad de kan bero på?

Anders 50
0

KAN ju ha nåt med blodcirkulationen att göra, jag fryser i alla fall mindre om fötterna sedan jag började med kärlvidgande medicin.

Men jag vet de som konstaterats fullt friska som fryser ändå!

Du är säkerligen inte ensam om detta. Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

examynia
0

okej

nä är nog inte ensam bara tycker de är konstogt att man inte kan bli varm.. å att de känns osm att jag fryser innifrån å ut.. känner ju skillnad på "vanlig" frusenhet å denna som kommer innifrån.. den andra går ju att värma upp.. men inte den innifrån

Cristine
0

Du har nog väldigt lågt blodtryck och om jag var du skulle jag ta mej till vårdcentralen för att mäta det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Du kan ju försöka med att

Ta bort från din matlista komjölk, smör,raps och majsoljor, cocosolja,vit choklad och ägg

ät mycket grönt och köp massagesulor till dina skor..

examynia
0

#3 jag har lågt blodtryck de är konstaterat redan.. även om de inte är jätte mycket så är de lågt.. men trodde inte man frös av de:P

tack cristine  fär dom tipsen:D

Maria
0

Jag är en sådan där frusen person trots klimakterie och alltFlört känns som om till och med skelettet är kallt.

Jag sover i flanellpyjamas och har varma kläder på mig. Förutom  på sommaren då.

Något som är bra är handledsvärmare (muddar) Jag tycker det gör att man blir varmare. Likaså om man spolar varmt vatten på handlederna.

Hjälper också om man är varm att tvärtom spola kallt vatten på handlederna.

/Maria

aggeelin
0

Fryser alltid mindre om jag rör mig. Masserade fNötterna en dag och blev mycket varm.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Namiko
0

Det enda sättet jag vet för att bli av med sån här frusenhet är att röra på sig. En promenad på 15-20 minuter får upp värmen i hela kroppen och man håller sig varm mycket längre än man gör efter ett varmt bad eller liknande där värmen kommer utifrån.

Jag hade en del problem med mitt låga blodtryck förut och frös väldigt ofta, var alltid kall om händer och fötter. Det har blivit bättre när jag blivit mer aktiv i allmänhet. Motion gör under för blodcirkulationen och kroppens förmåga att hålla värmen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Cristine
0

Motion år så klart bäst tycker också jag, men det får man väl med häst. mesta att rykta, mocka osv.

examynia
0

#8 grejen är att jag kan gå en promenad på 30-40 minuter.. gjorde de i slutet på veckan.. å visst blir jag varm då.. men så fort jag kom hem å klär av mig ytterkläderna så tar de kanske 5 minuter så fryser jag igen:S

#9 jodå när man mockar å rider osv å håller man sig varm.. men samma där.. när jag kommer hem så fryer jag igen de är de som är konstigt..

[peter54]
0

#10 Prova att ha mössa på dig. Omkring 70% av kroppens värmeförlust går ut via hjässan. Huvud och fötter ska vara varma, då brukar resten av kroppen följa med.

Flört

aggeelin
0

Prova också att byta till torra kläder när du varit ute och kanske är lite svettig. Jag cyklar till jobbet och blir svett fryser jag jättemycket efter en stund.

Om du fryser mycket efter våra små råd låter det som om du har något fysiologiskt problem. Kanske du bör söka läkare, eller har du redan gjort det?

[peter54]
0

#12 Ja det finns ju ett sjukdomstillstånd eller vad man ska kalla det, som innebär att hudens kapillärer inte fungerar som de ska. Då fryser man jämt.

Fridaaaa
0

Jag är frösen jämt också. Mina fötter blir kalla även fast jag har tjocka strumpor och inneskor :P
Kan sitta med tjocka kläder inne och min sambo går runt i jeans och t-shirt hehe.

Frågat läkare och hon sa att vissa är lättfrösna, inget onormalt.
Dock tycker min sambo det haha

Jag har bra blodtryck, kollat maten också, inget fel där. Jag bara är sån helt enkelt :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Viggen96
0

Äter du ordentligt? Är du mager?

Det är den vanligaste anledningen.

Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!

http://www.tjugoattondeapril.blogg.se

examynia
0

hehe nä jag är tvärtemot mager:P men jag äter dåligt de gör jag.. glömmer att äta å är sällan hungrig osv.. försöker äta regelbundet men klarar de oftast inte då jag har jätte problem med att äta om jag inte är hungrig:S å är kräsen med maten:S

Viggen96
0

Det är en vanlig faktor. Du kanske behöver se över dina matvanor så din kropp behöver vad den behöver. Annars har den ingen energi att värma upp kroppen med! :)

Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!

Fridaaaa
0

#17 Jag äter som jag ska, osv men är väldigt lättfrösen ändå:P Vissa är helt enkelt bara såna :)

Viggen96
0

#18 Sant! Men om hon slarvar med maten är det antagligen en bidragande effekt. :)

Fridaaaa
0

#19 Ja kan det vara, jag slarvar med ibland men fryser lika mycket oavsett hehe :P

examynia
0

jo visst kan de bidra men dom gånger jag äter som jag ska så fryser jag minst lika mycket så.. å de spelar ju ingen rll om de är sommar eller vinter så visst har maten med saken att göra säkert men tror inte de är enbart de..

aggeelin
0

#21 jag är frusen när jag inte rör mig eller när jag varit svettig och kallnar men utifrån den beskrivning du ger så uppfattar jag att du är mer frusen och att du som fryser inifrån.   ??

examynia
0

ja de känns som au jag fryser inifrån. å de spelar ingen roll hur mycket jag klär på mig

[peter54]
0

Alla har ju sin kroppstermostat och ingen är väl exakt lika "inställd" som andras. Jag är alltid varm istället, utom om jag är riktigt hungrig, då tar energin slut i kroppen och jag börjar huttra.

Annars är jag alltid varm. Jag kan sitta med t-shirt när min fru sitter med både tröja och filt i soffan framför TVn.

En del har fel på sin termostat. Min svägerska och min syrra är såna, de fryser jämt och när de är här måste vi ha 24-25 grader inomhus. Det klarar inte jag, då måste jag gå ut.

Glad

Maria
0

Ha, jag har också en man som är jättevarm. Jag brukar skoja med honom och säga att det faktiskt är jag som är i klimakteriet och inte han.

Jag sitter påbyltad och han tunnklädd.

Han har i alla fall börjat med långbyxor ute nuFlört

/Maria