Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 682 ggr
Cristine
1

Ta´t lungnt

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ta en toy! Det var vad var och varannan gjorde när jag var ung. Nu ser man sällan tuggummituggande tonåringar. Men Toyen den har gjort comeback!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag tuggar ofta tuggummi och tar det lugnt Flört

Afturelding
0

Vi har faktiskt ett paket Toy på soffbordet. Dock får jag inte tugga tuggummi för tandläkaren eftersom att jag har problem med spända käkar. När jag gick i högstadiet var det rätt många som tuggade tuggummi faktiskt, dvs de som hade råd, eftersom att ett paket tog slut på en dag när alla kompisar skulle ha ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maria
0

Jag tror att det tuggas ganska friskt bland folk. Numera så finns det ju en massa tuggumi som är bra för tänderna.

/Maria

[peter54]
0

Jag tuggar tuggummi ibland, men för det mesta finns inte den sort jag vill ha. Jag gillar inte alla frukttuggummin och lakrits med flera märkliga smaker, utan vill helst ha spearmint.

Visste ni förresten att världens absolut säkraste möjlighet att bli mångmiljardär finns i branchen? Den som kommer på ett tuggummi som inte tappar smaken blir nästa Bill Gates.

Flört

Maria
0

#4 Där sa du något för tuggummi är ju bara goda en liten stund sedan är det bara gummit kvarFlört

/Maria

stina63
0

Jo visst tuggar vi tuggummi ännu,,

JereMina
0

Det tråkiga är att gamla goda Toy finns inte längre utan det är det nya med alla dessa äckliga sötningsmedel *så tycker jag*

Maria
0

Jag gillade de där långa platta "spearmint" bästGlad Vet inte om de finns kvar?

/Maria

[peter54]
0

De flesta tuggummin sötas numera med xylitol, dvs björksocker. Det började framställas i Finland på 70-talet av björksav och till en början rådde stor förvirring runt hur man skulle få ut det på marknaden. Exempelvis diskuterade man om det skulle säljas på apotek.

Till slut enades alla inblandade parter om att man inte skulle sälja björksocker som råvara alls, utan bara sälja produkter som sötats med björksocker.

Nu framställs björksockret av majs och flera olika lövträd, inte bara björk. Björksocker har bara 60% av energiinehållet jämfört med vanligt socker, men den största fördelen är att björksocker är bra för tänderna till skillnad från andra sockerarter. Det anses vara därför som bävern har så friska tänder.

Björksocker (xylitol), uttalas "sylitål", är alltså en naturprodukt och inget kemiskt sötningsmedel.

Glad