Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 506 ggr
Cristine
0

Tabellerna

Matte var min stora fasa när jag gick i skolan och de värsta var tabellerna som man skulle kunna utantill…jag kan dom inte än!SkämsTyst

Kan du?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Åsa Persson
0

Nej och jag undviker fortfarande matte…

[peter54]
0

Ja jag kan dem som rinnande vatten, jag har aldrig haft problem med dem.

Maria
0

Gångertabellerna menar du?

Ja, de fick man traggla så de sitter som bergetSkrattande

/Maria

Fridaaaa
0

Gångertabellen, kan upp till 11ans, inte längre.
Nog lite ringrostig hehe
Men annars är matte verkligen inte min grej…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
0

Tabellerna kan jag och de hade jag inga problem med i skolan heller. Dock gillar jag inte matte, har aldrig gjort det!

/Christina

citytjejen
0

Tabellerna kan jag och de hade jag inga problem med i skolan heller. Dock gillar jag inte matte, har aldrig gjort det!

/Christina

[Sisa]
0

Matte var ju inte ett favoritämne i skolan!!  Men tabellerna kan jag  Glad

Idag används ju räknare, så undrar om dagens elever måste traggla dom, som vi fick göra  Obestämd

Fridaaaa
0

#7 Miniräknare används inte när som ska lära sig tabellerna :) Det är enbart i lite högre matte :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
0

#7 Jodå, multiplikationstabellerna ägnas lika mycket möda nu som det gjorde när jag gick i skolan och mina barn som går i 4an och 6an, har bra koll på dem.

Glad

De får inte använda miniräknare förrän i högstadiet när de börjar på allvar med abstrakt matematik.

Maria
0

Så var det för vår son också. Vi fick traggla gångertabellena hemma. Miniräknarförbud på låg och mellanstadietFlört

/Maria

Cristine
0

Jag har sjungit tabellerna med mina barn(iSpanien gjorde man så) så jag borde kunna dem men ack nej!Tungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Sjunga är ett bra sätt att lära sig.

Jag minns min mamma som kunde alla floder i Kina tack vare en sång de sjöng i skolan.

Vilken nytta man nu har av detSkrattande

/Maria

penke
0

..pluttifickationstabellen var jag bra på..
jag gillade ,vi hade tävlingar i klassen, en med ledarbollen som utmanade alla andra i klassen,en mot en,tills det bara var två kvar o en segrare,den som vann duellen fick fortsätta utmana,Majjen sa ett ggr tal o det gällde att vara snabbast  .. :- )

mattematiken tyckte jag annars ..sådär om,jag hade/har lätt för svaren..men INTE själva uträkningarna/uppställningarna på papper,
det är lättare att räkna i huvudet.
lite av Rainman/savant (?)-syndrom *skratt*

;  penke

fotokrafs
0

Nej, gångertabellerna är jag inte bra på…
Jag är dålig på att minnas och speciellt siffror

Men annars har jag gillat matte Skrattande

stina63
0

Matte var och är roligt men jag var inte hundra på gånger,Men de fixade jag med mina tio fingrar Tyst

9 ans tabell är rätt lätt…