Tabellerna
Matte var min stora fasa när jag gick i skolan och de värsta var tabellerna som man skulle kunna utantill…jag kan dom inte än!

Kan du?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej och jag undviker fortfarande matte…
Ja jag kan dem som rinnande vatten, jag har aldrig haft problem med dem.
Gångertabellerna menar du?
Ja, de fick man traggla så de sitter som berget
/Maria
Gångertabellen, kan upp till 11ans, inte längre.
Nog lite ringrostig hehe
Men annars är matte verkligen inte min grej…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tabellerna kan jag och de hade jag inga problem med i skolan heller. Dock gillar jag inte matte, har aldrig gjort det!
/Christina
Tabellerna kan jag och de hade jag inga problem med i skolan heller. Dock gillar jag inte matte, har aldrig gjort det!
/Christina
Matte var ju inte ett favoritämne i skolan!! Men tabellerna kan jag 
Idag används ju räknare, så undrar om dagens elever måste traggla dom, som vi fick göra 
#7 Miniräknare används inte när som ska lära sig tabellerna :) Det är enbart i lite högre matte :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Jodå, multiplikationstabellerna ägnas lika mycket möda nu som det gjorde när jag gick i skolan och mina barn som går i 4an och 6an, har bra koll på dem.

De får inte använda miniräknare förrän i högstadiet när de börjar på allvar med abstrakt matematik.
Så var det för vår son också. Vi fick traggla gångertabellena hemma. Miniräknarförbud på låg och mellanstadiet
/Maria
Jag har sjungit tabellerna med mina barn(iSpanien gjorde man så) så jag borde kunna dem men ack nej!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sjunga är ett bra sätt att lära sig.
Jag minns min mamma som kunde alla floder i Kina tack vare en sång de sjöng i skolan.
Vilken nytta man nu har av det
/Maria
..pluttifickationstabellen var jag bra på..
jag gillade ,vi hade tävlingar i klassen, en med ledarbollen som utmanade alla andra i klassen,en mot en,tills det bara var två kvar o en segrare,den som vann duellen fick fortsätta utmana,Majjen sa ett ggr tal o det gällde att vara snabbast .. :- )
mattematiken tyckte jag annars ..sådär om,jag hade/har lätt för svaren..men INTE själva uträkningarna/uppställningarna på papper,
det är lättare att räkna i huvudet.
lite av Rainman/savant (?)-syndrom *skratt*
; penke
Nej, gångertabellerna är jag inte bra på…
Jag är dålig på att minnas och speciellt siffror
Men annars har jag gillat matte 
Matte var och är roligt men jag var inte hundra på gånger,Men de fixade jag med mina tio fingrar 
9 ans tabell är rätt lätt…