Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 514 ggr
aggeelin
2

Dags för avkoppling...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då går jag och lägger mig i badet med en god bok, stor kopp te och lite juice, tänder några ljus. Så nu går jag till badet Glad

Vad gör du när du kopplar av?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MossQ]
1

Låter myysigt:-) Själv älskar jag åxå ljus..rökelser..musik..skogen och..uuh hihi den största avkopplingen för mig vågar jag inte skriva här..men den är..ah skit samma..sex.. Skrattande

Fridaaaa
1

Lägger mig i sängen eller soffan med en god läsk eller kaffe och gör något på datorn:P
Eller tar en skön skogspromenad :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

Min man är en badare också. Han ligger i badkaret varje dag efter jobbet i dryga halvtimmen och då läser han oftast.

Jag sätter mig helst med en god bok eller en stickning.

/Maria

Cristine
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Något jag tycker är kul som att måla Chabby

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

agge låter härligt.ja bad är en bra avkoppling..(Vi har inget badkar)

Fin Lampa Cristin…

Avkoppling för mig är när jag går mina promenader.Då rensar jag huvudet..

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

Jag som älskar värme blir gärna kvar i badet länge med min bok Glad

[MossQ]
0

verkligen mysig lampa /lykta cristine :-)))

stina63
0

Lägger mig i badkaret och spola i vatten och tar sedan något att läsa,,HärligtSkrattande

Anders 50
0

Då tar jag bössan på axeln och hunden med och går till skogs! Och kanske sätter mig vid ett stenröse i skogen och försöker föreställa mig hur det gick till när detta stenröse tog form, försöker se gubben som gick där och slet och bröt sten för att få några kvadratmeter öppen jord att så lite råg i, för att få mat till fru och många barn.

Och när jag suttit där en stund så känns det så bra i kroppen, inser hur bra man har det nuförtiden, och att hunden verkar arta sig som jakthund.

Sånt är avkoppling för mig!  Senast idag! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

Önskar att jag hade haft badkar, har enbart dusch…

aggeelin
0

#10 När vi flyttade så var ett kriterie för det nya boendet att det skulle finnas badkar - för att koppla av - inte för att bli ren. Vill vi bli rena så duschar vi.

[peter54]
0

Min bästa avkoppling är att sitta på en stubbe i en skogsbacke någonstans långt ifrån stim och stoj, människor och bebyggelse. Nuförtiden tar jag kameran, men förr tog jag bara en liten matsäck och så kunde jag sitta där en halv dag och bara titta och lyssna.

Många trevliga minnen har jag från såna dagar. En gång kom en råget med sin lilla fläckiga killing och killingen tog vägen mellan mina stövlar. En annan gång snodde en hermelin flera varv runt mina fötter innan den till slut försvann in under stubben jag satt på. Roligast var nog en gång när jag satt i en gammal nedrasad jaktkoja och en gärdsmyg satte sig på min kepsskärm och tittade ner över skärmkanten på mig.

Badkaret är ingen vidare avkoppling för mig som inte har några fötter att hålla emot med, så det blir mest en kamp emot flytkraften och brist på friktion när jag ska bada.

Glad

aggeelin
0

#12 HÄrlig upplevelse!

Jag tycker om att koppla av i badet efter en lång arbetsdag.Naturen är också bra som avkoppling men efter arbetet är det mörkt den här årstiden.

Fridaaaa
0

#11 Vi har inte plats till både och i vårat hus :(

Cristine
0

jag älskar karbad men skulle jag måsta välja så är jag nog mer på Anders och Peters våglängd.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
0

Om jag lyckas koppla av, så sover jag.

Annars så brukar jag ha nån svensk fars på tv, och ligga och blunda i soffan.

fotokrafs
0

Åhhh… få ryggen kliad, huvudmassage, smek och kram.  Oskyldig
Att morna sig på helgerna och ta en eftermiddagslur.

[Sisa]
1

Sätter mej i sköna fåtöljen framför TV:n..oftast somnar jag en stund.  En skogspromenad är också avkoppling!   Glad