Vilka tips har du...
om katten kissat i sängen, vad gör du då?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kolla så att katten inte har urinvägsinfektion.
Kolla över kattlådan.
Kastrera om katten inte är det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0 Om det är en äldre katt som inte brukar göra så tyder det på att nåt är fel. Vanligaste orsaken är nog urinvägsinfektion. Där skulle jag börjat med ett besök hos vet.
Är det en yngre katt "i puberteten" går det oftast över om den blir kastrerad.
Har det hänt något i familjen som kan stressa kattten kan den också visa sitt missnöje med att kissa på olämpliga ställen.
Zabelle
Det är en väninna som har dotterns kattunge, den är annars duktig på att gå på lådan.
Hur gör ni med madrassen?
Tack och lov så har jag aldrig varit med om det men hade mina gjort det nu så hade jag nog sökt veterinär för det är ju ett totalt förändrat beteende i så fall.
/Maria
#3 Hur gammal? Hon bör kolla så den inte fått urinvägsinfektion och om den är minst 4-6 månader: Kastrera den :)
Jag har skurat madrass och tagit med en "ångmaskin", en sådan man tar på golvet, blev jätterent :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har skurat med såpa och ättika sedan har jag strött över bikarbonat som jag borstat bort när det torkat.
Har haft två katter ca 2 år som börjat göra detta, och i vargarnas Biabädd! Kul när det rinner ner i sömmarna och in i skumgummit där!
Och katterna har varit helt friska, kastrerade, fin ren "låda", som de använde när de inte hade dörrar öppna ut.
Vet.en hade ingen förklaring mer än okynneskissning.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Har inte hänt med mina men om de skulle hända så hade jag kontaktat vet,
Jag tror att ibland så kan dom göra de för att visa sitt missnöjen över något som dom inte gillar.
Jo jag vet att de kan göra det om det blir någpt byte som när jag åkte till Spanien och min bror och svägerska skulle passa katterna. När jag kom hem ekade det när jag pratade och då såg jag att det fanns inga mattor någonstans. Nalle hade varje dag bajsat på dem.
Jag hade en hund som tyckte att jag tog för lång tid på mig innan jag gick ut med honom, så han ställde sig framför tv kissade ett par droppar, Då for jag upp och ut med honom
De är inte lätt alltid veta varför dom gör de,
Katter brukar kunna reagera på förändringar och på sånt som de inte tycker om. Det ska tydligen vara ganska vanligt att de kan kissa i resväskan om de inte tycker om att husse/matte åker bort ifrån dem 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Då är frågan vad man gör med katten när allt är ok och den ändå kissar i sängar och på andra ställen, trots tillgång till öppen dörr och låda.
Ge bort den, så någon annan får ta över problemen? Testat! Fick tillbaks!
Låta den bo ute? Testat! Efter ett tag ute och sedan inne så samma visa igen!
Blöja? 
#13 Jag vet ju inte men tror att det finns människor som är lite "experter" på sånt. Det blir nog att prata med någon av dem. Om det inte fungerar efter såna "knep"kanske det är en beteende störning som det inte går att göra något åt? 

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#13 Om det inte går att få rätsida trots alla olika försök finns väl inte mycket att göra? Jag skulle ta bort katten.
Om katten kissar i Sängen
Ja det vill du inte veta!!!
Så var glad..Att jag inte har någon liten pussi ♫
Lena.P är jag i verkliga livet.
#14..#15
Katten finns inte mer, och det är några år sedan nu.
Ville bara tala om att det finns en del individer som tydligen inte går att "bota"