Olivoljan
2009-02-06 09:37
Jag kunde för allt i världen inte komma på varför jag drabbats av fyra sjukdommar efter varandra jag som aldrig var sjuk då poletten rammlade ner. Jag har under 45 år tagit en tesked olivolja på morgonen men när jag började med GI metoden skippade jag den för jag tyckte att det blev för mycket med smör grädde och så olja.Men nu ska jag börja med den igen. Olivoljan har en massa helande egenskaper och är den billigaste medicinen man kan få. Dessutom brukar jag två ggr i veckan smörja in ansikte , hals och naglar med oljan för att sedan torka av med en pappersservertt och sedan hudcreme. Även håret får sin kur med olja och ägg ihop- vispade då och då.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Fy bubblan, en sked olivolja bara så där rakt av. Nä inget för mig. 
Ha det på smörgåsen Peter eller skär upp en tomat eller två, lite salt, tre droppar vinäger och teskeden olja.
Eller på grönsakerna till maten
1tsk vinäger
3 tsk olivolja
salt
Nä du Cristine, inget av det där går att få mig att äta. Färska grönsaker som är preparerade äter jag aldrig, de ska vara naturliga som de är på plantan.
Vinäger - aldrig
Olivolja - aldrig
Salt - aldrig annat än i själva matlagningen

Ok Chief!
..Hal som en ål
Lena.P är jag i verkliga livet.

Det gäller kallpressad. För varmpressad innehåller inte lika mycket eftersom värmen förstör dom, dock så läggs artificiella ämnen till för att öka näringsvärdet. Dessutom används lösningsmedel vid varmpressning och det raffineras.
Så kallpressad är bäst :)
Jag kör med svenskt - Volvo, morakniv och rapsolja