Toapapper
När dotter handlar med kontaktpersonen blir det billigt och rivigt papper fast jag sagt till flera gånger, papperet är dåligt och går lätt sönder. Till råga på allt så är det stora förpackningar, men denna gång fick hon behålla dem själv.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi andvänder bara Serla toapapper:-) avskyr papper som man typ får plocka bort efter torkeriet..typ som lambi..d är det sämsta upplever jag iaf .-)))
Vi har med alltid Serla, precis som #1 :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi kör med Serla också, köper bulkförpackningar av både toa- och hushållspapper genom den lokala idrottsföreningen.
Jag avskyr sånt papper som är som ren cellulosa, vasst och tunt. Likaså avskyr jag de där mjuka blekta med tryck på och yta som gör det svårt att använda effektivt, exempelvis Lambi.
Jag gillar inte heller hårt och vasst papper men har bara hittat vasst Serla. Brukar köpa en mjuk sort, som kanske inte är så starkt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#4 Serla är jättemjukt :)
#5 Ska kolla upp det!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag var tvungen att kolla
men det stod Edet på paketen och det är det vi brukar köpa.
/Maria
#7 Det har vi haft någon gång men jag tycker det är så himla tunnt.
#7 Jag köper också Edet
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Är det Edet kräpp? För den sorten tycker vi är både vass och tunn, det är väl enkelt papper? Serla som vi har är i tre lager.
#10 Vi har haft Edet Soft eller vad det heter, och det är bara 1 tunt lager och inte alls bra. Serla är mycket bättre :)
Jag använder också Serla toapapper. Tycker det är bra, prisvärt och räcker länge.
Vi använder bara Granngårdens toapapper och då Katrin Extra tror jag det heter då det är så mjukt och löses upp fort ute i brunnen.
Ja apropå brunnen, ni vet väl att man bara får använda toapapper i toaletten och absolut inte hushållspapper?

Ja, Peter jag vet det och gör inte heller som en granne till mig gjorde, hon slog ut kattsand i toan. Det var sådan som klumpar sig 
Ja inte lönar det sig o köpa billigt papper i längden..
Serla toa har vi…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#10 Edet maxi står det på rullarna och säljes i 4-pack. Det är två lager såg jag nu när jag försökte pilla isär det. Papper som är både starkt, mjukt och mycket på varje rulle. Pappret har ett litet tryckt mönster i det vita.
/Maria
#15 Haha extremkt korkat, kan tänka mig att det korkade igen :P
#17 Ok kanske finns mer än 1 sort då:P
#14 Varför? Är ju samma papper ofta.
Tänk förr när det bara fanns telefonkatalogens glansiga blad på utedasset!
Dé ni! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#19 Hushållspapper brukar bland annat vara tjockare i regel
# 20 Inte så säkert. Min brunn har då aldrig klagat!
Och pappret är nedbrytbart.
#21 Skrev "iregel" ;)
Fast sådana där M-tork eller vad det heter ska man inte spola ner i toa.
/Maria
#19 Det kan man tro, men de har helt olika egenskaper. Toapapper ska lösa upp sig i vatten, medan hushållspapper ska ha motsatt egenskap för att inte lösa upp sig när man ska torka av någon blöt yta.
om toa-hushålls..just spm peter skriver
toa SKA lösa sig i röret,inte stoppa
hushåll ska ju klara suga/torka upp o binda fukt
jag köper oxå katrin extra,i bulk på brä´går´n
mittimellan,,flis i och förmjukt.
; penke
Visst löser Hh-papper upp sig när det hamnat i avloppsbrunnen, tar bara aningens längre tid beroende på kvalitet.
Problemet kan vara att det kan ställa till det på vägen dit om det handlar om större mängd.
Men givetvis använder man ju toapapper på toan?
Jag reagerade bara på inlägget om att man bara får använda toapapper och absolut inte får använda Hh-papper där.
#26 Det är väl som du säger vägen dit som är det kritiska, särskilt om det är en sådan mängd som en del använder när de är på toa.
Om man läser i vår renhållningsbroschyr från kommunen, står det att i toan får inget annat än avföring, urin och toalettpapper spolas ner.
Det finns en varningstext som mest handlar om mediciner, men också en mening där servetter och hushållspapper nämns.