Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1455 ggr
Cristine
0

Alltid trött

Jag är alltid trött även om jag får sova ut,jag har fått järnmedicin och tar D vitamin och blandade bär.

.Vet inte vad det är, hur är det med dej?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Farwuq
0

Jag är ofta trött, men det beror troligen på min MS.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

flisan708
0

Jag blir extra trött i ibland, men sånt är normalt. Eftersom jag missar dagsljus under den mörkare delen av året då jag jobbar natt har jag två dagsljus lampor. Det kan verkligen rekommenderas. Kanske kan vara något.

Cristine
0

Så tråkigt att du har MS Draken, jag känner inte till den sjukdommen så bra, men har för mej man kan leva med den ganska br nu för tiden Rätta mej om jag har fel.

zabelle
0

Hösten är min värsta årstid, jag deppar ihop och är jättetrött.
D vitamin hjälper lite, åtminstone tror jag det.

Jag sover som en stock 7 timmar / natt
Har fått rådet att börja dagen i lugnt tempo, äta frukost i lugn och ro…. men det fungerar dåligt när klockan ringer lite över 5 på morgonen. Vill verkligen inte gå upp ännu tidigare. Jag måste vara på jobb kl 6.
När jag kommer hem vid 5 - 1/2 6 på kvällen har jag inte mycket energi kvar.
Jag tvingar mig ut 3 ggr i veckan och joggar, men det tar verkligen emot. Men efteråt är jag piggare och livslusten återvänder för en stund.

Vem vet…. det blir kanske en ny vovve i framtiden som "drar" upp mig från soffan?? OskyldigTyst

Zabelle   

Mooniq
0

Jag har tidigare i mitt liv lidit av svåra vinterdepressioner. Ljusterapi hjälpte inte. Var apatisk och när snön började falla så grät jag.. jag åt, jobbade och sov - ville inte prata med folk, inte ens i telefon, att gå på fest var för det mesta otänkbart under de mörkaste månaderna. För 3 år sen började jag med dunderkur  D-vitamin, jag äter 6000 IE/dag.

Jag ser att du äter D-vitamin men kanske ska du pröva en period med dunderkur, om du inte redan gör det..

Om du dricker mycket kaffe eller te med tein så avprogrammera. För koffein/tein tröttar ut kroppen fruktansvärt i det långa loppet.. Koffein/tein piggar upp för stunden men tröttar ut i längden. En annan dålig sak med koffein/tein är att det dränerar kroppen på viktigta mineraler som kalcium.

Rött rooiboste och vissa ört-teer är helt teinfria.

Värt att googla: koffein blodsockernivå,

det finns även ett samband/samspel med Kalcium, D-vitamin och magnesium, kroppen måste få rätt mängder för att kunna ta till sig det.

Hoppas du hittar din orsak och kan rätta till den så du känner dig piggare.

Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fridaaaa
0

Jag är ofta trött. Men jag tror det beror på min kost lite, då jag är dålig på att äta uppiggande med med mycket vitaminer osv i

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack mooniq, jag tar magnesium med citron för att kroppen ska ta upp järnet

och kalcium tar jag också D vitamin 50 000 och denna blandning vitaminer.

Maria
0

Jag har ju numera en diagnos som heter så fint "Asteno-emotionellt-syndrome" och det betyder hjärntrötthet.

Det är väldigt jobbigt för det synd inte utanpå men jag blir otroligt trött och det sker väldigt snabbt.

Små förändringar i planerna eller två saker att komma ihåg blir för mycket. Då tar det stopp. Att koncentrera sig tar enormt mycket energi och det är svårt att sätta sig in i.

Jag hade hört om detta innan men kunde aldrig inbilla mig att det var så jobbigt.

Svårast är att få andra att förstå och det kan jag förståSkrattande

/Maria

aggeelin
1

Enligt vad jag förstått så visar den senaste forskninen att D-vitamin är verksamt mot depressioner. Däremot finns det inga belägg för att  ljusterapi fungerar - det är dagsljus som är viktigt (men svårt på vintern).

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MossQ]
1

Är åxå nästan alltid trött fast jag sover bra om nätterna..min adhd tröttar ju ut mig..hypertankar som gör kroppen mer eller mindre handlingsförlamad..men d går i vågor..just nu har jag lidit av panikångest till och från…ska trappa ner med medicinen jag ätit i 6 veckor då den förvärrat deppet…Köpte en burk extra stark D vitamin på hälsokosten igår och har börjat ta stark dos..tar väl ett tag..äter nyttigt..tror jag är understimulerad mest om jag ska vara ärlig..och d är svårt att komma i gång med saker då man går hemma hela dagarna..e så glad över mina *loppor* utan dom hade jag nog deppat i hop totalt..sen e jag en envis jäkel åxå..positiva tankar..all damm time *fniss*

Farwuq
1

Jodå, man kan leva länge, men inte särskilt bekvämt.

Maria
1

#11 Jag kan tänka mig att din och min trötthet kanske är av liknande natur även om inte orsaken är densamma men det är ju båda en slags neurologisk skada.

/Maria

[MossQ]
1

#12 Precis så tänkte jag åxå då jag läste ditt inlägg,för d stämmer verkligen *L*

Maria
1

#13 Nu tänkte jag på Drakens MS men givetvis så har din diagnos samma effekter.Flört

/Maria

[MossQ]
1

*fniss* ok ja d tycker jagSkrattande

[eeklund]
1

Jag är alltid trött :). Spelar ingen roll om jag sover 5, 7, 8, 9 eller 12 timmar. Alltid lika trött! Vaknar oftast trött sen är det så hela dagen..

Farwuq
1

För min del är det också problem med att över huvud taget kunna sova, jag är trött men sover kanske fem - sex timmar max. Sen måste jag sköta mitt jobb också.

Inte undra på att min sajt ligger lite på is just nu.

[eeklund]
1

#17 Ja du :( Livet är inte rättvist

Farwuq
2

Nä…

Men jag kräver inte det, man tager vad man haver och gör något av det.

[peter54]
1

Jag är ofta trött, men som för många andra är det sjukdomsorsak bakom. Sedan tror jag att jag skulle må bättre i detta avseende om jag fick ha 12-timmarsdygn istället.

aggeelin
1

Jag är sällan trött på dagen. Men trött på morgonen.

Om jag åker buss eller är passagerare i bil kan jag bli trött, det är lite som att bli vaggad Flört. Långtråkiga möten blir jag också trött av.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
1

Jag är också trött, men vet att det beror på alla mediciner jag äter, så det är smällen man får ta för att vara i livet! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!