Blekta tänder
har du provat på det?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej. o det till talar inte mig..Kan inte vara bra för kroppen.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nej men kan tänka mig att göra det i framtiden om jag får gula tänder. Tycker det är fint med riktigt vita tänder.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

usch nej!
då skrapar/fräter de ju bort den skyddande emaljen,färgar/fuskar..
..däremot slingor….(i HÅRET) :- )
, penke
Kan tänka mej att något som är så starkt inte kan vara bra för kroppen men det tycks inte vara något problem för dem som säljer det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Finns ju blekningssätt och blekningsmedel som är skadligare än andra. Att bleka själv är nog ingen större hit. Men hos en proffesionell så är det inte lika skadligt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag var intresserad av de men min tandläkare tycket inte de just för att jag har lagningar i plast. De går inte att färga, Sen har jag mina framtänder två stycken som är uppbyggda dom är i plast också.
Men Hon sa att jag har så pass fina vita tänder så jag behöver inte de. Det såg inte jag innan För mina två framtänder dom var fel färg var gamla. men nu har jag bytt ut dom. Så nu ser mina tänder rätt fina ut vita fina.
Så jag bryr mig inte om att färga,, jag har den färgen jag har
Tänker alltid på Chandler i "Friends" när jag hör om tandblekning. Hans blev ju så blekta att de lyste i mörkret ;)
#7 Hahaha, jag det minns jag också
/Maria

Jag har provat, flera gånger. Jag har blekt med Zoom, har jag för mej att det heter. Första gången hos tandläkare för flera år sedan och då beställde jag även bettskena så att jag skulle kunna efterbleka hemma. Blekte så sent som för någon vecka sedan. Fungerar utmärkt. Har inte fått några som helst skador på mina tänder på grund av detta.
Jag har inte Hollywoodblekta tänder utan bara lagom vita som passar mej 
Njaae jag kör med salt å d funkar:-)))
Kan jag inte tänka mig - -frågade tandläkaren och hygienisten vad de tyckte om sånt och det gjorde de inte.l
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fast det var Ross inte Chandler
jag skulle vilja ha vitare tänder men håller med att det kan varken vara bra för kroppen eller tänderna.. Men funderar ändå på det inför mitt bröllop
fåfängd? Jag? Nääää…. 

Japp, gjorde det hos tandläkaren gratis. Inga problem alls och mina tänder är inte ett dugg skadade. Men de fula fläckarna jag haft sen jag var barn är nu mer borta och det ser ut som att jag faktiskt har borstat tänderna.
Qui dormit, non peccat
Hur fick du det gratis husmusen? Det brukar väl annars vara väldigt dyrt?

Jo visst är det så. Men blekningen bokades in som ett vanligt kontrollbesök, och jag var bara 18 så det blev gratis :)
Hon sa visserligen att det inte tillhörde kontrollbesöket men hon gjorde ett undantag för mina tänder eftersom det är så dyrt att göra det annars.
Qui dormit, non peccat
Lyllos du! Hihi :)

Det har ju hänt ett och annat sedan Finska vinterkriget så tandblekning hos rätt utbildad tandläkare idag är inte skadligt.
Jag går hos en tandläkare som sedan 2004 är medlem i American Academy of Cosmetic Dentistry och systerorganisationen Swedish Academy of Cosmetic Dentistry.
Dessa organisationer anordnar ständig fortbildning inom området kosmetisk tandvård. Organisationerna är engagerade i den konst och vetenskap som kosmetisk tandvård egentligen är.
Min tandläkare åker ofta till övriga Sverige och USA för fortbildning. Den senaste kursen var strax innan jag köpte sista blekningen.
Om man frågar en gammal uv på folktandvården som inte är så insatt så kan jag tänka med att personen svarar att det är farligt
Hårblekning däremot, som jag sysslat med en hel del under åren, tror jag inte är så bra för kroppen. Hårbotten tar upp alla gifter på en väldigt stor yta och gör ibland att kisset luktar mystiska kemikalier.
Japp, jag blekte tänderna hos tandläkare för…. tror det är 7 år sedan. Det har hållit kanonbra, men skulle jag ha råd, skulle jag göra om det nu, när jag märker att effekten börjat avta.
Nix känns onödigt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är 54 år. Har absolut inte haft haft råd att göra något med mina tänder. NU efter alla år / ca 30 )har jag tagit med mod att åtgärda mina tänder. Min man anser att vi kan låna till at fixa dem
Inna jag börjat att laga o få kronor på mina fruktansvärt dåliga tänder, ja då blekte jag de jag kommer att ha glädje av framåt i tiden.
Så ja jag har belkt. För att få kronor o de tänder jag ha kvar så bra som det går att få
Var rädda om varandra
Nej jag har aldrig blekt tänderna och jag är ytterst tveksam till sånt, även om det förstås finns anledning om man har knallgula eller gröna tänder.
Hur det än är med skador, så måste man endera ta bort ågot eller tillföra något för att tänderna ska bli blekare och då är det rätt självklart att ytan skadas, även om man inte tror det eller inte ser det.
De flesta amerikanska skådisar har väl professionellt målade tänder, alternativt platöverdragna.

Som jag har uppfattat det så är det inte själva emaljen utan materialet precis inunder som bleks. Blekmedlet tränger igenom emaljen och gör det den ska. Eventuella skador som sker på emaljen i samband med detta är reversabla inom någon dag. Men man bör antagligen inte dricka blåbärssoppa eller andra extremt färgmättade produkter i direkt samband med behandlingen.
Men i övrigt så är antagligen intag av sockerfri läsk skadligare för emaljen då flertalet av mina vänner har fått detta påtalat av olika tandläkare. Jag som har blekta tänder och dricker vanlig läsk har inga frätskador på mina tänder, medans mina vänner med oblekta tänder som dricker light har frätskador på sina tänder.
Har läst på socialstyrelsens hemsida och det verkar inte som att blekningen påverkar övriga kroppen.
"Väteperoxid har låg molekylvikt och är en liten molekyl som kan penetrera tandsubstansen via emaljens organiska matrix. Väteperoxid bryts ner till vatten och fria syreradikaler varvid en oxidationsprocess åstadkommer en nedbrytning av stora, starkt färgade molekyler till mindre och därmed ljusare molekyler. Dessutom blir dentinets grundfärg ljusare,(2, 3)."
"Väteperoxid är en normal, endogen, intermediär metabolit, som produceras bl.a. av levern"
"In vivo har 10 procent karbamidperoxid visats ha mycket liten påverkan på emaljytan (37)"
Jag skulle nog vilja bleka tänderna, få se om det blir av i framtiden.

Tycker det ser overkligt ut med kritvita tänder…usch och fy! 
Känner en som ångrade sig, alla hon pratar med stirrar på hennes tänder när de pratar!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#25 Nu när jag tänker på det så tittar jag väldigt ofta på andras munnar när de pratar. Misstänker att det beror på att jag hör lite dåligt.
Det kan ju vara så att folk alltid har tittat på hennes tänder, men att hon har blivit mer medveten om det nu när hon blekt dom och letar reaktioner från andra? 
Jag tycker nog att så länge tänderna är någorlunda naturligt färgade och inte bruna, gröna eller knallgula, finns ingen anledning att bleka tänderna eftersom det inte ser naturligt ut med alldeles vita tänder. Tandemalj är inte kritvit, även om färgskalan är ganska vid.
#26 Kan le utan att hålla för munnen? Jösses, det låter allvarligt om man har känt sig tvungen att göra så. Jag har nog bara träffat på en handfull människor i hela mitt liv som haft anledning att dölja sina tänder och det har i nästan samtliga fall varit folk i min föräldrageneration.

#28 Mina tänder var inte bara gula, de är sneda, vinda och ojämna också. Nu när de ser fräscha ut så gör det inte längre mej någonting att de är så ojämna. Jag varken röker eller snusar. Inte heller dricker jag kaffe, te eller rödvin, så det kändes ganska orättvist att de såg ut som de gjorde. Hade även en övernitisk tandläkare när jag var barn som plombade väldigt många tänder med amalgam, det har jag sanerat bort nu.
Rätt gjort så tänker man inte på att någon har gjort en tandblekning, i alla fall inte om det är första gången man träffar personen.

Nee det syns inte att mina är blekta alls faktiskt, de är inte kritivita fejkleende.
Hade skador på tänderna sen jag var liten, fula brungulblå fläckar. Nu är de jämnare i färgen, vilket var vad jag var ute efter.
Qui dormit, non peccat

I det här klippet från Nyhetsmorgon berättar de att tandblekning inte fräter sönder tänderna
4:04 min in.
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/juice-ar-farligare-for-tanderna-an-coca-cola-2227721
Det har jag inte provat, behöver inte heller. Men om jag av nån anledning skulle få ofräscha tänder så skulle jag absolut testa!
/Christina