Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 437 ggr
Cristine
0

Blocket..

är väldigt populärt och man kan göra verkliga fynd, har du köpt något där?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mooniq
0

Gräsklippare. Men jag har aldrig betalat in i förskott, utan handlat nära där jag bor så jag har kunnat titta på objektet och betala på plats.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[GunillaF]
0

Jag köpte en 6-meters altanmarkis på Blocket för några år sedan. Till fyndpris!Skrattande

Fridaaaa
1

Jag brukar kolla på blocket :)
Dock blir jag depp av alla djur som folk skänker eller säljer billigt hit och dit som om det inte vore ett levande ting :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

#3 Håller med dej om djuren!Rynkar på näsan

Jag har köpt en inductionsspis i oöppnat paket för 1000 kr

Ett kylskåp nästan oanvänt 900

Mooniq
0

..och jag glömde, jag har ju även köpt ett helt kök, nerplockat, äldre kök - oxå i närheten där jag bor. Idag här köksluckorna utbytta men stommarna står fortfarande kvar. hela köket gav jag 900 kr för, brorsan fick vara med o bära och bil lånade jag på jobbet - på den tiden jobbade jag som budchaufför..

Det var nog mitt bästa blocket-köp Skrattande

[peter54]
0

Jag brukar sällan köpa på Blocket, men jag har gjort det ett par gånger. Mycket av de elektroniska prylarna och andra kapitalvaror kan vara stulna grejer.

Jag köpte min svartkrutsrevolver på Blocket, men det är nog det enda köpet jag gjort där på flera år.

Mooniq
0

Ja, jag håller med om att man måste vara försiktig när det gäller vissa prylar, tex parfym, teknikprylar och andra lite dyrare varor - precis som Peter54 säger, det kan vara stulet. Tyvärr så finns det även på Tradera, man får fråga och kolla om det finns kvitto, och jag har även begärt att få ett mobilfoto av kvitto, när jag inte får svar på såna frågor så är jag aldrig intresserad av att köpa, oavsett hur nära mig de bor.

Uppmärksam och lite misstänksam är nog två nyckelord jag är,  när jag handlar/tittar på blocket.

Cristine
0

Jo kvitto vill man ju ha!

[peter54]
1

#8 Jag köpte en kamera en gång, det var före Blockets tid, men ändå. Fin kamera och jag fick ett "autentiskt" kvitto som när jag lämnade kameran för reparation, visade sig tillhöra en annan likadan kamera. Den kameran tog polisen hand om och jag fick svara på en bunt frågor.

Mooniq
0

#9 fy katten va surt….Obestämd

Men jag tror att det är bra att sånt här kommer fram. Jag har inte ens tänkt på att man kan mickla med kvittona. Nu lärde jag mig något idag med . Glad

chik
0

ja sambon kollar på blocket..

Köpte min en häst där..Håller fullständigt med om djuren,

sambon har köpt vår Husbil o sin bil på blocket..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mooniq
0

jag har sålt två bilar o vinterdäck på blocket - inom 1 dygn var det sålt - alla gångerna..

Skrattande

[peter54]
1

#9 Ja, det visade sig att killen snott en hel pall med såna kameror från en lastterminal och sedan fotokopierat ett kvitto som lämnades med varje kamera han sålde. Polisen beslagtog kameran, så jag miste både den och de 2500 jag hade batalat. Jag visste vem jag köpt kameran av, så han åkte förstås dit, men min förlust var ju lika stor ändå.

Mooniq
0

#13 peter54

ja det förstår jag -tack för att du berättade, sånt vill jag ju inte vara med om..bra att han åkte dit men surt att du inte fick tbx pengarna..

Obestämd

[MossQ]
0

Har köpt och sålt mycket via blocket :)

stina63
0

Nä jag har inte köpt något därifrån,,,Jo de har jag kom jag på. Mina katter Hugo och Anton hon som födde upp dom la in en annons där på Blocket. Så på de sättet kom jag i kontakt med henne

Maria
0

Vi köpte skjutdörrarna till uterummet på blocket för en billig peng. Sådana dörrar är ju ganska dyra annars.

Jag har köpt en handvävd matta från Egypten och den hade aldrig varit utrulladFlört Jag tittade på en liknande när vi var i Kairo men det var för bökigt att ta med hem och nu slapp jag det och dessutom mindre än halva priset.

Min sista moped (som numera står hos sonen köpte jag på blocket. Hur bra som helst.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Köpte ett par skor för någa år sedan, öga mot öga.
Har själv sålt en elbas på blocket. Även det öga mot öga.

Maria
0

#18 Precis så. Jag har också köpt saker som varit i närheten och man har kunnat åka och titta på.

/Maria

[MossQ]
0

Köpte min husvagn via blocket:) Köper åxå bara saker som man kikar på innan, även om man får resa en bit :) för 5 år sedan va jag väskgalen och fyndade en gammal gucci väska av en äldre dam i vasastan,, kinamöbler ja d e mycke..!