Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1045 ggr
Cristine
0

Naglarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk jag har försökt med allt för att få starka naglar men det är omöjligt, de är tunna ,svaga och går lätt av. Jag vill bara ha normala!

Hur har du det med dina!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Dessa tycker jag inte är vackra..här kan man säga att lagomt är bäst!

Maria
0

Jag har alltid haft kraftiga naglar som varken går sönder eller skivar sig.

Skulle de bli för långa och jag stöter i något så går de snarare rakt av.

Jag är väldigt nöjd.

/Maria

Cristine
0

Det förstår jag!

stina63
0

Jag har kraftiga naglar,,men kan inte ha långa för jag jobbar inom vården. Blir så svårt att jobba då,

Namiko
0

Jag har alltid haft starka naglar, hade långa naglar under 10 år och fick ofta frågor ifall det var lösnaglar (vilket jag aldrig haft). Dom gick inte av om jag stötte i dom heller utan dom böjdes och mosade fingret istället, vilket gjorde ont men naglarna höll iaf. Nu har jag korta hela tiden men stör mig lite på att dom är så tjocka att dom får vassa kanter när jag klipper dom.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[peter54]
0

Jag har ganska dåliga naglar, de bryts lätt om de går utanför fingertoppen när jag jobbar med verktyg. Jag tycker också att det känns obehagligt när naglarna går in i handflatan om jag håller i exempelvis en hammare eller en yxa.

Om jag ska vara riktigt utlämnande uppriktig, så har jag svårt att respektera personer med långa naglar, det signalerar snobberi för mig, att man vare sig vill eller behöver ta tag i någonting med kraft någonsin.

För att få bättre naglar behöver man äta kiseltillskott. Jag gör inte det, men jag vet att jag borde.

Maria
0

Silica var ett gammalt känt medel som fanns i Hälsokostbutik när jag jobbade där och det finns väl nu också och det innehåller kisel.

Jag gillar inte långa naglar på varken män eller kvinnor.

Helt Off Topic nu så  i Morden i Midsommer så har den tidigare Barnaby (skådespelaren alltså) långa naglar och jag tycker det ser så äckligt ut.

Jag har funderat på om han är gitarrist eller liknande men inte kommit på om det är på båda händerna eller inte.

/Maria

Cristine
0

Ja där sa du något, när jag dansade flamenco så hade gitarristerna så långa naglar, särskilt tumnageln..uäckkk.

Maria
0

Ja, det är ganska vanligt att gitarrister har långa naglar åtminstone på högerhanden (om de nu inte är vänsterhänta)

/Maria

Namiko
0

#6 Jag använde ofta mina naglar som skruvmejslar och dom var rätt praktiska till allt möjligt just för att dom var så hållbara. Det enda jag inte klarade av med dom var kampsport (säkerhetsfråga), klättring (omöjligt att få grepp med långa naglar) och spela stränginstrument som gitarr. Man lär sig dessutom med tiden hur man ska göra för att inte trycka in naglarna i handflatan när man jobbar med verktyg, knyter händerna mm.

Bara för att man har långa naglar så betyder det inte att man undviker kraftarbete, jag har alltid varit raka motsatsen och vill visa att tjejer kan lika bra som killar. Men visst, är det hela världen att bryta en nagel så räknar jag det till snobberi med.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

signemo
0

Mina är som Dina Christine. Man blir sur när de går av Skrattande

Var rädda om varandra

snigelpiga
0

Mina starka och ganska långa naglar har alltid varit min glädje, men däremot många människor i min omgivning inte har alla gånger delat min gläjde.

(Jag har tendens att "tala" lite för mycket med händerna.)

Skrattande

fotokrafs
0

Mina går nog rätt lätt av. Men jag trivs bäst när de är hyfsat korta, så det gör inte mig något. Maken spelar gitarr, han har väldigt korta naglar på vänster hand och i alla fall försöker ha de lite längre på höger hand. Han brukar klaga på att naglarna inte är tillräckligt starka.

[peter54]
0

Hmm, jag tycker att naglar som sticker utanför fingertoppen ser läbbiga ut och ju längre, desto läbbigare. Värst var väl Gail Deevers, jag undrade alltid när jag såg hennes naglar om hon hade betjänt på toa.

Namiko
1

Här kan man se vad som var normallängd på mina naglar under väldigt många år. Det är mina egna och jag undvek inte hårt arbete på grund av dom. Hade dock svårt att övertala många om att det inte var lösnaglar.

[peter54]
0

#15 Läskigt Flört

Maria
0

#15 Oj, fantastiska naglar men inte riktigt i min smak.Glad

Jag skulle aldrig klara av att fungera med så långa naglar tror jag.

/Maria

snigelpiga
0

#15 Jättefina. Glad

Fridaaaa
0

Biter på mina :/ Vill sluta men det är svårt!
Hade konstgjorda naglar innan men när jag tog bort dem blev naglarna sköra osv flera veckor efter åt, så vet inte riktigt hur jag ska göra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

chik
0

Mina naglar är så bedrövliga så de vill jag inte prata om..Sköra o växer på ett konstigt sätt om de inte går av….

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

Biter man på naglarna så blir de dåliga, både tunna och sköra. Man kan också skada nagelstrukturen genom att fila åt två håll. Naglarna bör filas från nagelbandet och framåt i nagelns växtriktning på vardera sida av nageln. Filar man mot växtriktningen så sliter man upp keratinfibrernas ändar.

Cristine
0

#15 Snygga men snäppet kortare skulle jag nog ha

Fridaaaa
0

#21 Jo jag vet det, men är man nagelbitare sedan man var liten är det jättesvårt att sluta, har testat massa olika saker.
Man gör det omedvetet

signemo
0

Men det kan ske under. Skrattande. Hade bitit på naglarna  sen jag var liten. Men vid 45 tänkte jag det får vara nog. Och jag klarade sluta. Hade försökt med allmöjliggegga att pensla på innan. Men det var ju bara att bita eller peta av Skrattande

Var rädda om varandra

Fridaaaa
0

#24 Ja sånt "stopochväxt" hjälper inte på mig :P
Då har jag några år på mig till då ;)

JereMina
0

Jag har starka naglar som blir för långa om jag inte håller efter. Förr under flera år hade jag länga naglar som jag målade och det var snyggt. Nu tycker jag att det är lättsammare med kortare naglar.

Silicea "kisel" som Humlans skrev är bra för naglarna men det som är A och O är att fila dem som Peter skrev om. Och att använda polerare och polera nageln så att det blir blank och fri från smuts.

citytjejen
0

Jag har starka naglar men jag håller dem ganska korta eftersom det är snyggast. Har alltid målade naglar, just nu i korallrosa. Är ju hett just nu med långa spetsiga naglar, måste vara svårt att inte ha av dem… och inte särskilt snyggt alls heller….Glad

/Christina