Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 1096 ggr
Cristine
1

God morgon 20 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här sedan ½4, det är för att jag lade mej tidigt, ungefär vid 12 tiden.

Det spelar ingen roll om jag lägger mig sent eller tidig jag sover bara 4 timmar ändå. Står och tittar på en vacker stjärnhimmel men månen hittar jag inte.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Godmorgon. Det är mörkt och det blåser väldigt verkar det som.

Inte bra att sova så lite Cristine. Vilar du något på dagen?

/Maria

Toyan
0

God morgon Cristine, Humlan och alla som kikar in.

Ser ut att bli en fin dag här, än så länge…5 grader och blåser..brrr.

Ha en fin dag alla LK:are där ute i vårt vackra landGlad

[Sisa]
1

Godmorgon!

Inte ofta jag är vaken så här tidigt på morgonen numera, men ibland måste man bara.  Har ett besök inbokat hos sjukgymnasten om en liten stund.

Grått ute och bara 4 grader än så länge.

Ha en bra dag alla!     Glad

aggeelin
1

Godmorgon! Sol ute, 6 grader. Inne kallt för vi har något problem med vårt värmesystem tillsammans med de andra "köldproblemen". Idag är det 15 grader inne och då är det skönt med den stora, varma ylliga tröjan. Nu dags för frukost och sen jobb.

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
1

# 4  Huva!

Söt liten kisse Kyss

aggeelin
1

#5 Ja, huvva, kallt är det.

Maxen  är mycket söt men kanske inte så liten… väger ca 8 kg.

[peter54]
1

God morgon Glad

Här ser ut att bli en hyfsad dag, så jag sticker ut snart och river fram grejorna för lite utejobb. Lite oroad är jag eftersom ganska mycket av det jag ska göra kräver 15 grader och det verkar det inte bli något mer av den här säsongen.

I värsta fall får jag försöka värma upp garaget och jobba där.

Sova fyra timmar är inte bra, så kan inte kroppen fungera länge, då bränner man ljuset i båda ändar. Kan man inte sova mer än fyra timmar i taget så får man dela upp på flera tillfällen istället.

Anders 50
1

Gomorron!

Har varit borta några dagar, och som vanligt så regnade det!

Men mördarsniglarna hade minskat sen sist, kylan??

Hittade den här finingen, en pantersnigel.  Har aldrig sett någon sådan förut. En del säger att den käkar ägg från mördarsniglar och är nyttig, andra säger tvärtom…men den fick fortsätta med vad den nu höll på med! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MossQ]
1

Skuttar in och önskar er alla en fin dag..solen skiner här från en klarblå himmel och vi har 10 kraftfulla grader:-)

Fin bild Cristine..hoppas ja med att du kan sussa litta på dagen..vacker katt och tom snigeln va ju lite fin *S* ser ut som en liten *boa* snigelSkrattande

Cristine
0

God morgon alla!

#1 Någon gång kan jag nicka till under dagen men i natt fick jag myrkryp och med den medicinen somnar jag garanterat för det är som en drog, därför gillar jag inte att ta den, jag tycker hela dagen blir förstörd.

Jag fick iaf sova en timme till

#2 Ha en fin dag själv du Toyan

#3 det är bara till att träna Sisa fy attan så kallt..jag är glad att jag bor i ett hus bygd av betong och klädd med trä, jag har mellan 19-22 grader beroende på vädret, utan värme på.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Men Hallo på er alla.

Inget Regn här utan sol..Anders sådana har vi haft några stycken.Sniglar alltså.

Cristine Ja vad skall vi göra med dig???Inte sova inte bra….

Sisa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Sjukgymnastik!!! Vad felas?..

MossQ, GetFörvånad Hade jag en vit på 80talet när jag bodde i Gårdsten.Hade henne på Fritidsgården där jag jobbade ideellt..Snövit hette hon o avskydde hundar…O jag hade med henne i skuffen på vår Volvokombi..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MossQ]
1

Chik hihi ja vi hittade honom i skogen med 3 små getter..inhängnatKyss

Va kul att du åxå haft en get *L* har jag åxå då vi bodde i småland..åxå helt vit och hette Greta..Hon var bara 4 veckor då jag fick henne..mamman stötte ifrån den lille ungen ..Hon åkte i våran skuff åxå..på den tiden hade jag en fåååård en kombi med v6 automat..älskade den bilen..lite jänkarvarning att köra dom..Kyss

Afturelding
1

God morgon! Här har vi fint väder som nästan lurar mig att tro att det fortfarande är sommar.

Sambon verkar må bättre idag, efter att ha varit sjuk i tre dagar.

Idag ska det bara städas, och så ska jag skriva en uppgift på min distanskurs. Jag är rätt nöjd med mitt liv känner jag.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

stina63
0

Hallå på er LK

Underbar dag solen skiner, Men jag har inte kännt av om det är kallt eller 25 grader varmtSkrattande. Men de se blåsigt ut

Idag ska jag på min enda lediga dag i veckan gå på en obligatorisk kurs som är ett måste, Men  den är bara på ett par timmar, Sen ska jag till stugan sätta in en del blommor för det är lite kallt ute för dom nu på natta

Ha en skön torsdag vänne

chik
1

Afturelding Hej****

MossQ..Ja goa djur men luktar något för j…t.JänkebilarFörvånadhade min första sambo..O mina bekantar de mesta roar sig fortfarande…..

fast det jag ville skriva var att någon var o snodde Solen för mig..fast gjorde inget..För fick en regnbåge..Men jösses vad det regnar nu..

Bumbleboo.har du dansat regn dansen med riktning mot Mig???

Fytte Katta vad det öser..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MossQ]
1

#15 Ja fy huuuale,jag gillar chevré ost i vanliga fall men kommer nog inte äta den efter mötet med getterna i går..dom luktade ost *uuäck*

woow vilken vacker regnbåge..fin bildGlad

Hans K.
2

God eftermiddag

Verkligen fina bilder här i morgontråden…
Ikväll skrivarkurs… kul :)
Skickar med en djurbild jag också….från 2004
Ha en skön kväll alla…
Hälsn. /Hans

aggeelin
1

Det är så kallt i vårt hus nu när inte värmesystemet fungerar. Så imorse kom inte katten Charlie upp ur sängen, antagligen för att det var så kallt i huset. Och när jag kom hem ikväll låg han kvar på samma plats som i morse!!

Kan han verkligen ha sovit i min säng hela natten och hela dagen? Imorse var det ingen av katterna varit på lådan så nog hade han sovit där hela natten i alla fall.

Nu blir det till att elda i kaminen så att vi får lite varmt ikväll.

Afturelding
0

#18 haha, har ni ett katt som heter Charlie? Glad Vad roligt, det har vi också.

/Rebecca

aggeelin
0

#19 Ja, Charlie är ett bra kattnamn tycker jag! Såhär ser han ut Glad

Han misshandlar en råtta på bilden Flört

Afturelding
0

#20 vad söt han är :D

Såhär ser våran Charlie ut, mer eller mindre. Han har vuxit lite, han är trots allt bara ett halvår ungefär :)

/Rebecca

aggeelin
0

#21 Då kommer han att växa mycket mer Glad. Är han skogkatt eller huskatt med inslag av skogkatt? Skogkatten är fullvuxen vid tre års ålder, har jag för mig.

Afturelding
0

#22, Jo, han kommer ju göra det. Han väger redan tre kilo, så han lär bli rätt stor Glad

Hans mamma är skogkatt, pappan är vi osäkra på. Men han ser mest ut som en skogkatt i vilket fall tycker jag, han är så tuffsig. Han var den enda långhåriga i kullen, och honom skulle jag, såklart, ha.

/Rebecca

aggeelin
0

#23 Om du tittar på min bild i #4 så ser du hur en stor skogkatt ser ut Flört. Maxen är en stor kille med en rejäl päls. Han är en försiktig  och mysig kille.

Afturelding
0

#24 Haha, ja, det är en stor katt det där, måste jag säga. Jag har alltid tyckt om stora djur, och har därav gått emot trenden med alla dessa minihundar, minikatter, minikaniner och gud vet vad.

Mina svärföräldrar har en skogkattshona, men hon är jätteliten verkligen. Honorna blir ju mindre, men hon är mindre än våran Charlie.

/Rebecca

Maria
0

Sedan är det många som säljer "halva skogkatter" på annons bara för att de är långhåriga.

Mina två ska enligt säljaren vara just halva Skogkatter fast jag är väl medveten om att det är HuskatterFlört

/Maria

aggeelin
0

#25 Jo, honorna är mindre och den honan låter som en liten hona. Jag känner några uppfödare och något större är nog deras honor.

Det är mysigt med en stor katt bara lite tungt när han kommer och ligger utanpå mig i sängen Flört. Charlie är storleksmässigt liten men ganska tung för Cornishar är mycket muskulösa katter.

aggeelin
0

Bild 27 Maxen testar den nya kattoaletten.

Afturelding
0

#26 Ja, det har jag också sett. Min sambo är dock nära vän med ägarna av hans mor , och i alla fall jag tycker att han har rätt många karaktärsdrag av skogkatten Glad

#27 Haha, kan jag tro det! Jag hoppas väll egentligen att han stannar på 8 kilo ungefär, men det är ju fortfarande rätt mycket. Tycker att det ska bli kul när pälsen växt ut ordentligt på honom, mest för att jag ska kunna skratta åt honom när han är med i duschen, haha. Av någon anledning ska han alltid sitta på insidan av draperiet i ena hörnet när vi duschar. Sen inser han att han blir blöt och ställer sig då och väser mot dörren. Stackarn kan verkligen inte jama.

/Rebecca

[MossQ]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilka sjukt goa katterKyss

kryper in och önskar er alla en riktigt goo natt..vaggvisa kommer här.. ZZZZ

aggeelin
0

#30  Hoppas nu att den vaggvisan hjälper för jag har sovit lite dåligt i veckan! Glad

Fridaaaa
1

God kväll på er!

Jobbat 7.30-16.30 puh var länge sedan nu på förskola men gick jättebra och många av barnen kom ihåg mig :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.