Frysårstid
Nja, det här med hösten. Jag vet inte jag 
.
Det är ännu inte meterologisk höst ute men fy så jag fryser. Jag tror vi har fått höst inne i huset! I morse hade vi 16.6 grader i köket så det var bara att ta på mig ordentligt för att kunna äta.
När jag cyklade till jobbet frös jag också, har inte frusit så mycket på länge, länge. Just såhär mellan sommar och höst fryser jag mycket. Det är som om kroppen inte har ställt in sig på kyla ännu. Hur har du det, har du ställt in dig på kyla ännu?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag fryser inte ännu. Vi brukar ha runt 18 grader hemma om dagarna och det är bara när min syster eller min frus syster ska komma som vi höjer värmen, för de båda sitter med tjock tröja och filt när jag sitter i t-shirt.
När det blir 23-24 grader inne som det ibland kan bli exempelvis i köket när vi har besök och många vistas i köket samtidigt som det är matlagning på gång, då måste jag gå ut för jag klarar inte av att vara inne i sån temperatur utan att må dåligt.
Jo, det är väl olika hur våra kroppar trivs. Min tycker om värme om jag ska vara still. Om jag rör mig, som cyklar eller går så blir jag snabbt varm men fyrser snabbt om jag är still. Jag har ofta stora tröjor och handledsvärmare så att jag ska hålla värmen. Älskar att ligga i bastun för att värma upp mig.
Jag fryser jämt verkar det som
Det är väl därför jag är så glad i värme.
Däremot så gillar jag inte att ha det för varmt inne. Tar hellre på mig extra. Är det varmt inne så blir man bara så trött.
I sovrummet vill jag ha det svalt och vi har fönstret på glänt nästan hela vintern. Inte när det blir riktigt kallt ute men annars.
/Maria
Jo,vi har också öppet fönster i sovrummet. Massor av täcken men kallt så näsan blir kall om den tittar fram (jag virar ju in huvudet också när jag sover) Vi har någon gång glömt att stänga när det var riktigt kallt på vintern och fick då sätta på oss långkallingar för att kunna krypa till kojs - de åkte av efter en stund under täcket.
Väntar nu på att det ska bli ok att sätta på mig kängorna när jag går ut!
Även om det är kallt på nätterna, några gånger nära frost sista tiden, så håller det här gamla huset med riktig timmerstomme värmen. Det har nog inte varit under 19 grader inne sen förra vintern.
Men några gånger så har jag släppt på lite värme på elementen när det blivit lite rått inne, (har ju dörren öppen ut så att hundarna får gå som de vill) har lyxat till det med 22-23 grader nån gång! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#0 Jag är en av de som inte gillar kyla. Min kropp "skriker" efter värme även då när andra tycker, att det är för varmt. Det har alltid varit så, och jag är van att frysa, speciellt om fötterna. 
#5 Ååå, sån värme ser jag fram emot!
#6 Precis, min kropp vill också ha värme!
#7 Har ni inga element i huset eller bor ni i tält? 

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#8 Nja, det är SKANSKA som har byggt huset, det säger en hel del. Det är nästan som tält!
Mitt hus är av betong och klytt med trä så det är väldigt varmt, jag har ytterdörren öppen på dagarna och oftast också fönstret bredvid mej. Dotterns rum har ingen värmekälla alls.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej, jag fryser inte!! Tvärtom..huset är varmt och ute har det mest liknat sommar. 
Har Du provat med en fleecetröja, agge ? Dom värmer! 
# 13 Så mysigt Ni verkar ha..där i Eran husvagn! 
Tack Sisa d är myysfaktor 100 :)
Jag förstår..försöker också mysa till det i vår husbil! 
Köp en lykta Sisa älskar skenet och värmen från den nu I dom lite kyligre kvällarna :) vi har ju våran uppställd på sesongscamping och är där så ofta vi kan.. Blir bara helger nu då gubben min jobbar..sista oktober ska vagonen hem till bror min..
# 17 Ja, det ska jag göra! I slutet på september åker vi en sista tur med husbilen, innan vi ställer undan den för vintern. Ser redan fram emot nästa sommar! 
Är åxå sugen på husbil:-) Nu ska jag och gubben strax åka ut till vagnen..kram till dig Sisa
och förstår om du längtar..:-)))
# 19 Bättre sent än aldrig..kram tillbaka! 
Jag fryser inte så mycket, bara när det är rått. Tycker att det är så skönt att gå ute när det är soligt men kallt - då trivs jag! Mår också dåligt om det är för varmt inomhus. Blir trött, täppt i näsan och grinig. Sover alltid med fönstret öppet också, till pojkvännens förtret. Han är en sån som vill ha bastu inne och när jag jobbar om dagarna drar han på elementen för fullt och stänger fönstren