Sommaren
..kunde ju ha varit bättre, eller ?
Är Du nöjd med Din sommar ? 
Både jag och nej
**Bra med denna sommaren:
**
- Kom in på högskola
- Haft ett bra sommarjobb hela sommaren
- Fick hem Viola (kaninen)
- Min pojkvän har även han fått sommarjobba
- Fick fram söta kycklingar
- Skaffat akvarium
- Börjar röra lite mer på mig (dock inte så mycket som jag vill)
**Dåligt med denna sommaren:
**
- Gruff & Benzo gick bort
- Bröt fingret (i slutet på maj men ändå)
- Inte kunnat bada osv pga fingret
- Regnat bort stort sätt hela sommaren
- Räven tog Alex och troligtvis räven eller mård som tog hönsen
Det är det jag kommer på nu :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har varit otroligt nöjd med temperaturen under sommaren, den har passat mig perfekt och jag har kunnat jobba mer än andra somrar för att denna inte har varit så varm. Däremot har det regnat för mycket och det har satt käppar i hjulen för mina projekt många dagar.
#1 Frida, har du mist alla hönsen? Mård orkar inte bära bort hönor, de dödar och äter så mycket de orkar på plats och man hittar alltid resterna. Räven bär bort, ofta kommer han tillbaka och hämtar mer om ingen hindrar honom.
Det är på grund av detta som jag inte har skaffat hönsen ännu. Jag vill bygga en säker hönsgård med 220 cm Gunnebostängsel och gjuten mur under marken så att inget djur kan gräva sig in. Sedan ska den vara takad med vanligt hönsnär så inte heller höken kommer åt.
Vi har inte mård inppå knutarna, men gott om räv.
Jag är så nöjd..Denna sommar har jag gjort så mycket…Så nöjd är jag..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag är som Peter nöjd med årets sommartemperatur. Jag blir snabbt svettig när jag är ute så är glad att det inte varit varmare.
Tycker sommaren varit rolig och skön. Bästa med sommaren är såklart semestern. Skönt att bara slappa och ha skoj. Denna gång bland annat på Öland.
Fast det klart allt kan ju bli bättre..
det tristaste var att en kusin gick bort 
Jag är väldigt nöjd med sommaren. förra sommaren var jag ju sjukskriven helt så det kändes bra att jobba igen och ha semester som alla andra.
Eftersom jag älskar värme så kunde det varit varmare men jag är ändå inte så beroende av väder för att må bra och bli på gott humör.
Det negativa är att det vuxit dåligt i trädgården eller rättare sagt fel saker har vuxit mer än bra
Jag har också fått stillat min badlust genom veckan i Grekland.
/Maria
#2 Japp alla döda :( De flesta var borta men låg 3 st kvar så var nog räven då. Hittade huvudet från tuppen i skogen sen :(
Vi har både mård och räv häromkring just nu går våra nuvarande höns (kyklingar från dem räven tog, vi hade dem på annat ställe) lite lösa när vi är hemma. Men ska göra en riktigt bra hönsgård sen. Dem tar sig igenom det mesta om dem vill, dem där rävarna :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är också nöjd med sommaren, trots dåligt väder. Har haft en lång semester och rest en del..så, jag är nöjd!