Syssling
Hur långt bak i släkten umgås du?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Umgås med kusiners barn och med sysslingar ibland. Några gånger har jag umgåtts med någon som senare visade sig vara en syssling. Jag har många såna då min pappa hade 44 kusiner.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Umgås inte så långt bak, kusiner? Vissa nästkusiner jag pratar jag med lite på fb osv.
Men många av mina släktingar längre bak som sysslingar och nästkusiner är mycket yngre än mig, de flesta, så blir inte att man umgås direkt :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Umgås knappt med den närmre familjen ens! :P
Jag umgås inte ens med mina kusiner och syssling har jag inte ens koll på vad det är och i så fall om jag har någon.
Våra barn umgås med sina kusiner, men inte längre bort i släkten än så. Min fru har kontakt med sina kusiner, men de umgås inte direkt.
Jag har bara en kusin som jag dessutom är syssling med också men vi har ingen kontakt.
Jag har några andra sysslingar också som jag ingen kontakt har med och två sysslingar (syskon) har de senaste åren dött. Ganska unga.
/Maria
Jag har bara en kusin, hon bor i Finland så vi snackas aldrig bortsett från de få gånger jag är i Finland på besök. Så egentligen är mamma, pappa och bror de jag har kontakt med. Faster lite oftare än dom i Finland.
Jag har massor av kusiner! Pappas släkt var 13 barn och mammas var 8..dom har många barn och då blir det många kusiner.
Umgås gör jag bara med ett fåtal och de flesta är utspridda i hela Sverige. Fast bra att ha, om man har vägarna förbi! 
( Nu kom jag att tänka på Martin Ljungs " Ester ", har Du sett det ? ) 
Jag umgås med mamma, pappa och min faster. Kusiner har jag inga, däremot sysslingar, men dessa har jag ingen kontakt med.
/Christina