10 frågor
om dinosaurier
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Knäppa alternativ, var hittade du den quizen Cristine? Jag fick 5 rätt och det är dåligt med tanke på att detta är ett av mina specialintressen.
Flera frågor har inget riktigt rätt alternativ, exempelvis den första eftersom en T rex vägde omkring 7 ton. Tre elefanttjurar väger 18 ton.
Att en T rex skulle vara lång som en långtradare är fel, buss stämmer bättre eftersom en T rex kunde vara 12,8 meter lång.
Det där med att T rex kunde springa så fort är inte en vedertagen sanning, somliga forskare menar att deras benproportioner inte medger springande alls, utan att de bara gick.
Någon fråga är alla tre alternativen rätt, exempelvis den med fjäll, fjädrar och tjock hud.
Det där med tändernas längd stämmer inte heller. Det finns en kopia av en T rex-skalle på Uppsala Universitet och så korta underarmar som tänderna är har i alla fall ingen vuxen människa.
På illustrerad Vetenskap..jag tyckte själv att frågorna var lite konstiga, men kan inget om Dinosaurier. Låter som en kille på 12 gjort den tycker jag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ha ha, fem av tio
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Då ämnet är intressant kom jag upp i 8 rätt… Men sonen fick 10, så han fick en extra bulle 
Kul med quiz tycker jag
Live long and prosper
5 rätt! Kan inte mycket om detta..
5 rätt men jag tycker ockå det var väldigt konstiga jämförelser.
/Maria
5 rätt här med.
Haha roliga svar Men jag kunde inte så mycket om detta, Men fick ändå 4 rätt
3rätt..O jag tycker jag var bra..Med tanke på att då jag svarade inte hade en aning om vad jag svarade på…
Roligt med sådant här…
Lena.P är jag i verkliga livet.
oj 3-rätt hahahah chansade hela tiden.. kan ingenting om sånt här.. men roligt:P