Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 905 ggr
Cristine
1

God morgon31 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en sommardag..den sista, sen blir den ett minne blott .En sak till som blir ett minne är min lilla skog där träden låg som plockepinn efter stormen. Etthundra tjugosex år hade de stått där en och en men nu stödde de de sig på varandra som de gamlingar de var. Ingen vacker skog precis för den var misskött men jag hade som sagt var min lilla lummiga hörna där jag kunde sitta och meditera. Nu har de mossiga stenarna letat sig fram i ljuset och runt dem börjar ett alldeles nytt liv och en helt ny vy för oss som får följa det. Några rangliga lövträd får stå kvar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
1

Den lilla boden står nu där alldeles naken, har inget att skyla sig med, snart faller de sista träden som är kvar.

Cristine
1

En 126 år gammal historia all.

aggeelin
1

Godmorgon! Nu ska jag njuta av den sista kalendariska sommardagen och imorgon ska det bli fint så sommar även imorgon!

Nu resten av frukosten och sen jobbet.

ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flisan708
0

God morgon!!!

Molnigt och regn väntar idag!!!! Nu är det verkligen höst känns det som. Sitter nu vid det lilla sybord jag vann på auktionen i söndags, det har blivit laptopbord. Litet och sött och vips det lite större i sovrummet. Det andra bordet jag haft där, ska jag ha i vardagsrummet. Något jag måste göra nu är att det ska fotas och läggas ut på blocket.

Långhelg dvs 3 nätter på jobbet framför mig, har en del att fixa med innan sova vid 15. Ska hem till en väninna på fm.

Christine, vilken luftig gård du fått. Nu får du njuta av din meditationshörna!!!

[Sisa]
0

Godmorgon!

Men Cristine..saknar Du inte Din skog ?  Då man fäller träd, blir resultatet att det känns som att vara någon annanstans..vyerna blir helt förändrade och det känns ovant.

Här har dom ju röjt för järnväg..tagit bort massor av skog.  I början kändes det inte som att vara hemma längre..min skog som jag älskar så mycket, var nästan borta..precis som många vilda djur.  Jag börjar bli van, men jag saknar min skog så mycket..  Gråter

Idag är det fredag..

Ha en fin sådan och Trevlig Helg!    Glad

Anders 50
1

Gomorron!

Grått och disigt och blött i gräset…kunde va värre! Glad

Ha en bra fredag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Toyan
0

God morgon!

Funderar som Sisa Cristine, känns det inte konstigt och tomt utan skogen?

En sån vacker bild aggeelin.

Här regnar det igen..hå..hå ja..ja, men säger som Anders, kunde va värre.

Ha en fin dag allihopaGlad

Hans K.
0

Go middag

Regn ! Gått ut på lunchen och nu är alla kläder i torkskåpet.
Skönt att ha tak över huvudet.
Ha det gott allesammans. Hälsn. /Hans

[MossQ]
1

Skuttar in och vinkar till er alla den sista augusti och önskar en mysig fredagKyss

Kram till dig Cristine..detta blir nog bra till slut hoppas jag..önskar jag hade en skog att kunna plantera hos dig *L*

Här öser regnet ner,men d känns lite myysigt..kram till den som vill ha :-)))

stina63
0

Godag i stugan

Nu bär de åt  hemmet, Nu håller jag på att packa, Idag ska jag tvätta så en del åker hem idag.

Ha en skön fredag,,

Cristine
1

Vissa delar av den saknar jag, det var den lummiga delen bakom boden men annars så är jag glad att skogen maellan huset och boden försvinner för den var inte fin och nu får jag fram de fina stenarna. Jag älskar mossbeklädda stenar.

Sedan  skla jag plantera bambu liknande växter som blir fort stora och humle och klematis i träden. Nu försvinner jag för jag får middagsgäster.

[MossQ]
0

Älskar åxå mossiga stenar :) Ha d så trevligt på middagen "l"

[Sisa]
1

Tar emot kram av MossQ och hälsar Cristine en trevlig middag!  Glad

Här spöregnar det..har så gjort hela dagen!

chik
0

God dagens i burken..hallo Cristin..Inga träd?? Ja. Vilken tur att vi är olika..jag höll ju på o gå åt..När de hade bestämt sig för o ta ner vår skog.. Fy vad hemskt det var…O så det ser ut..Bara hallonbuskar o Älggräs  Ingen moss sten så långt ögat kan nå…

Ja då önskar jag er en finer Fredag..

890-3 Men vad roligt att du är Härrrrr..ja roligt med alla som lägger några små ord till oss andra..

ja tjing..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Fridaaaa
0

God kväll får jag säga! :D

Sista dagen på sommarjobbet idag. Känns lite konstigt. Kommer sakna det.
Huvudvärk till max. Hjälpte inte att äta go lövbiff med pommes ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MossQ]
2

Hihi Frida såå söt liten unge..men vad är detta för ett djur..? *S*

vacker bild Chik..den stillar mitt sinne för denna dag..har vart sjukt arg och kastade ur mig hemska ord till dottra mi som bor hemma..snart 19..men vi har kramats och gråtit..fyy jag som e vuxen borde veta bättre..vilken ångest..tom skrek som F ist för att skicka något genom köksfönstretSkäms

OOhhh..här en stoll bild på henne..som hon godkänner..vi e nog för tajta som man säger..så jäkla lika..glömde jag säga att jag älskar min /våran skapelse *L*KyssDen har några år på nacken :-)

[MossQ]
1

vart ingen stoll bild då jag satt vid fel data *S*

Fridaaaa
1

#16 Ett marsvin ;) Skinny (nakenmarsvin) :P

[MossQ]
1

men nu skäms jag ju lite FridaSkäms vet att du visat mig /oss ett sådant exemplar förut..litta ovant..men så goo..ett litet liv ..*liike* <3Kyss

Fridaaaa
1

#19 Haha japp har jag gjort ;) har 2 st skinny , här är mitt andra, det äldsta :D

chik
1

Frida..Hoppas att huvudvärken släpper. Ja sista dagen är ju lite tragisk.

O så dessa MarsvinOskyldig

MossQ..Vilken bild så fin..Klart att våra små liv retar upp oss…Kyss Fin kväll på er..

stina63
0

Gokvälls,, Jösses som jag har hållt på idag, Tvättat handlat städat Nu är jag hellt slut,
NU ska jag packa de sista här i stugan, I morgon bli det åter lägenheten,, Lite sorgligt men här är för rått på morgonen och natten,

Ha en skön fredagskväll vänner

[MossQ]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

natti natti alla goa..här får ni en vaggvisa av mig *S*Något utav d vackraste jag vet..elguror..kramKyss

[MossQ]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vart fel ..men Robbie är en favvo endå *S* nuu råå :-)

chik
0

MossQ Tackar för natta musiken..

[MossQ]
0

Vassegoooooooooooooooo ChikKyss