Uteplatsen.
Har du byggt en uteplats för dina trädgårdsmöbler eller ställer du dem direkt på gräsmattan. Själv har jag tänkt på att bygga en.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi har en (lite för liten) altan som fanns där när vi flyttade in. Vi har funderingar på att så småningom utöka den, men tiiiiiiden vill inte riktigt räcka till det. Och så är det eknomin också förstås.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Jag byggde en altan första våren efter jag köpt huset och ifjol skulle jag göra en ny farstubro men det blev en altan det också innan jag visste ordet av. Det var så att jag kände att när jag ändå skulle göra den där farstukvisten så var det lika bra att göra en stor på en gång, så att man kan sitta några stycken där för det är bra kvällssol på den sidan av huset.
Så nu har jag en mot söder och en mot norr.
I kväll invigs nog många uteplatser för säsongen.
Ja!!Men vi har varit på vår ett tag, Vi har ju haft ett så strålande väder..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Vi började på en förra sommaren… men efter att alla plintar var gjutna tog orken slut och ett nytt projekt som fick förtur drogs igång… så nu ser det ut som skit utanför och båda projekten är halvfärdiga
Då blir jag ibland väldigt trött på att jag är så skruttig och inte kan jobba själv… men å andra sidan är det en perfekt övning i att ta det lugnt och inte hetsa upp sig över något jag inte kan förändra ändå!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
ajajaj det där är farligt. Fråga en expert på projekt. Vi har renoverat i snart 20 år.
Regel 1 (ett) avsluta alltid ett projekt innan nästa påbörjas. Annars har man snart flera halvfärdiga grejjer på gång samtidigt. Man kan bli knäpp för mindre.

Hahaha, jodå, vi har renoverat sedan vi träffades så vi vet det med
Vi har problem med att avsluta saker… så är det bara 
Altanen var egentligen sonens examensarbete i skolan… men så insåg vi att vi akut måste lösa sovrumsfrågan. Vi har bara tre sovrum på fyra bäddar så vår dotter bor i vårt sovrum bakom en liten avbalkning. Hon fyller nu nio och detta är ohållbart både för henne och för oss. Hon får inte ens plats att leka med sina kompisar och det fungerade ju när hon var 6 men inte nu längre. Alltså fick vi lov att pausa altanen och bygga rum till äldste sonen ute i vedbon istället. De jobbar där ute men det går långsamt framåt…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Vi har en vanlig altan och en uteplats med stenplattor… Och på stenplattorna står min älskade och ack så viktiga hammock. En sån måste man bara ha att ligga och läsa och gunga i skuggan av taket i solen…
Mmmmmm 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag har tänkt bygga en altan men varken i samband med huset eller i trädgården utan i en glänta jag har i skogen. Vet att det låter knasigt.

#10 Nej inte alls… Det låter underbart!
Jag tänkte på naturlig skugga, blir det för varm är det härligt att sitta där.

#12 Min mormor hade en syrenberså… En stor rund cirkel av lila bonnsyréner och mitt i den stod en hammock… Därav min passion för hammockar… Den är mer än bara en hammock… Den är mormor också…

Det var också mammas favoritplats. Där låg hon ofta och läste.

#14 Mmmm… Har unnat mig en ny… Den ska komma med bussgods om några dagar. De där små tingen som ger så mycket livskvalitet är en form av materialism jag unnar mig…
Underbar bild… Är det midsommarkransar i håret månne?
Hammocken var med i köpet, mamma ville köpa en ny men det blev aldrig av. Vi brukade fira sommrarna i deras torp oftast.
Cristine vad härligt det låter med en altan i skogen.
Själv har vi ingen uteplats längre på baksidan av huset eftersom det bara är morgon sol där.
Idag har jag köpt två mindre stolar och ett mindre bord som jag orkar flytta runt på gräsmattan beroende vart solen är.Passar mig bra när jag vill äta frukost eller fika där.
På framsidan har vi sol ända tills den går ner där har vi sten plattor under balkongen och på övervåningen har vi en lång stor balkong.Det är bara att välja vill man sitta där det är varmt sitter man uppe och där det är svalare sitter man nere.
Jag brukar ha stora krukor med blommor som vi ställer ut på tomten. När jag var frisk i nacken hade jag många fina rabatter men det går inte nu så det är gräsmattor som gäller. För gubben har inte tid med rabatter utan det ska vara så rent som möjligt när han klipper gräs.
Förra sommaren hade jag bara en stor kruka på bron eftersom vi var på husvagns semester i nästan två månader.

#17 Åh… jag bara måste ha en kamera… Har en jättefin gammal järngryta som jag planterar blommor i… Svärmor tänkte slänga den… 
#18 Vad har du för järngryta nu blir jag intresserad för jag söker en speciell mindre järngryta.

#19 Jag vill minnas att det är en sån man kokade tvätt i… Har målat den svart.
Ja då vet jag vad du menar.Jag söker en liten trebent järn gryta hoppas att jag hittar en sån någon gång.
Jag tror jag sett en sådan på antikloppiset här i Tynderö, men jag vet inte när de öppnar igen.
Oj det blev intressant. Det ska inte vara nått handtag på den utan den ska vara rund.

#23 Min är rund och har tre ben…
#24 Det är en sån jag söker men den ska inte vara så stor.
Du får fota den nån gång

#25 Måste be min man… erkänner… Tekninskt är jag en total flopp… vet inte ens vad jag skulle köpa… Skulle kunna gå med på vad som helst från en försäljare…
Nu vet jag var jag sett den..jag hade en själv..
ute i trädgården, men den var trasig i botten så vildblommorna växte upp i den. Det blev väldigt fint. :=)

Det var svärmor som trodde att man kokat tvätt i den… Jag har ingen aning…
Du är rolig du Cristine.
Sönerna kallar det virrig i stället för rolig
Då kan vi ta varandra i hand för jag är också en virrig höna för tillfället. Jag blir så när det blir för mycket omkring mig då blir det hjärnsläpp=)Men det bjuder jag på*s*
Jag också, jag skrattar lika mycket åt det som dom.

Mmmm… bättre att vara virrig för att man har så mycket i huvudet - än tom i bollen…
Det sägs att man utifrån ett skrivbord kan avgöra någons karaktär… Jag tittar då på mitt här på jobbet och försöker avgöra om det är "rörigt" jag ska sätta som epitet eller "fullt" eller…? 
Jag gick ut på nätet för att se om det fanns någon gammal bild på Dansplatsen Gläntan som låg i skogen här i närheten, döm om min förvåning när jag ser bland alla bilder från Tynderö ett foto med min mamma och brorsdottern. När jag trycker på det kommer jag hit och ser att fotot ligger i # 14!
Vi skall fixa en i sten nästa år, just nu så sitter vi bara på gräsmattan. :/
Vi har utplats med vanliga grå kvadratiska plattor. Ska röja där i veckan och lägga nytt golv i akacieträ eller vad det hette. Samt lägga tak på och köpa nya möbler! Det har även talats om infravärme så man kan sitta där även på hösten och vårkanten, mysigt!
/Christina