Blir lite lite arg nu
När jag läser sydsvenskan,, Där ser jag att den svenska färdtjänsten ska gå via Senegal i Afrika
Hur kan dom bara anta ett sådant annbud att svenska pensionärer ska ringa beställa färdtjänst från Afrika?
Hittade dom inte någon lite lite liite närmre?
Jag jobbar inom vården själv så jag kommer själv ringa. Tycker det är så märkligt
http://www.sydsvenskan.se/sverige/senegal-redo-for-svensk-fardtjanst/
Det har väl varit utomlands länge? Iallafall var det så förra året och året innan det när jag jobbade inom vården. Då var det jätteofta som färdtjänsten kom fel för att de på färdtjänsten inte kunde svenska riktigt bra och kunde förklara vart ställen låg (inte de som kör bilarna utan färdtjänsten man ringer och så)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
stina63; det är ju mycket möjligt att de i Senegal gör ett bra arbete och detta kommer att fungera utmärkt! Du kanske bör testa något innan du helt förkastar det…
Exempelvis; de lokala gatorna i Uppsala hittar inte färdtjänstbokaren som sitter i Lund i alla fall…
Vet inite Men jag bor i Malmö. Men jag tycker det är så konstigt att de ska vara så långt bort. Kunde väl ringa från Danmark i stället om det nu ska vara utomlands.
Dubbla inlägg från mej,,
Ånge tror att taxibilarna här i Norrland är helicoptrar så ska vi ringa till afrika blir det väl ungefär samma. Nu ska alla gammlingar lära sig engelska då, eller kanske afrikaan, ja de börjar ju bli härdade nu när de får göra det mesta själva..inget förvånar mig numera.
Undrar hur det blir när de ska till Skilsåker som ligger i Söråker och hämta mej.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
stina63; du talar med personer i telefon, hur kan det på något rätt spela någon roll vart de sitter? Om du vill låtsas som om de sitter i Danmark istället så kan väl göra det? Du kan fortfarande ej gå och besöka dem.
Moa de vet jag,, Men de jag tycker är konstigt är varför de ska vara så långt bort, Borde finas närmre, De som det handlar om
Anhöriga har ringt. De som svarat har haft svårt att förstår det svenska språket. Liksom de har haft svårt att tala svenska. ( Inte så konstigt). Nu är det ju offtast gamla o sjuka som ringer. Det är viktigt att det blir rätt från början.
Har anhöriga som inte förstått vad det sagt.
Sen tycker jag det är ledsamt att vi inte kan ge arbete åt dem som är arbetslösa här.
De gör säkert så gott de kan. Men det blir lätt fel trots all välvilja
Var rädda om varandra
stina63; men varför borde de det? Vad spelar det för roll? Jag kan omöjligt förstå den tankegången…
Men jag tycker de är konstigt moa, Att de ska gå via senegal.
stina63; om du inte visste om att de satt i Senegal då? Hade det varit konstigt?
Många telefonförsäljare som ringer hem till dig sitter i Barcelona, är det konstigt?
Jag svarar inte på telefonförsäljare,, och svarar jag då lägger jag på luren.
Vi tycker olika Moa,, Jag tycker de är konstigt och du tycker inte de är konstigt, Vi tänker och tycker olika,
stina63; behandla andra som du själv vill bli behandlad… Värt att tänka på ibland.
Beträffande telefonförsäljare. Så finns det två sorter.
Jag träffar på dem båda.
Själv handlar jag ALDRIg över telefon. Tar ALDRIG emot något gratis på telefon.
När någon för mig okänd ringer svarar jag artigt. Om personen i andra ändan av tråden är en telefonförsäljare. Ja då avbryter jag artigt men bestämt. Talar om att det var okej att personen ringde. Men att det är onödigt att lägga tid på mig. Eftersom jag aldrig vare sig handlar eller tar emot något gratis som jag skrev.
En liten del av dem som ringer är mycket artiga och beter sig väldigt bra o proffsigt. De kanske frågar om de kan få beskriva varan eller tjänsten. De är kunniga om varan eller tjänsten de säljer. De kan ta ett nej. De kan även ta ett nej direkt på ett artigt sätt. Frågar artig m de får återkomma etc.
Jag tackar dem för att de är artiga o vi säger hej då.
De är perfekta telefonförsäljare om det nu skall finnas några
Sen finns det den större delen
De bara pratar o pratar, kan inte förstå, när man artigt säger nej. Frågar varför jag inte handlar via telefon, om jag inte vill ha det billigare. Jag är artig vid dem. Talar om att det har jag ingen anledning att informera dem om.De maler på för att till sist bara lägga på luren.
Detta trots att jag varit precis lika artig vid dem.
Dessa blir jag uppriktigt sagt fly förb. på.
Jag kan förstå varför de inte är välkomna på övriga arbetsmarknaden.
Jag behandlar båda lika artigt.
Sen tror jag att Du vill missförstå Stina. Jag läser det på så sätt att hon visar en stor omsorg om de sjuka eller gamla. Just de som inte kan eller orkar med så mycket. Hon vill att de skall det så lätt o smidigt som möjligt.
Det är säkert trevliga människor som sitter på andra sidan tråden (telefonen). Varför skulle det inte vara det. Men missförstår man varandra kan det bli så fel.
Och har man anhöriga eller har jobbat med sjuka o gamla. Ja då vet man hur det allra vänligaste med annorlunda eller felaktiga svaret kan ställa till.
Till sist tycka olika är givande. Diskussioner och tankar kan komma upp från alla parter som man inte tänkt på förut.
Ha en fin helg båda två.
Var rädda om varandra
Tack Signemo,,,ha en fin helg själv 
Inte konstigt om det inte fungerar, då dom som svarar sitter i Senegal och kollar på en dator. En dator är inte verkligheten! Har själv varit med om exempel då dom sagt att en färdtjänstbil är på en viss adress..men i verkligheten finns den någon annanstans.
Det är sjuka, handikappade och svaga människor som drabbas. Men..kanske är inte dom så viktiga ? 
Det är inte klokt, de kan få andra tjänster där de inte behöver sitta itelefon och tala med gammalt folk som hör dåligt. Jag är inte emot att ge dem arbete för jag har bott i afrika och vet hur det har det, men det ska var något som passar dem och oss, och detta gör det inte.
Jag kan inte tro att någon i Afrika kan sätta sej in i hur det är, att som gammal få sitta ensam på julafton, bara för att inte färdtjänsten kom!
Håller med Cristine..man måste väl se till att det fungerar också!
Christine Du har rätt.
Har NI själva kikat var NI är placerade på Gogleekartan.
Vårt hus är det rätta. Men det är placerat dryga milen här hemifrån. ifrån.
Men med vårt namn o telefonnummer. Finns inte en människa som hittar oss där
Var rädda om varandra
Jag vet Signemo, mej har de åkt för att hämta på en ö några mil härifrån flera gånger….
och det är de i Ånge
#0 Ja det är verkligen vansinne, de anställda får gå en "craschcourse" i svenska. I Sthlm-Uppsala hade samma bolag färdtjänstcentralen i Moldavien för ett par år sedan, men det fick avbrytas. Ingen av de äldre som beställde färdtjänst begrep vad de moldaviska handläggarna sa.
Man har också¨försökt att ha centralen i Estland med samma katastrofala resultat.
Vissst är det vansinigt peter,
Stina..Hörde detta på Fakenbergsrevyn..
O dom har fått en snabb kurs i Svenska…
kan bara hålla med dig..Värden är bra tokig..Tycker att sådana saker skall hållas i varje län..
O som det är nu så har ju de som hade hand om det blivit arbetslösa här i Sverige..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja Chik jag läste också de.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker detta är skrämande..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Finns inga ord för de…