Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 286 ggr
Cristine
1

Visste ni?

Att  100,000 djur används i forskning runt om i världen varje dag

Och att 6 av 100 är lyckade.

På en världskongress i Massachutes, där också Stephen Hawkins talade, har 25 neurologer talat om att alla däggdjur + några till är medvetna. Alltså har djuren samma känslor som vi.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Ja de är de som är så hemskt, Sen så har jag för mig att vissa sjudomar har dom hittat botemedel eller något sådant, Men de är nog mycket vi inte vet vad som försegår

[MossQ]
1

Uh d gör mig så ont, jag hoppas för guds skull dom inte lider..snyyft Kan dom inte testa på livstidsdömda fångar ist som gjort så andra fått lida ..kanske elakt tänkt av mig, men dom är inte oskyldiga djur iaf

[Sisa]
0

Håller med MossQ..Gråter

Maria
0

I Sverige har vi ganka stränga regler när det gäller etik när man använder djur i forskningen men på många andra håll i världen så är det nog lite sämre ställt.

Att testa på livstidsdömda fångar är helt otänkbart enligt mina åsikter.

Sedan är vi nog många som använder olika medel, mediciner och annat som på ett eller annat sätt har tagits fram med hjälp av djurforskning utan att vi tänker på det.

Att man sedan använder djur för att forska fram helt önödiga lyxprylar som smink och annat kan jag tycka är helt förkastligt.

Men återigen hur många använder inte allergitestade produkter och tänker inte på att det oftast är djur som har testats och i förlängningen människor.

/Maria