Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 659 ggr
aggeelin
0

Toalettfundering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha tillbringat ca 24 semesterveckor (under ca 17 år)  i Grekland och där besökt många, många offentliga/toaletter på olika restauranger kan jag berätta följande: en av dem har varit lite halvsnuskig. Övriga har varit helt ok. I sverige är motsvarande toaletter allt i från lite halvsnuskiga till rent äckliga. Jag har varit med om att hitta kottar på golvet, toalettringen insmetad/eller våt, vått på golvet - nej - inte vatten. Vad kommer detta sig? Bryr vi oss här så lite om de som kommer efter och är det så dålig städning???

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JereMina
0

Jag gillar inte alls offentliga toaletter just av den anledningen att det väldigt ofta är skitigt och snuskigt *blä*

Karmatarerskanise
0

Där jag har varit utomlands har det bara varit fräsha toaletter på köptcentrum och på turist ställena. I de inhemska har det sett ut som en del toaletter gör i Sverige, och ibland värre.

Sviniga människor finns överallt.

Maria
0

Jag håller med om att toaletter utomlands många gånger är en fröjd att gå på men här hemma är det ofta ganska illa.

Det är mycket märkligt.

/Maria

chik
0

Va!!Är det så??? Nu har jag ju aldrig varit utomlands..

Men att de offentliga toaletterna här ser ut som de aldrig har set en trasa eller rengöringsmedel..

Men det är ju personerna som går på toan som grisar..Ja det var konstigt,Märkligt..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
1

# 0  Jag funderar nog lite som Du. 

Har bara stött på fräscha toaletter utomlands, men i Sverige och Norge är nog de flesta äckliga.  Åtminstone dom som finns vid alla vackra rastplatser.  Förstår mej inte på folk!    Skrikandes

aggeelin
0

Ja, det är jättekonstigt att det är så här i landet. Hur tänker/gör vi så för?? Mest äckligt är det på de offentliga toaletterna men även på restauranger - för att tala om på campingar, Rynkar på näsan

chik
0

agge.Då har jag varit på rätta campingar, För på de vi har varit på i sommar har varit så välstädade o luktat fräscht..

Förutan en camping..Men den jobbade nog på sista versen..

O rast toaletterna på Öland o då var det torrdass var rena o fräsch, de som jag var på..

Så jag kan inte dra alla över en kant..

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

#7 Det är ju jättebra! Campingen i Rättvik brukar var fin!

[Sisa]
0

# 7  Var Du på några rastplatser i Norge, Chik ?