Kläder
Funderar på detta med kläder, Jag är den som inte direkt gillar att gå i en affär handla kläder, Ska jag de så går jag oftast själv. Så slipper jag känna stress och jag hittar mer till mej själva då.
Storlekarna har ändrats har jag märkt, För dom är helt konstiga, Märkt att dom har blivit mindre..
Storlekarna kan skilja en del ja. Har någon tröja som är xs och någon som är L men är nästan lika stora?
Dock brukar det stämma på mig: M, eller ja 38/40 ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men dom har ändrat på storlekarna för innan var det inte så, Det är som om kläderna har blivit mindre i storlken än innan
Förr var en 38 stort men idag är det inte så stort, Hehee nä de är inte jag som har växt i storlekn
. Men har märkt att dom har ändrast, eller är det bara jag som tycker de?
#2 nej det är inte så stort. 34 tror jag är minsta i vuxenstorlek.
Tror mycket på att mycket är importerat från andra länder oich då kanske storlekarna översätts lite märkligt?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nä inte idag men för 10-15 år sedan var 38 en stor storlek, Har jag för mig, Men idag kan jag knappt använda den, För lite. Jag är ändå rätt smal, De är de jag reagerar på..att storlekarna har ändrats,
De gör att det är så svårt att hitta nu, För de är så olika från affär till affär
Jag tyckerk nog att 38 är detsamma som förut. Jag har nog uppfattat 38 som en normal till ganska liten storlek. Jag har alltid trott att 40.42 är en större storlek som fler har.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#5 Jag har ungefär samma uppfattning.
Egentligen är jag nog 36 eller 38 men jag köper alltid stora kläder när jag någon gång handlar. Får ofta vika upp tröjärmarna nedtill.
Jag avskyr när det sitter åt.
/Maria
Då är det nog bara jag som tycker de har ändrats på storlekarna
Nej , jag håller med Stina. Men det är inte alla kläder. Det beror på var de är gjorda om jag förstått det rätt. Kan stå i samma affär och prova en kjol i storlek 38 och en i 42. Eller en tröja eller blus. Båda lagom, men ine av samma märke. Och eftersom jag inte bryr mig om märke så tänker jag inte på det innan jag provat Det skulle eu anpassas tror jag
Var rädda om varandra
Precis signemo,, Jag bryr mig inte om märket heller, men jösses de är så olika i storlken även i samma storlek.
Jag brukar köpa en sorts trosor på en affär. Nu har de ändrat storlek (enligt personalen). Jag köpte tidigare stl medium, nu ska jag istället köpa stl small. Känns ju konstigt.
Men varför ändrar dom storlekarna?
#11 det jag beskriver ska vara en anpassning till europa i övrigt
Jag har ett minne att jag har läst om de innan agge, Att dom ändrade storlekarna för att de skulle passa hela Europa
#13 så jag som var M blir nu S. Har oftast 38, ibland 40 (byxor) och ibland 36(!) kjol eller ett speciellt byxmärke!!
hehe jag förstår mig inte alls på storlekarna mera
Jag tycker att storlekarna varierar mellan olika märken..
På Sahlgrenska så betyder storlekarna på arbetskläder tvärtom.
S = stor
M = medium (fortfarande)
L = liten
Aningen förvirrande om man inte vet om det.
/Maria
Hehe ja är man inte förrvirrad innan humlan så blir man de kanske