Börja plugga
Förra veckan skickade jag mail till en skola och frågade om det möjligtvis fanns platser kvar på en utbildning jag är intresserad av. Jag förväntade mig inte mycket i och med att jag är ute tre månader efter sista anmälningsdag…
I förrgår fick jag mail om att det i alla fall fanns platser kvar när hon gick på semester, och att jag skulle skicka in min anmälan så skulle jag får svar v.31. Skolan börjar i början på september.
Jag är livrädd samtidigt som jag ser fram emot detta enormt mycket! Idag ska jag säga upp mig från mitt jobb… Superläskigt.
Jag är en sån som analyserar allt in i det minsta och velar och ångrar mig så jag vill gärna höra tankar på detta. Visst ska jag väl åka? Min pojkvän tvekar också, fast vi egentligen inte har något som håller oss kvar här.
Det som är mest läskigt är väl den osäkra inkomsten vi kommer att få. Jag som är van att jobba är van att få lön så att det både räcker och blir över, medan min pojkvän bara har ett deltidsjobb men det är ju ändå en inkomst.
Så var det den lilla saken att hitta lägenhet på en månad också, haha. Ojoj.
HEJ GOTLAND! :D (Har aldrig varit där, men de som har det säger ÅK, ÅK, ÅK!)
Berätta mer om utbildningen!!!!
Grattis!!!
Skinn och Formgivning heter utbildningen, som är på ett år. Sen kan man läsa ett fördjupningsår också. Man får lära sig allt om skinn och ull. Man får vara med vid lammklippning, man får sortera ull, färga och spinna, tova och filta. Man får också bereda och garva skinn. :)
#2 Vad spännande!!! Lycka till!!! Finns det inte någon liknande utbildning i Malung med?
Jag läste någonstans att de lagt ner den utbildningen, men jag är inte säker. Det vore i alla fall helt klart närmare att läsa i Malung, haha. Men då får jag ju å andra sidan inte se gotland! :D ska bli skönt med lite miljöombyte. :)
#4 Gotland är vackert så du kommer få ett vackert miljöombyte!!!!!
Men ska du verkligen säga upp dig idag? Jag fattade att du får slutgiltigt besked vecka 31.
Annars tycker jag du gör alldeles rätt.
Våga satsa. D har inget att förlora. Det låter dessutom jätteroligt.
/Maria
Grattis! Och så spännande att bo på Gotland! Och att få en bra utbildning som låter intressant.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja jag önskar dig lycka till Colling…
O så till mina tankar här om Utbildning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det hör man överallt att utbildning skall man ha. Vist har man läs huvud o har möjlighet o intresse så skall man läsa vidare…
Men hur många ungar går vidare efter nian o läser o vad jobbar dom med??.
Ja de är några som har hamnat inom vården o då har de gått utbildning i något annat..O det förstår jag inte..De kunde ju börjat redan när de gick ur grundskola..O fått livserfarenhet av arbetslivet..Nu sitter det så många ungar o inte har något när de är tjugo..
I min värd så är det som så..Några är Praktiska o kan preexistera så bra på att se o lära..O några är Tekniska o kan läsa sig till--
ja lite hur jag tänker om detta påhejandet av en utbildning…Vilket är bra om man kommer att jobba i detta..Inte bara för att sitta av..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Våga våga säger jag, så roliogt att se personer med frammåtanda, särskilt unga!Har man positiv inställning så ordnar allt sig.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Så roligt Men inte behöver du säga upp dej från ditt arbete, Du kan ta tjänsltledig för studier,
Men underbart att ta ett steg framåt och att våga, De är svårt om man är van vid ha viss antal pengar varje månad få sin lön, När man börjar studera så blir den summan lite mindre.
Men som cristine säger våga våga de måste man för att komma framåt.
Lycka till och berätta gärna lite mer om de
#6 jag har inte fast anställning utan "jobbar extra" dvs jobbar mer än den fasta personalen ;) så jag har väl egentligen inget att säga upp. Jag ska meddela chefen v.31 hur det blir, men jag tycker att han har rätt att veta vad jag har för planer :) tur man har en snäll chef. Tack ni övriga också! :)
#11 Aha. Då var det en annan sak
/Maria
# 8 jag har gjort upp storslagna planer efter min utbildning! Jag ska bli superbra på skinn&ull, sen ska jag köpa får och föda upp och tillverka egna produkter av skinnet. Sen kan en köttälskande vegetarian som mig börja äta kött igen med gott samvete, stort plus! :D Det är nog många som pluggar bara för att plugga men jag förstår dem, har man ett jobb man inte trivs med gör man vad som helst för att komma därifrån även om pluggningen för stunden bara är en nödlösning.
KOM IN PÅ UTBILDNINGEN! :D Å, vad himla nervöst allt blev nu. Måste hitta lägenhet! Om en månad prick har jag gått första dagen! :D
Grattis Collinn
Grattis
/Maria
Kul. Grattis! Lycka till! :-)
- Tillräckligt bra är perfekt! -