Tävlingsdax!
En liten kul tävling bara för medlemmar..så om Du inte är medlem;
Bli det nu!!!
Så här går tävlingen till;
# Den som skrivit flest inlägg i denna tråd då vi kommer till 100 vinner.
# Inlägget måste innehålla minst 10 meningar och minst fem ord i varje mening.
# Du får bara skriva ett inlägg varje gång Du är inloggad.
# Värd och Medarbetare får bara läsa i tråden..inte skriva nåt.
Priset då..vi funderar. Lycka till!
Jaså det är tävlingsdags igen? Det kan ju bli intressant! Då är det bara att börja skriva! Idag är det ju första maj. Den här dagen brukar man ju demonstrera och gå i tåg. Men sådant har aldrig legat för mig! Jag har alltid använt den här dagen till att pyssla i trädgården. Många år har jag satt potatisen denna dagen. Men i år så kom de i jorden tidigare. Förr när jag jobbade så var det bra med första maj, och kunde man kombinera med en klämdag så hann man ju med mycket hemma i trädgårdslanden. Tja, det var väl det som behövdes? 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Fråga: jag loggar aldrig ut. Räknas det som varje sittning ändå? Vill ju inte fuska såklart. Idag är jag lite jetlaggad från helgen. Men idag är det jobb som gäller. Så det är bara att masa sig iväg. Hoppas det är fint väder. Igår var vi vid ett naturreservat och fikade. Det var kanon, ungarna såg ormar och massa fåglar. Hunden såg tack och lov inga ormar!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Pius. Taskigt läge för dig..Om du inte loggar ut
Nu är jag trög..
Men är det här vi skall skriva?? Nu läste jag en gång till. O det måste vara här som det menas..
Men det är höga krav..10meningar. o minst fem ord i varje..Ja Lycka till o må bäste man vinna eller kvinna…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag är också inloggad hela tiden automatiskt hemma. Det är bara på jobbet jag loggar in vid varje tillfälle.
Jag som brukar ha förmågan att prata oavbrutet vet helt plötsligt inte vad jag ska skriva om
.
Jag kan ju berätta att jag klippt min långhåriga katt. Det har tagit två dagar hittills och lär väl ta några dagar till. Han är inte särskilt samarbetsvillig och ser nu ut som om han har någon hudsjukdom eller liknande.
Han verkar gilla det i alla fall och han får inte lika mycket hår i munnen när han tvättar sig och inte Moritz heller för han brukar slicka rent sin kompis för det mesta.
Så nu har jag väl svamlat tillräckligt för denna gången, hehe.
/Maria
#4 Två meningar till hade du väl orkat med?? 8 räcker ju inte! 
Ha ha, det är nu man börjar räkna ord och meningar.
Det blir dock lite tråkigt om jag bara ska rada upp hur många ord och meingar jag åstadkommit. Men hittills är det tre (med den här).
Om man räknar med den här är det fyra!
Men nog om detta, tycker att #5 var lite snål med sina meningar. Hade du brett ut dig lite hade ju ditt inlägg också räknats.
Eftersom jag har startat om min dator så är jag nu alltså inloggad på nytt. Vilket gör att jag är berättigad att skriva det här MYCKET fullödiga inlägget…
Kom igen, två meningar kvar. Håller med humlan om att det är svårt när man liksom har kniven på strupen. SÅ KLART, Puh 
#5 Attans
/Maria
#6 Jag har väl fixat det i inlägg #1 
Men det där med inloggningar får nog tävlingssekretariatet ändra på! Här på Lk är man ju inloggad jämt!
Sist jag loggade ur var när jag "städade" datorn, sen fick jag logga in igen.
Oj oj oj, hur ska det här gå nu då, måste jag räkna ord i meningarna? Jag har jo också problem med detta att jag aldrig loggar ur, då blir det bara en gång att skriva här då
.
Idag har jag varit till sonen och jobbat lite som farmor och det är trevligt! Jag hade med mig en kycklinggryta som jag lagat här hemma. Jag hade stoppat i kyckling, bacon, lök, gurka, krossad tomat, morot och lite annat. Det blev en jättegod gryta och alla åt med god aptit! Som vanligt gjorde jag mycket mat, så förutom att sonen åt jättemycket åt sambon, jag och barnen. Och så blev det sju stycken matlådor också, kan ni tänka!
Nu är det riktigt regnigt och tråkigt väder ute och jag är på väg till duschen. Om jag får, skriver jag något här en annan dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Här i sörmland är nu ingen sol men varmt. Sjutton grader har vi nu och jag önskar solen snart kommer fram. Det skulle nog alla människor och djur tycka om, särskilt kanske små lamm men även ko och häst för en solskensdag är bäst.
Nu är blomfrööna satt och potatisen i jorden. Vattnat har jag redan gjort. Plockat ut solstolar och uteleksaker till barnen likaså,Det kan väl säkert alla förstå. Både de stora och de små, ska ha sitt när solen hälsar på.Barnen de leker och springer runt , skrattar och är glada medans far och mor ute krattar.Oj vad de stora blivit nu, de som var små knattar säger mor.Bror som också är ute och hjälper far och mor, hittar i en buske gammla skor. Fint det nu blir vid deras lilla stuga,nu får det snart duga säger far. Sedan undrar han om mor har några bullar till kaffet och saften , som de nu vid en liten vilostund strax ska ta. Mor hon nickade till far.Far han svarade henne oj vad bra.
Jag är inte sist här med mina inlägg. Och jag tycker inte om att äta Ägg.
Nu är jag riktigt trött. Jag har cyklat hit och dit i olika ärenden. Regnet det bara öser ner och det går åt riktiga regnkläder.
Jag har varit på ett rejält yogapass. Jag blev riktigt trött och det är inte vanligt. Jag till och med skakade i benen.
Jag började fundera på om jag var lite nedsatt idag. I bastun fick jag höra att det var fler som hade skakat. Vilken tur, att jag inte är lite sjuk eller så.
Jag måste säga att maten smakade bra när jag äntligen kom hem!
Näää, regnet det bara öser ner. Och jag är så trött på att pälsa på mig regnkläder när jag ska ut. Valde att åka hem, innan jag skulle till affären. Detta för att först plocka bort jobbsaker och hemma sätta på regnkläder, igen.
Jag kan berätta att vi har större vattensansamlingar än vanligt ute i naturskyddsområdet. Och, även på andra platser. Det går änder i vatten och beter lite här och där. Och gräsmattan gungar av vatten, för att inte tala om att det står massor runt päronträdet. I förrgår kom det 24 mm och då regnade det bara lite.
Detta var dagens rapport från mig. Nu ska jag åka och handla tomatpuré, grädde, bröd och grönsaker.
På tal om regn, så har det regnat här hela dagen. Ibland bara duggat lite lätt och ibland öst på ordentligt. På förmiddagen passade det bra att shoppa när det regnade. Väl hemkommen så hann jag med en runda ute innan det öste på med regn igen. Men då var det lagom tid för att fixa middag! Det blev älgfärsbiffar och de blev inte bra! Goda blev de men såg lustiga ut, smeten blev för tunn och så brände de fast!
Efter middagen så kom arrendatorn hit med kvigorna som ska vara här i sommar. Tretton kvigor och en tjur blev det. Och nu har Arrak fått några att leka med genom staketet!
Sen blev det ett pass på vedbacken, men det blev inte långvarigt för nu regnar det igen! Vad passar bättre då än att sätta sig vid datorn och kolla om det är nåt nytt på LK?
De varnar för storm i kväll, det blåser bra redan.
Detta var en lustifik tävling, måste jag säga!
Kul är den också - men det betyder ju lite samma sak som det jag skrev i förra meningen…
Jag loggar ju inte ut och in heller - utan är inloggad direkt när jag slår på datorn och tittar in på iFokus.
Och medan datorn står påslagen, vilket den gör i princip hela dagarna, nästintill i alla fall, så loggar jag alltså inte ur.
Det betyder att jag bör skriva 10 meningar à minst 5 ord minst en gång om dagen.
I denna tråd menar jag förstås.
Vädret är ju alltid något att ta till när kreativiteten i hjärnan saknas.
Då kan jag berätta att vi igår hade ett underbart och varmt sommarväder, medan det nu är grått, grått och grått samt regnar.
Jag hoppas att ni alla har en mysig lördag - oavsett väder!
Och att ni är både mysiga och snälla mot er själva!
+ Ha en fortsatt go' helg allihop!

+ (Fast den Mediterande Gurun är bra på att hjälpa till idag! Han kastar ut en om och om igen. Så nu har jag loggat in flera gånger redan, medan jag skrivit detta inlägg ;))
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
I helgen har det varit fullt upp hemma hos mig och min make. Barn men också barnbarn som lekt och stojjat.De tycker särskilt om när morfar,mormor/farmor och farfar med de små skojjat. Spelat Tennis,sparkat boll,var det någon som tyckte om.Andra gillade bättre Kubb,men det fanns också de som hellre satte sig på en trästubb.Att det öste ner regn och vi blev våta, det gjorde oss inget för det. För vi hade kul tillsamans endå och några av oss tog fram kameran och på alla plåta.
Så lite intresse för denna tävling..jag tar bort den!
Tack alla Ni som försökte! 
#18 - Det var inte 10 meningar…
(inte detta heller… )
Jag tyckte det var en kul idé, jag…! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Nej, ta inte bort den. Låt stå så händer det nog något!!
Jag har lagt tillbaka den så ni
kan fortsätta!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hi hi, det tar nog tid det här. Tio meningar med en massa ord i. Hur ska det går till att få ihop? Jag ska försöka imorgon
. Jag är för trött just nu. Det har varit en tuff vecka. På jobbet har vi fullt upp den här tiden. Nu blev det några meningar till. Vet inte om det är sju eller åtta. Så jag får väl göra några till då. Nu går sambon och lägger sig. Ovanligt tidigt för en fredag - men jag ger upp jag också - trött!
Ja det är märkligt vad svårt det är. Att få ihop tio meningar om ingenting alltså. Också ska det vara minst fem ord per mening.
Jag har precis suttit och jobbat två timmar fast jag är ledig, familjen är lagom glad. Så nu ska jag bara göra ett minimalt avtryck här när jag ändå startade om datorn :-D
Annars är det värsta stormen här. Regn och blåst som går på tvären. Igår hade vi 5 grader. I JUNI?! Hallå, det är ju samma temp som i mars. Tyvärrr kom köldknäppen efter äppelblomningen som var över på bara några dagar. Undrar om det blir några äpplen i år. Kan knappast hunnits pollineras så många…
Klar :-)
Ja, vädret är ju ett tacksamt ämne att ta upp…
Här regnar och stormar det kring husknuten.
Men naturen är glad för det - och även de som är pollenallergiker.
Så då är också jag glad!
Jag virar in mig i en filt och tänder eld på några vedklabbar i vedspisen, så blir det nog varmt och skönt.
Märkligt kylig vår och sommar har vi haft detta år.
Det är ju bara några veckor kvar tills vi är inne i sommarens mitt, Midsommar.
Fast det känns väldigt avlägset när man tittar ut genom fönstrena…
Men jag är glad ändå - det är rätt mysigt med lite sommarruskväder också!
Filt, tofflor och ett gäng koppar varmt kaffe till sprakande ved - myys!
Ha en go' första junilördag!
Men tusan vilken otur jag har. Skulle precis packa ihop datorn och gå hem. DÅ börjar det ösa ner. Jag har bilen 300 m bort och har ingen lust att bli blöt. Det får bli att sitta kvar en stund till helt enkelt. Men jag måste nog gå snart ändå. För affären stänger 20.00 och jag har ingen mat. Hm, jag ger det en kvart till sen får jag bita i det blöta äpplet och ge mig ut. Det är alltså dusch-varning på regnintensiteten. Nåja, får försöka tänka på allergikerna som Andina…

Ja, vilket väder vi har! Jag har varit och sett på Vårruset. Och visst kan det kallas vår med den temperatur vi har ute! Annars skulle jag nog mera kalla årstiden för sommar. Försommar mer närmare bestämt, om jag ska sätta namn på den.
Men fy så kallt, det är nog mars egentligen. Det är vantar på därute. Hur ofta har ni haft vantar när ni cyklar till jobbet i juni, på dagen?
Det var roligt att se på när Vårruset passerade. Först gick det fort och lätt för dem som kom och sen mer och mer långsamt. Nu ska jag äta upp min sallad och sen sätta mig och läsa bok.
God Morron alla Meningsutbytare i tråden!
Sommaren har ju liksom kommit av sig lite i år och, jaa, 'kallt' har det varit. Men tack och lov har det inte varit vinterkyla i alla fall! Och idag ska vi få ljuva 17-18 plusgrader att njuta av. Det är perfekt temperatur för min smak.
Det är inte varje dag vi får läsa eller höra goda och glada nyheter i media. Men ibland dyker de upp. Har ni sett att Lyra fått en liten bäbis? Här kan ni ta en titt på den lilla. En så sööööt liten going!
Dax för dagens första påtår kaffe - det blir nog ett antal till innan morgonen har passerat. Ha en bra dag allihop!
Hallojsan i burkarna där ute i landet.
Helgen har snart passerat och vi har fått rätt mycket gjort hittills.
Idag är det staketbygge och plankmålning som står på programmet. Till detta ska jag jobba en smula. Sen tänker jag att resterande tid får gå åt att tukta min trädgård som har vuxit över alla breddar när det har regnat så mycket.
Just nu är det cykelkris hos ett barn. Att det bara är en växel (fast det är 3), att sadeln är för hård, för låg, för ful. Allt är kasst med denna (ganska nya) cykel.
Jag blir så matt, att det kan gå så mycket energi åt en sån sak. nu har det ylats i 10 minuter, trots att det inte finns några alternativ denna dag. Oavsett att hon inte kommer få någon ny cykel så GÅR det inte att köpa en cykel innan kl 10 (som klockan är nu) när de ska vara på ett evenemang…
Det vore väldigt skönt om hon kan åka iväg nu så jag får lite lugn och ro.
jag vet att jag låter hård, men all denna drama blir lite mycket…
Halloj på er därute som skrivr i tråden! Det låter dramatisk med den där cykeln! Tråkigt när sånt händer för det är inte billigt att köpa ny cykel. Det är svårt för barnen att förstå att det inte finns hur mycket pengar som helst!
Och ja, vädret, det är som det är. Här regnar det lite nu och då och det är 15 grader ute. Jag måste ta och göra något slags schema för vad jag borde göra idag. Jag har köpt plantor som ska planteras i krukor. Jag har bestämt att göra fiskgratäng (tagit upp fisk ur frysen). Jag borde bjuda hit min bror med sambo på mat. Har lite jobb som borde göras innan imorgon. Här ser stökigt ut och det finns tvätt som är smutsig. Dags att sätta fart efter 1.5 dygs vila. Jag har känt mig lite skruttig så jag har vilat och läst två böcker.
Sådär! Sätt fart nu då!
nu var det ett tag sen som jag behövde logga in igen. Men idag hade firefox-gjort en uppdatering så då passar jag på.
Idag har jag jobbat från 06.30 till 21.30. Det blev middag mellan 22.30 och 23.30… Så nu har jag lite svårt att varva ner. Men i morgon har jag första mötet 07.30 så det borde väl vara dags att släcka och sova nu…
Idag hade vi faktiskt lite sommarvärme efter allt regn. Och inte blåste det heller, det förstärkte sommarkänslan. Hoppas nu att det fina vädret håller i sig till midsommar. vi ska vara nära 25 pers hemma i trädgården så inget ösregn tack!
gonatt!
Pius**'Känner igen det där om ylande ungar o att det är fel på allt..
Gud vad glad o nöjd jag är som har det bakom mig.Phu..
Fick änna en Flashc back när jag läste om din unge o cykel….
Lena.P är jag i verkliga livet.
#29 #31 Ja de sakerna kommer jag INTE att sakna :-) Idag ringde hon upp och grät så det skvalade över att hon inte fick åka och bada kl 18.00. Jag satt i bilen en timmes resa bort och försökte förstå vad hon snörvlade om… I morgon ska det badas i alla fall. Hoppas på uppehåll för alla inblandade. Oh boy, det kostar på lite ibland… men så är de så sköna nästa stund. Nu har vi bestämt vad skocken ska utfodras med på midsommar iaf. Nu ska det bara handlas också… Och lagas förstås, men det är ju flera dar kvar. Så skönt att ha den detaljen klar, sen är det stång och kläder och dukning. En sak i taget…
Kul att Ni gillar tråden..och att Cristine tog den tillbaka! 
Hallojsan igen, nu har jag startat om datorn. Och då är det dags att lägga in ett inlägg i den här tråden. :-)
Annars är jag inne på mina sista tre dagar före semestern. Det ska bli skönt på fredag kväll, men sen är det baske mig två späckade veckor innan semesterlunken få ta över i två veckor. SEn tillbaks till jobbet i augusti. Har redan första veckan efter semestern fullbokad vilket känns lite stressande. Men det får gå, vad har jag för alternativ… Ja iofs kan man ju göra som Lotta Lundgren (lyssna på intervjun med henne på Värvet i en pod-cast nära dig!) och bara INTE gå på bussen en morgon och sen aldrig komma tillbaka. Blir så sjukt intresserad av hur folk funkar, jag kan nog inte se att jag har nåt sånt i mig. Tyvärr, kanske jag ska säga, för det är nog bättre för hälsan…
Vart tog hon vägen i stället då?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hon började blogga, skriva böcker om och göra tv om mat…
så här ser kokboken (och lotta) ut
Solen går upp tidigare och tidigare på morgonen.
Vår dotter ligger i sin säng och vaknar, tidigare på morgonen, pga att det har blivit ljust.
Hennes underabra morgon-jolller, blandat med hennes skratt.
Gör vilken morgon som helst, till en underbar morgon.
Vänder blicken mot min fru, som ligger intill mig och sover.
Denna underbara kvinna, med ett hjärta som verklilgen är fyllt av kärlek och värme.
Efter att ha legat och fånlett för mig själv i några minuter, ser jag hur min fru börjar vakna.
Jag ger henne en puss, säger "Jag älskar dig, godmorgon"
Sedan går jag in i badrummet, lyfter mitt högt högra ben, för att gå in i duschen, som är över badkaret.
Låter strålarna sina ner över min kropp, stänger av för att tvåla in mig.
Sätter sedan på vattnet igen för att efter min dusch, torka mig och raka mig.
Sedan bär det av in till köket, för att bre två mackor som jag ska he med mig ut på min cykeltur…
Vänta lite….måste det vara exakt, för att man ska vara med i tävlingen?
Nu hade visst min dator bestämt sig för att jag skulle starta om IGEN?! Jag som brukar starta om en gång i kvartalet. Nåja, då får jag ju anledning att göra ett inlägg till :).
Här är det faktiskt sol, kors i taket. Hoppas ungarna kan få komma iväg och bada idag. Det har det inte varit mycket bevänt med denna sommar. Sitter och gör näst sista dagen på jobbet före semestern. Nedräkning, fast det är ganska mycket att göra så är det skönt att ta en morgonpaus. Ingen annan har kommit in än. Jag brukar åka före köerna så jag är alltid först här (och går först också…). Det är väl märkligt? Om jag kommer 06.30 och går 15.30 så får jag höra att "man jobbar halvtid". De som trillar in 9 (men inte sitter till 18 varje dag) såg ju inte när jag kom, så då räknas det liksom inte :-=
Ha en bra dag alla oavsett om ni jobbar eller är lediga!
Inloggningsdax, tarvar ett inlägg här :-) Nu är jag mitt i semestern. Äntligen har vi fått lite soligt väder. Just nu är jag täckt av målarfärg. Väntar in andra strykningen med lite sen lunch. Det fläktar skönt, så vi sitter ute. Vad gäller målningen så börjar jag tröttna på fönsterkarmar nu. Först underarbete, grundfärg, en strykning täckfärg. Och nu väntar andra (och sista) strykningen i eftermiddag. 18 bågars karmar har det blivit… Och då har jag inte ens börjat med de spröjsade fönstren. Suck. Men fasikens va skönt när det blir klart! Tjohoo
Pius - jag förstår så väl att du börjat tröttna…
Jag har sysslat med samma sak den senaste tiden. Skrapa, slipa, foga, kitta, maskeringstejpa, grundmålning x 2 och nu väntar täckfärg x 2 också. 22 fönsterkarmar och 11 fönsternischer. Tack och lov har jag inte spröjsade fönster att ta hand om också. Har visserligen 2 små extrastugor (gäststugor)med fönster att ta hand om också - men de får vänta tills tidigast nästa sommar…
För ganska tröttsamt är det när man kör "allt på en gång". Men nu tar jag det lite lugnt, all grundmålning är klar - avvaktar lite med täckfärgen… För gör jag bara lite åt gången, så är det rätt kul - åtminstone målningen… ;) Tycker jag.
Ha en go' sommar på er allihop!
Utloggad igen, då är det nytt inlägg Jaa andina, det är ju när täckfärgen kommer på som det blir fint. Då blir det genast lite roligare. Idag har jag målat andra svängen. Men det får nog bli en gång till för det är inte helt räckande tycker jag. Nu sitter jag och försöker kolla ikapp os idag. Det är lite svårt eftersom det hoppar i tiden hela tiden. Basket kina mot spannien, jag vet inte om det är nåt för mig… Tråkigt med punkor och fjärdeplatser idag. Hoppas på mer kul i morgon!
OS är ingenting för mig. Jag hade inte ens nå'n aning om att det var dags för OS - men av en händelse läste jag i en tråd här på iFokus att någon skulle bänka sig framför tv'n under en tid nu, p g a OS.
Här blir det Discovery Science istället - om the Universe! :)
Nu har åskan dundrat förbi här under kvällen och ett stilla sommarregn faller. Det är så skönt med sommarregn så länge det är vettigt varmt! Synd att jag inte kan "fånga" regnet med kameran nu i mörkret… Det hade varit läckert att fota både blixtar och regn nu!
Hoppas du - och alla andra intresserade - får en kul OS-dag imorgon! Själv lär jag missa det mesta av'et! :)
Goder Afton allihop! (Eller blev tråden Pius och Andinas?)
Utloggad igen… det är nåt knas med min telefonupåkoppling verkar det som. Tidigare har jag aldrig märkt av det. Oj nu är jag trött så ögonen går i kors. Har sovit tre timmar natten som gick. Pga trevligt besök på kvällssidan och blandade grannaktiviteter från 05på morgonsidan. Nu har jag somnat tre gånger. Får nog ge upp för i kväll. Godmatt, ha ha nä god natt skulle det va!
Utloggad igen, vet inte vad som tar åt datorer och telefon just nu. Men då kan jag ju slänga iväg ett inlägg igen :-)
Här är det uppehåll och ganska varmt jag ska måla lite foder (gääsp) som vanligt. Har köpt en jätteknasig färg… men det får duga ändå. Den ger ränder men rinner samtidigt. Mysko som sagt. Är inte så van att jobba med vattenburen färg. men fördelen är såklart att man kan vara i huset, och att det inte luktar färg så in i bängen.
Vi diskuterade ju data/telefonspel tidigare. Jag har just nu fastnat på "room escape" spel. JÄTTEKUL tycker jag som gillar att klura. De kan jag rekommendera. Fast de som är från bored.com är inge kul, gillar mer Sapphire esc och Dooors. Finns som appar!
Dagens rekommendation :-)