Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 434 ggr
[Sisa]
0

Hund tillåten ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När är det okey att ha hunden med sej ? I butiken, på lekplatsen, badstranden, uteserveringen osv..

Är det någon skillnad på stor och liten hund ?

Vart tycker Du att hunden inte ska få vara med ?

pius314
2

Aldrig i mataffär Men ok i vissa djuraffärer (beror på om det ÄR tillåtet) På stranden om det är tillåtet av kommunen (vilket det tyvärr sällan är) På lekplatser, japp om hunden sitter på sidan om och inte skrämmer barn eller kissar i sandlådan Uteservering. Om det är tillåtet och man hittar ett bord där hunden kan få lugn och ro. Sällan tillåtet på uteserveringar heller tyvärr Ingen skillnad på stor och liten! Tycker jag, vad tycker du själv :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
stina63
0

Finns ingen skillnad mellan stor eller liten hund mer än storleken, men en hund är en hund oavsätt storleken. Sen gå in ien affär Tja vet ju inte Tjänstehundar som blindhundar har jag för mig att dom får, Eller

Men djuraffär tror jag de är tillåtet, Iallafall den jag går till,

De är svårt för jag har fått den uppfostran att inte ha djur på lekplatsen, Men själv tycker jag att om hunden är kopplad så är det okej..

Kommer ihåg min gamla labbe charlie, han var en lekfull hund alla gillade honom väldigt mycket. En dag ringde de på dörren, Utanför stod två småkillar i 10 års åldern undrade om charlie fick komma ut leka med dom på gården. Dom skulle sparka boll med honomSkrattande

De var väldigt gulligt men De gick ju inte alls för sig hur gärna charlie än hade vällat

Maja2
0

Det är endast ok där det är tillåtet :)  och det är olika från kommun till kommun. I min kommun är det förbjudet att ha hunden på allmän badplats, på lekplatser och kyrkogårdar.  I övrigt, tex uteserveringar, är det upp till restaurangen.

Fridaaaa
2

Inte in i affärer av något slag (utom djuraffärer om det är tillåtet)
Inte heller uteserveringar där det är mycket folk. Inte på dagisplatser osv.
Man måste respektera sina medmänniskor som kanske är hundrädda eller allergisk.
Och dessutom tycker inte jag man behöver ha med sin hund på stan.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.