Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 2332 ggr
[Sisa]
1

Sommar 2012

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har Du sett nåt spännande, upplevt något roligt eller kanske varit på en plats, du vill rekommendera andra att besöka ?

Här kan vi tipsa varandra om aktiviteter i sommar!

zabelle
0

Bra idé, ska fundera lite Glad

Zabelle   

Hans K.
3

Jag fyller gärna på nya platser i "vår" karta, för den som vill Glad Hälsn. /Hans

stina63
0

Bra idé ska fylla på när jag är på något ställen

[Sisa]
0

Hans har ju gjort en jättebra karta med massor av tips.

Om någon av Er besökt någon av dessa platser, skulle det vara roligt om Ni berättade!    Glad

Symfoni
1

Bilsemester i Nordnorge kan jag rekommendera. Oavsett vart man reser, så får man en stor naturupplevelse med sig hem.

Ska man stanna i Sverige, finns det så mycket fint att se. så jag har svårt att välja ut något speciellt.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

[Sisa]
0

# 5 Precis vad jag ska göra i sommar, bilsemester i Nordnorge!  Berätta gärna mer…Glad

pius314
1

Tiveden, fantastiskt härligt område!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Symfoni
1

#6 Jag har svårt att beskriva den fantastiska naturen i ord Skäms Det finns så mycket vackert, både stora vyer och 'små' (hmm) detaljer vid sidan av vägen.

Rätt som det är kan det dyka upp fantastiska vattenfall alldeles bredvid vägen. Lika så upplevelsen att runda en kurva och mötas av den storslagna utsikten eller en fin liten sjö.

Våra egen fjällvärd har en magnifik natur och ger underbara naturupplevelser, men ändå skiljer sig upplevelserna åt på ett sätt som jag inte kan förklara. Kanske är det höjdskillnaderna som är mer påtagliga, när man bilar i Norge.

[Sisa]
0

# 8  Fin beskrivning tycker jag..alla borde få uppleva Norges fina natur!

Jag bilade ofta i Norge för flera år sedan..upplevde det precis som Du beskriver. Nu ser jag fram emot att få uppleva det igen! 

Kyss

fotokrafs
1

Vill bila i Norge igen, flera år sedan sist. Glad
Men i år blir det nog Öland. Enda svenska landskap jag inte besökt.

Symfoni
1

Tack Sisa. Förstår att du ser fram emot att komma dit igen. Det var några år sedan jag var där, men kanske får jag möjlighet att åka dit i höst igen Glad

fotokrafs.. Jag har aldrig varit på Öland, så det skulle vara roligt om du vill berättar och visar bilder från semestern, ifall det blir så att du reser dit Flört

[Sisa]
0

Till Öland var jag förra sommaren.  En fin, men ganska platt ö. Goda kroppkakor har dom i allafall och bara att åka över bron, är ett litet äventyr.  Glad

Hoppas Du får en fin tid på Öland, fotokrafs! Håller med Symfoni..skulle vara kul om Du berättar med ord och bild!

fotokrafs
1

#11 & #12 Skrattande
Jag kanske återkommer om några månader med Ölandsrapport.

Vidgar
1

Har inget planerat än för denna sommaren, jag och frugan har sagt att vi borde planera något men det blir aldrig av. Förra sommaren gifte vi oss dock och sedan åkte vi iväg till Rom en vecka.

[Woozy]
1

Har ni vägarna förbi Västerås så kan jag varmt rekommendera Djäkneberget. Sen givetvis Anundshög. Glad

pius314
1

tycker att vallby friluftsmuseum i västerås är en perfekt pausplats om man vill sträcka på benen och se lite mysig miljö (som skansen fast bara tamdjur) och se på lite hantverk!

[Woozy]
1

Ja det är sant. -glömde  Skäms

Cool

pius314
1

#17 men visst är det mysigt där! vi stannar ofta til och tittar på djuren, tar en fika och kollar på de som är utklädda :-)

[Woozy]
1

Jag har inte varit där på hur länge som helst…

Är det fortfarande gratis att gå in å kika?

pius314
1

Vi var där förra året och då var det gratis, vet inte om de har entré-avgift om det är nåt särskilt som händer…

[Sisa]
0

Bra tips om Västerås där..tack!  Åker rätt ofta igenom, eller förbi Västerås!  Glad

[Woozy]
0

Skrattande

Cristine
0

Juniskär söder om Sundsvall är ett underbart ställe med små fiskrestauranger och kaféer. Här sett uppifrån.

Fokto från

Marinas in Swedish Gulf of Bothnia North

Örnsköldsvik-Härnösand-Sollefteå-Sundsvall-Brämön-Gran

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[mossquinnan]
0

Älskar både Norge och öland..vi var 13 år i sträck uppe vid böda varje år..

Och Norge med gudbrantsdalen trollstigen och eidsdal..Helt magiskt vackert..ooh satt nästan å tappade andan *S*

Att strosa runt bland alla raukar uppe vid byrum är underbart..och ligger vinden på så är badet där buusigt kul..sen finns d en strutsfarm på norra delen,som är en liten favorit..tom kameler strosar på ängarna ..kul syn..Kyss

Rättvik och hela dalamiljön runt siljan är ju åxå en upplevelse..

Hallandsåsen är åxå sjukt vacker..torekov..ja sverige är ett mycket vackert namn:-)))

[Sisa]
0

Så fina tips!    Glad

[mossquinnan]
0

Hade skrivit fel såg jag!! Sverige är ett mycket vackert land ska d stå :)))

Hans K.
0

#26 Hehe, så det kan bli.. Glad

[mossquinnan]
0

#27 haha ja , fast sverige är iofs ett fint namn på vårt vackra land åxå "fniss"

[Sisa]
0

Ett vackert land..och ett vackert namn!   Kyss  Norge är inte illa det heller!

[Woozy]
0

Norge är oerhört fint. Glad

[mossquinnan]
0

Mmm jaa Norge är gudomligt andlöst vackert..ett sagoland fast på riktigtKyss

[Woozy]
0

Skrattande

Maria
0

Vi har precis tillbringat Midsommar som så många andra somrar på "Silverlake canoeing" i Dalsland.

Vi brukar paddla och utgår då från Kråkviken där Silverlake Camp ligger. Ett år utgick vi från Bengtsfors.

Man kan även åka dressin från Bengtsfors till Kråkviken som är 15 km ungefär.

I år så hade vi uppgraderat oss, haha, då vi bodde i husbil och hyrde båt med motor påTungan ute

Det var en viss skillnad mot alla år vi bott i vindskydd eller tältat men med omständigheter har det blivit så här och det var inte helt fel heller.

Vi har fiskat en del och bara naturen är helt underbar.

Jag ska leta fram lite bilder.

/Maria

Cristine
0

Ja Norge är min favvo!Skrattande

pius314
0

#33 bra tips! vi är åt det hållet lite i sommar!

Maria
0

Här kommer lite bilder.

Första bilden är jag som fiskar

/Maria

Maria
0

Andra bilden är min man som har tagit en egen fisketur på kvällen och är på väg tillbaka.

/Maria

Maria
0

Här ser man en del av kanoterna som är till uthyrning.

/Maria

Maria
0

Sista biden är på mig inne i bilen.

Lite skillnad mot tidigare år då vi bott i vindskydd och tältSkrattande

/Maria

[mossquinnan]
0

Vilka jättemysiga bilder Humlan:-))) Och så söt du ärSkrattandeFin husbil *liike* tack!

Maria
0

#40 Kyss

/Maria

pius314
0

åh ser ju kanon ut bumbleboo

ska verkligen kolla in när vi är på den sidan av sverige!

Cristine
0

Härligt att se söta dej Humlan  och här ser du ut att må väldigt bra!Fööörsta fotot där du står och fiskar är så vackert och rofyllt,  tänkte ta med det på hemsidan om jag får.

Maria
0

Varsågod CristineGlad

/Maria

[Sisa]
0

Jättefina bilder, Humlan..håller med om att Du är söt!   Kyss

Jag har nyligen kommit hem från en lång semesterresa med husbil och det var verkligen en givande semester..

..upp genom norra Sverige till Nordkap där vi kollade på midnattsolen, lika ljust och soligt mitt i natten som mitt på dán!! Fortsatte nedåt genom Norge och Norge är verkligen vackert. Jag vill rekommendera alla, att resa genom Norges vykortsliknande natur. Jag har sett så många vackra ställen, tagit till mej så många vackra bilder att jag inte hunnit smälta allt ännu..Kyss

Återkommer med bilder..tills dess säger jag;  Har Du inte rest genom Norge så försök att göra det någon gång!   Glad

Maria
0

#45 Det ska bli spännande att få se bilder. Det låter helt underbart.

Jag har rest i Norge men inte varit så långt som till Nordkap.

Besökte Bergen med jobbet på ett symposium men vi hann med en del på egen hand och flygresan dit var helt fantastisk. Klart väder och vi flög ganska lågt och alla dessa fjordar.

/Maria

fotokrafs
1

Som sagt.. det blev en vecka på Öland.

Bodde i en liten stuga. Monica (en av de) som driver stugbyn spred kärlekscitat och bjöd på kakor. Varje kväll gick jag och maken (200m) från stugan genom en djungel (träd med murgröna) till havet och såg solnedgång.

Hade cykel med oss. Ön är ju platt så det går lätt att cykla, så länge det inte är motvind förståss. Förutom att cykla tog vi små bilutflykter bland annat till Borgholms slott.

Vi virrade runt på landsbygden och grusvägar. Såg en hel del kor, får och kameler. Kändes lite lantsafari när bilen en stund är omringad av kor, fick till och med direktkontakt när en ko strök sig mot bilen.

Annars var det bad och slappande som gällde. Vid dåligt väder satt vi i stugan, med högläsning och mys. Tyckte ändå att vädret var hyfsat. Bra med ön och vinden var att om det kom regn så blåste det rätt snabbt över.

Testar lägga in ett "svartvitt" bildspel med blandade bilder från Öland. Inget speciellt.

fotokrafs
1

Här var det visst blåsigt Skrattande

[Sisa]
0

# 47  Kan tro Du haft en skön vecka på Öland!  Åt Du några kroppkakakor då ?

Fint att Du berättar och fina bilder!   Glad

stina63
1

Jag var i Fotevik vikingaby tittade mycket fint,

Maria
0

#50 Vad spännandeGlad

/Maria

fotokrafs
1

#49 Tack Sisa. Nej, vi åt inte av Ölands gråa guld. Glad
Var egetligen synd, det var länge sedan jag åt kroppkakor (palt också för den delen).

[Sisa]
0

# 50  Håller med bumbleboo..spännande!

# 52  Synd..nylagade kroppkakor är jättegott.  Jag har ätit Pite Palt i Piteå denna sommar..istället för pizzeria blev det paltzzeria!   Glad