Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 949 ggr
stina63
2

sommarkök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det sommar,,hm enligt kalender är det deSkrattande. Kvavt ute är de. En del har semester en del jobbar ett tag till. En del gillar att ta de väldigt lugnt

När det är sommar sol semster tider. Vad lagar ni för mat? Lätta maträtter grillar ni mycket.

Lite tips är väldigt bra…

Hanna
2

Jag har nyss ätit sill, färskpotatis och gräddfil med mycket gräslök ;) Enkelt och supergott!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

stina63
0

Ja de är enkelt och gott happy. Mycket gräslök och gräddfil ska de varaSkrattande

Maria
0

Gravad lax med dillstuvad Potatis och sallad är enkel sommarmat tycker jag.

/Maria

signemo
0

Tips låter jättebra. Vi skall ha lite släkt här på lördag kväll. Jo jag skulle ju kunna baka kakor. . Funderar lite på grillning. Men då kommer det väl regn. Har Ni andra bra tips. Goda sallader kanske, ja, lite småplock.

Blir nog allt mellan 8 och 18 personer

Var rädda om varandra

stina63
0

Så mumsigt dillstuvade Potatis gravad lax, Så hungrig jag blir nu,

Signemo sätt upp en parasol över så ni kan grilla,. Men man får akta sig så de inte tuttar fyr. Nä de kommer inte att regna på lördag, solen kommer skina när det är dags att grilla signemoCool

signemo
0

Det var skönt att höra Stina Glad. Det är ju så smidigt med att grilla. Fast sjutton vad det låter gott med dillstuvad Potatis o lax. NU blir jag hungrig

Var rädda om varandra

stina63
0

Kalaskassler är mumsigt och väldigt lätt,
Skivar kassler lägger dom i en form.
Vispar grädde och blandar i chilisås peppar kanske citron/lime om man vill.

In i ugnen tills de får färg. Sen är det färdigt, God sallad och Potatis till.

signemo
0

Mums StinaGlad

Var rädda om varandra

chik
0

Kan bli Grillat.Annars så blir det som vanligt..

Nu har vi ätit Fisk i snart två veckor…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Karmatarerskanise
0

Här har vi tyvärr inte haft väder till grill den här sommaren, har bara grillat 3 gånger. Men om det är väder grillar jag gärna under sommaren.

Annars äter jag mycket fisk eftersom det blir mycket fiske :) Sparris äter jag också mycket av!

stina63
0

Iband när vi har haft grillfest så har vi grillat ändå,, Stått med paraply och parasol över grillen, Sen in i huset fort som attanSkrattande

Karmatarerskanise
0

#11 Hos mamma och pappa grillar vi växthuset om det regnar. Men det har inte blivit av i år.

stina63
0

*12 Dålig sommar vi har haft,, Men sommarn är inte slut än så kanske det kommer tillfelen för er att grilla Hera

Karmatarerskanise
0

Får hoppas på det :D

citytjejen
0

Vi grillar mycket, oftast nötkött och blodigt ska det vara Glad Halloumi, goda korvar och Potatis inlindad i folie grillar vi också, och ibland avrundar vi med grillade marshmallows, så jäkla gott!!

/Christina

stina63
0

Låter gott citytjejen,, Gillar själv när nötköttet är lite rött men inte blodigt, Men Halloumi vad är det för något? Känner igen namnet

citytjejen
0

# 16 Den steknings/grillningsgraden funkar också bra! Bara det inte är helt genomstekt. Halloumi är en cypriotisk ost som tillverkas av får- eller getost. Den är hårt och lite gummiaktig, antingen älskar man den eller så hatar man den! Vi brukar skiva den och lägga på grillen, jättegott till maten eller bara som den är.

/Christina

stina63
0

Okej Får och Get ost då vet jag de. Nä jag är den som inte gillar får och get ost,, hehe

citytjejen
0

# 18 Haha, då kanske det är bäst att du hoppar över det :) Själv älskar jag det!

/Christina

signemo
0

JAg tycker osten är god. Gubben min tycker den låter som gnissel när man äter. Dvs han tycker inte om denSkrattande

Var rädda om varandra

Karmatarerskanise
0

Jag är en av dom som inte gillar Halloumi. Gnisslar i tänderna när man tuggar och smakar inget speciellt tycker jag.

Hanna
0

Häromdagen stekte vi kolbullar över brasan ute. Även fast jag inte gillar fläsk var det ganska gott. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

aggeelin
0

Vi äter ofta olika sallader, skinka är gott till.

Precis som flera av er säger så har det inte varit något vidare grillväder den här sommaren. Vi räknade idag och kom fram till att vi grillade den första gången i maj,då var det varmt, sen har vi grillat tre gånger till men i kyligt och regnigt väder.

Jag har flera gånger gjort fylld aubergine/paprika/squash/svamp och varm majs. Mycket gott och det går att ta lite av varje, som en buffé. Prova!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnnL
0

Grillat när vädret tillåter annars lagar jag mat som vanligt. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

signemo
0

idag är jag sugen på dillstuvad potatisSkrattande.

Vad är NI sugna på att äta idag. Eller vad skall äta för mat idag?

Var rädda om varandra

AnnL
0

Ska åka till en väninna o vara hundvakt tills i morgon. Så det får bli en överaskning vad jag blir bjuden på.Tungan ute

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.